Του Δημήτρη Παπαδημόπουλου, Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λαρίσης.
Προσφάτως ο κ. Βούτσης, Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, δήλωσε – μεταξύ άλλων – ότι στη μεταμνημονιακή Ελλάδα δε μπορεί να βασιζόμαστε στην ατζέντα ΄΄ Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια΄΄, ότι δεν είμαστε λαός ορθόδοξος αλλά ταλιμπάν της Ορθοδοξίας, ότι οι παραδόσεις σε πολύ μεγάλο βαθμό κρατούνται όσο κρατάει η εποχή τους.
Κατ’αρχήν ποιος του είπε ότι ζούμε σε μεταμνημονιακή Ελλάδα; Μήπως βλέπει κι αυτός παντού γύρω του χαρούμενα και ευτυχισμένα πρόσωπα, όπως ο πρωθυπουργός ή μήπως τον σταματάει στο δρόμο ο κόσμος και τον ευχαριστεί ως ευεργέτη του, όπως κάποιοι βουλευτές της συγκυβέρνησης δήλωσαν; Αντιθέτως, ζούμε σε περίοδο έντονης ενδομνημονιακής κορύφωσης χωρίς να γνωρίζουμε έως πότε και ως ποιο βαθμό θα εξελίχθεί η κρίση.
Ο κ. Βούτσης κατέχει εξέχουσα θέση – την τρίτη – στην ιεραρχία των αξιωμάτων της Πολιτείας μετά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως και σαφώς θα πρέπει να προσέχει τι εκστομίζει. Οι παραδόσεις δεν κρατούν όσο κρατάει η εποχή τους και γι’ αυτό ονομάζονται και παραδόσεις. Είναι διαχρονικές και ζουν μέσα στις ψυχές και τις καρδιές μας. Δεν είναι πρόσκαιρες, δεν είναι μόδα και εποχικό φαινόμενο.
Το συστατικά του τριπτύχου Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια αποτελούν πυλώνες της ζωής μας μέσα στο χρόνο και συνθετικά στοιχεία που οικοδομούν την εθνική συλλογική μας ταυτότητα. Δε δικαιούται κανείς με τέτοιου είδους απαράδεκτες και προκλητικές δηλώσεις να αμφισβητεί τις πνευματικές ρίζες, την ιστορία και τις παραδοσιακές αξίες του λαού μας. Επιλήσμων της ιστορίας μας και της διαχρονικότητας του τόπου μας ο κ. Βούτσης, ενώ οι δηλώσεις του αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο παραφωνίας, αφού πουθενά στον κόσμο δεν αμφισβητείται η ιδιοπροσωπεία και η ταυτότητα του κάθε λαού. Η Διοικούσα Εκκλησία, η Ιεραρχία – την οποία σεβόμαστε – καλείται για ακόμη μια φορά να λάβει θέση επισήμως. Στα φληναφήματα αυτού του κυρίου ήδη υπήρξαν αντιδράσεις Επισκόπων που είδαν το φως της δημοσιότητας. Όταν προσβάλλονται βάναυσα η ιστορική μνήμη και οι παραδόσεις του τόπου και ενώ ο Ελληνισμός διεσώθη στα χρόνια της σκλαβιάς εξαιτίας της σχέσης και της ενότητάς του με την Ορθοδοξία, ουδείς πρέπει να αδιαφορεί.
Ας δούμε όμως τις τρεις αυτές έννοιες και σε σχέση με το Σύνταγμα μας, που υπηρετεί υποτίθεται ο κ. Βούτσης.
Σύνταγμα και ΠΑΤΡΙΔΑ: Παρατηρείται μία υφέρπουσα προσπάθεια εννοιολογικής αποσύνδεσης και διαστρέβλωσης έως και συκοφάντησης της έννοιας της Πατρίδας, την οποία ο Πρόεδρος της Βουλής επιχειρεί να αποδομήσει. Είναι άραγε άπατρις; Θιασώτης των κελευσμάτων παγκοσμιοποιημένων και νεοταξικών αντιλήψεων που απεργάζονται την ομογενοποίηση και ισοπέδωση των λαών και των κοινωνιών; Παραθεωρεί μήπως τους συνεχείς μέσα στο χρόνο αγώνες και τις θυσίες των Ελλήνων για την Πατρίδα; Δεν άκουσε τίποτε για τους ποταμούς αιμάτων των αναρίθμητων ηρώων και μαρτύρων που πότισαν και ζύμωσαν τούτη τη γη; Δε διάβασε ποτέ για το Μαραθώνα, τις Θερμοπύλες, το Μανιάκι, τα Δερβενάκια, το πυρίκαυστο Μεσολόγγι, το Ζάλογγο, για τον Μακεδονικό Αγώνα, για το ΄΄ΟΧΙ΄΄ του ΄40, το Ρούπελ, την Εθνική Αντίσταση, τον αγώνα της ΕΟΚΑ, για τα λόγια του τελευταίου Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Παλαιολόγου ΄΄ τον την πόλιν σοι δούναι ουτ’ εμόν εστίν, ουδ’ άλλου τινός των κατοικούντων εν αυτή. Κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών΄΄ δηλαδή, το να σου παραδώσω την Πόλη δεν είναι δικό μου θέμα ούτε κανενός άλλου που κατοικούν σε αυτήν. Οικειοθελώς όλοι μας αποφασίσαμε να πεθάνουμε και δε λογαριάζουμε τη ζωή μας! κ. Βούτση το Σύνταγμα στο οποίο δηλώσατε πίστη και υπακοή, δε γνωρίζετε ότι στο άρθρο 4 παρ. 6 ορίζει ότι ΄΄ κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της ΠΑΤΡΙΔΑΣ…;΄΄ Το άρθρο 33 παρ. 2 δεν ξέρετε ότι προβλέπει ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται ΄΄να υπερασπίζεται την εθνική ανεξαρτησία και την ακεραιότητα της χώρας΄΄ δηλαδή της ΠΑΤΡΙΔΑΣ; Το ακροτελεύτιο άρθρο 120 παρ. 4 του Σ. δεν ορίζει ότι ΄΄η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων΄΄, όπου φυσικά ο πατριωτισμός προϋποθέτει την έννοια της ΠΑΤΡΙΔΑΣ; και όπου περίτρανα δηλώνεται ότι η μέγιστη εγγύηση της τηρήσεως του Σ. είναι η μέχρι θυσίας αγάπη των Ελλήνων για την Πατρίδα τους!
Σύνταγμα και ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: Η οικογένεια αποτελεί το αρχικό κύτταρο και τη βάση της κοινωνικής οργάνωσης των ανθρώπων. Για εμάς τους Έλληνες ιδιαιτέρως είναι η μήτρα του Γένους μας. Εκεί δίπλα στην εστία, στο τζάκι, σε καιρούς χαλεπούς – εικόνα ζωντανή, αξεθώριαστη στους αιώνες – τα μέλη της αναθέρμαναν τη συνοχή της, κρατούσαν άσβεστα τα πεπρωμένα της φυλής μας. Φυτώριο των μεγάλων αξιακών προτύπων της Πατρίδας μας η οικογένεια, αλλά και λίκνο της ανθρωπότητας. Εσείς κ. Βούτση αναγνώσατε μήπως ότι στο άρθρο 21 παρ. 2 του Σ. ορίζεται ότι ΄΄πολύτεκνες οικογένειες…έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος΄΄ και σαφώς σε γενικότερο πλαίσιο το πνεύμα της διατάξεως προστατεύει το θεσμό της ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ;
Σύνταγμα και ΘΡΗΣΚΕΙΑ: Τα περισσότερα συντάγματα είναι ψηφισμένα στο όνομα κάποιας υπερκείμενης και υπερδικαιϊκής αρχής, όπως π.χ. της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας, του Λαού κ.λπ.. Το δικό μας, στο προοίμιό του, ως επικεφαλίδα και προμετωπίδα, αναφέρεται ρητώς στο ΄΄όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος΄΄. Δε μπορεί, λοιπόν, παρά ο χαρακτήρας του Σ. να είναι συλλήβδην χριστιανικός. Αυτό ορίζει η λογική συνέπεια, η νομική θεώρηση και αναγκαιότητα. Άλλως θα επρόκειτο για παράδοξη νομική αντινομία και αντίφαση ο χαρακτήρας του Σ. να ήταν αντιχριστιανικός ή ουδετερόθρησκος και να μην αποτελεί ένα ενιαίο συνταγματικό όλον. κ. Βούτση, έχετε υπ’ όψιν σας το άρθρο 3 παρ. 1 του Σ. που αναγνωρίζει ως επικρατούσα θρησκεία αυτήν της Ανατολικής Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας; Ή το άρθρο 16 που αναφέρεται στην ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων; Δεν υπέπεσε στην αντίληψή σας ότι ιστορικώς η Ορθοδοξία κράτησε όρθιο το Γένος; Ότι στα απόκρυφα και μυστικά ρημοκκλήσια της τα Ελληνόπουλα, κάτω από το λιγοστό φώς της καντηλιού έμαθαν τα γράμματα και διατήρησαν άσβεστη τη φλόγα της Λευτεριάς; Το ΄΄δια του Χριστού την πίστιν της Αγίαν και της Πατρίδος την Ελευθερίαν, δεν το χώρεσε ποτέ ο νούς και η καρδιά σας;
κ. Βούτση, προσβάλλετε θεσμούς που υποτίθεται πως θα έπρεπε να υπηρετείτε, ξεχνώντας ότι τα πρόσωπα δίνουν αξία στους θεσμούς. Ζητήστε συγγνώμη και ανακαλέστε. Οι πιστοί Έλληνες που κατακλύζουν αυτές τις μέρες του Ιερούς Ναούς, τα Προσκυνήματα, τα Μοναστήρια τα αφιερωμένα στην Υπεραγία Θεοτόκο για να την τιμήσουν δεν είναι ΄΄ταλιμπάν΄΄ της Ορθοδοξίας κ… πρόεδρε.