Διεθνή

Αυτό είναι το νέο τούνελ στο βυθό της Μεσογείου που θα ενώσει την Ευρώπη με την Αφρική

Με φόντο το Μουντιάλ του 2030, το Μαρόκο και η Ισπανία «τρέχουν» προκειμένου να υλοποιήσουν ένα έργο το οποίο οραματίζονται από κοινού για πολλές δεκαετίες.

 

Εντείνονται προϊόντος του χρόνου οι ενέργειες προκειμένου να πάρει «σάρκα και οστά» το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ σύνδεσης της Ευρώπης με την Αφρική μέσω τούνελ στο Στενό του Γιβραλτάρ, ώστε η υποδομή να είναι έτοιμη το 2030 όταν και θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου (Μουντιάλ) με διοργανώτριες χώρες το Μαρόκο, την Ισπανία και την Πορτογαλία.

Όπως αναφέρουν διεθνή Μέσα, η Μικτή Επιτροπή Μαρόκου-Ισπανίας (Morocco-Spain Joint Mixed Committee) αναμένεται να συναντηθεί τους προσεχείς μήνες ώστε να γίνει μια ανασκόπηση της προόδου σε μελετητικό στάδιο, αλλά και να προσδιοριστούν τα επόμενα βήματα που θα προλειάνουν περαιτέρω το έδαφος για την υλοποίηση του έργου που θα ενώσει την Ισπανία με το Μαρόκο.

Η τελευταία συνάντηση έγινε τον περασμένο Απρίλιο και το επόμενο ραντεβού είναι προγραμματισμένο για τον Ιούνιο του 2024.

Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής σήραγγας μήκους 42 χιλιόμετρων εκ των οποίων τα 27,7 θα ήταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας σε βάθος έως και 475 μέτρα.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχει διεξαχθεί πλήθος μελετών για τον προσδιορισμό των γεωλογικών σχηματισμών και για τη χαρτογράφηση της καλύτερης τοποθεσίας για την κατασκευή του τούνελ, ενώ ξεκάθαρος στόχος είναι να εξασφαλιστεί, πέρα από σιδηροδρομική και οδική σύνδεση.

Μελέτες έδειξαν ότι η μικρότερη απόσταση μεταξύ των ηπείρων στο Στενό του Γριβραλτάρ είναι περίπου 14 χιλιόμετρα, αλλά η κατασκευή της σήραγγας στο συγκεκριμένο σημείο θα αποτελούσε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, καθώς αποδείχθηκε ότι αποτελεί τη βαθύτερη διαδρομή, με το βάθος σε ορισμένα σημεία να φτάνει τα 900 μέτρα.

Έχει εξεταστεί επίσης, το σενάριο η υποθαλάσσια σήραγγα να ξεκινάει από την Punta Paloma στον ισπανικό δήμο Ταρίφα και να καταλήγει στο ακρωτήριο Μαλαμπάτα στο Μαρόκο -διαδρομή που εκτείνεται σε απόσταση 28 χλμ. και σε βάθος έως 300 μ.

Ο εντοπισμός του κατάλληλου σημείου όπου θα δεσπζόζει η υποθαλάσσια σήραγγα απασχολεί έντονα τις δύο χώρες, όπως δείχνουν και οι 44 ωκεανογραφικές έρευνες που έχουν ολοκληρωθεί στο Στενό του Γιβραλτάρ δια της χρήσης των πιο σύγχρονων τεχνολογιών.

Για τη τη γεωλογική διερεύνηση του βυθού -μεταξύ άλλων- έχουν γίνει έρευνες πλευρικής σάρωσης (side-scan sonar), έχει γίνει χρήση σεισμικής ανάκλασης, έχουν συλλεχθεί περίπου 5.000 δείγματα από τον βυθό της θάλασσας και έχουν διανοιχθεί περίπου 50 πηγάδια σε συνολικά με συνολικό βάθος 3.000 μ.

Αμφότερες οι χώρες εργάζονται σκληρά για να ολοκληρώσουν το πολυαναμενόμενο έργο της σήραγγας, καθώς η υλοποίησή του ανοίγει πόρτες για νέες κοινές ευκαιρίες στον τουρισμό και σε επιχειρηματικό επίπεδο, την ίδια ώρα που σφυρηλατεί ισχυρότερες διμερείς σχέσεις.

carandmotor.gr

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης