Καινοτόμες ερευνητικές δράσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού από το Κ.Ε.Σ.Υ Τρικάλων

Το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), δια του γραφείου Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στο πλαίσιο της συνεχούς και έγκυρης ενημέρωσης μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, (άρθρο 7 του ν. 4547/2018), διοργάνωσε συμβουλευτική-ενημερωτική δράση η οποία ολοκληρώθηκε στις 10-04-19, για τους μαθητές Β΄ και Γ’ τάξης του 4ου, 9ου Γυμνασίου και του Μουσικού σχολείου με θέμα:

«Συμβουλευτική στήριξη-ενημέρωση, μαθητών σε θέματα έκθεσης Η/Μ ακτινοβολιών από συσκευές κινητής τηλεφωνίας και ηλεκτρονικές συσκευές. Πιθανοί κίνδυνοι, τρόποι ακτινοπροστασίας. Αναφορά σε επαγγέλματα που σχετίζονται με εφαρμογές Η/Μ ακτινοβολιών στην επιστήμη-τεχνολογία-καθημερινή ζωή».

Οι μαθητές των 3 σχολικών μονάδων, ενημερώθηκαν αρχικά από την επιστημονικά υπεύθυνη, σε θέματα Φυσικής των Ακτινοβολιών, κ. Ε. Ιακωβάκη. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, υλοποιήθηκε μια κατάλληλα διαμορφωμένη διδακτική παρέμβαση με βασικό σκοπό να τροποποιηθούν οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, να αντιμετωπιστούν οι πιθανές προκαταλήψεις τους, να ευαισθητοποιηθούν και να οδηγηθούν στην υιοθέτηση εννοιών και τρόπων σκέψης που συμφωνούν με το σύγχρονο και έγκυρο επιστημονικό μοντέλο για τις ιοντίζουσες και μη ακτινοβολίες και τις εφαρμογές τους. Κατά την διαμόρφωση της διδασκαλίας χρησιμοποιήθηκαν τόσο το πείραμα όσο και προσομοιώσεις (Physics  applets) καθώς και  κατάλληλα επιλεγμένα βίντεο, με την βοήθεια ψηφιακών μέσων. Επίσης, οι μαθητές, συμμετείχουν στη πειραματική διαδικασία χρησιμοποιώντας ανιχνευτές Geiger Muller για την ανίχνευση της ακτινοβολίας α από τη διάσπαση Rn222, φυσικού ραδιενεργού αερίου που απελευθερώνεται από τον γήινο φλοιό.

Οι μαθητές, είχαν ενεργό συμμετοχή σε όλη τη διάρκεια της δράσης και η εισηγήτρια (Ε. Ιακωβάκη) έδωσε απαντήσεις σε θέματα έκθεσης Η/Μ ακτινοβολιών από συσκευές κινητής τηλεφωνίας και ηλεκτρονικές συσκευές, σε πιθανούς κινδύνους, σε τρόπους ακτινοπροστασίας. Τέλος μεγάλη έμφαση  δόθηκε σε επαγγέλματα που σχετίζονται με εφαρμογές Η/Μ ακτινοβολιών στην επιστήμη-τεχνολογία-καθημερινή ζωή  καθώς και σε εξειδικεύσεις στην επιστήμη των Φυσικών Επιστημών και Ιατρικής, δίνοντας στους μαθητές διεξόδους  και κίνητρα να ασχοληθούν μετά την φοίτηση τους με τις παραπάνω επιστήμες.

Πολλές ευχαριστίες στους μαθητές Β’ τάξης του 4ου και 9ου Γυμνασίου, Β’ και Γ’ τάξης του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων (η συμμετοχή τους ήταν ανώνυμη και εθελοντική), στη ΔΔΕ Τρικάλων, που στήριξε τη δράση επίσης στο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, στους καθηγητές, Δ/τριες/ντες, Υποδιευθυντές/τριες, των παραπάνω σχολικών μονάδων που βοήθησαν σε μέγιστο βαθμό,  στον διακεκριμένο καθηγητή της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,  κ. Κ. Κάππα, στον Υ. Διδάκτορα της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Α. Αλεξιά που παραβρέθηκαν στις 2 σχολικές μονάδες και βοήθησαν στη πειραματική διαδικασία και ιδιαίτερα στον Μαθηματικό του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, κ. Δ. Δάσιο για την πολύτιμη βοήθεια του, στη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων.

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους: Ε. Ιακωβάκη (Φυσικός-Ακτινοφυσικός Ιατρικής), Δ. Βαβουγυιός (Καθηγητής Φυσικής, Παν/μιο Θεσσαλίας) οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά και ουσιαστικά στη δράση.

Ευγενική χορηγία: Ζαχαροπλαστείο Δ. Τριζώνη