Site icon TrikalaVoice

Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια είναι τόσο ακριβά σήμερα – Αυτό θα έχει διάρκεια;

Για περισσότερο από δύο χρόνια, το βασικό θέμα συζήτησης στα περισσότερα μέρη του κόσμου ήταν ο αντίκτυπος του Covid-19. Τώρα που τα χειρότερα της πανδημίας έχουν παρέλθει και οι άνθρωποι ταξιδεύουν ξανά, το «καυτό» θέμα συζήτησης είναι τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια.

 

Οι άνθρωποι αναζητούν πτήσεις – μερικές φορές τις πρώτες τους εδώ και χρόνια – με μία άνευ προηγουμένου βιασύνη. Οι αναζητήσεις στο Διαδίκτυο δείχνουν πολύ ακριβά αεροπορικά εισιτήρια για πολλές διαδρομές, όμως οι ταξιδιώτες με όρεξη περιπλάνησης δεν πτοούνται προκειμένου να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους.

«Η ζήτηση είναι εκτός ορίων. Σε όλες τις κατηγορίες», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Delta Air Lines, Έντ Μπάστιαν.

Παγκόσμια κινητικότητα

Η τάση αυτή επεκτείνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, αν και ορισμένα μέρη παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση από άλλα. Οι αναζητήσεις για εισιτήριο οικονομικής θέσης μετ’ επιστροφής μεταξύ Χονγκ Κονγκ και Λονδίνου στην Cathay Pacific Airways στα τέλη Ιουνίου ανεβάζουν τιμές έως και 42.051 δολάρια Χονγκ Κονγκ (5.360 δολάρια), πέντε φορές υψηλότερα από τα προ της πανδημίας επίπεδα. Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ Νέας Υόρκης και Λονδίνου την ίδια ώρα κοστίζουν περισσότερα από 2.000 δολάρια σε οικονομική θέση.

«Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν γίνει πολύ ακριβές αυτές τις μέρες», είπε η Ζακελίν Κου, η οποία εργάζεται στον τουρισμό. Η εταιρεία της πλήρωσε 3.632 δολάρια για το ταξίδι μετ΄επιστροφής ενός συναδέλφου με τη Singapore Airlines στο Αμβούργο για τον Ιούνιο, όταν κάποτε κόστιζε περίπου 2.000 δολάρια, είπε.

Μελέτη του Mastercard Economics Institute έδειξε ότι το κόστος των εισιτηρίων από τη Σιγκαπούρη ήταν κατά μέσο όρο 27% υψηλότερο τον Απρίλιο σε σχέση με το 2019, ενώ οι πτήσεις από την Αυστραλία ήταν 20% περισσότερες. Όλο και περισσότερο, οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση εισιτηρίων μήνες νωρίτερα, καθώς ανησυχούν για το κόστος αγοράς την τελευταία στιγμή, δήλωσε ο Ντέιβιντ Μαν, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ασία-Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στο Mastercard Economics Institute.

  

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τις υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων και δεν ευθύνονται πάντα γι΄αυτές οι αεροπορικές εταιρείες.

Καθηλωμένα τα γιγάντια αεροσκάφη

Οι αερομεταφορείς είναι προσεκτικοί σχετικά με την επαναφορά όλων των αεροσκαφών τους τα οποία είχαν καθηλώσει στο έδαφος εξαιτίας της πανδημίας, παρόλο που οι περισσότερες χώρες έχουν χαλαρώσει τους διασυνοριακούς περιορισμούς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα γιγάντια αεροσκάφη, όπως τα υπερτζάμπο A380 της Airbus και τα παλαιότερα 747-8 της Boeing, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται σε μοντέλα με πιο αποδοτικά καύσιμα, όπως τα A350 και 787 Dreamliners.

Εκτίναξη των τιμών στα ύψη

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει ωθήσει στα ύψη την τιμή αργού τους τελευταίους 18 μήνες. Τα καύσιμα αεροσκαφών αντιπροσωπεύουν πλέον έως και το 38% του μέσου κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, από 27% προ του 2019. Για ορισμένες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, μπορεί να φτάνει και το 50%.

Οι τιμές καυσίμων αεροσκαφών στη Νέα Υόρκη έχουν αυξηθεί περισσότερο από 80% φέτος, αν και οι τιμές διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή ανάλογα με το κόστος διύλισης και τους τοπικούς φόρους. Πολλοί αερομεταφορείς των ΗΠΑ μπόρεσαν να καλύψουν το αυξημένο κόστος καυσίμων μέχρι στιγμής – αλλά μόνο μετακυλίοντάς το στους ταξιδιώτες υπό τη μορφή υψηλότερων ναύλων.

Ταξιδιώτες με βαθιές τσέπες

Το υψηλότερο κόστος εισιτηρίων δεν φαίνεται να αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες να κάνουν ταξίδια τώρα που έχουν χαλαρώσει πολλοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

Οι σημερινοί ταξιδιώτες «είναι άτομα που έχει επηρεαστεί συναισθηματικά από τα lockdown και λαχταρούν διακαώς τα ταξίδια τα τελευταία δύο χρόνια», αναφέρει η Ερμιόνη Τζόι, επικεφαλής του κλάδου για ταξίδια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού στην Alphabet. «Ως εκ τούτου, αντιδρούν πολύ αυθόρμητα».

Έλλειψη προσωπικού

Εκατοντάδες χιλιάδες πιλότοι, αεροσυνοδοί, χειριστές εδάφους και άλλοι εργαζόμενοι στον αεροπορικό κλάδο έχασαν τη δουλειά τους τα τελευταία δύο χρόνια. Τώρα που τα ταξίδια είναι ξανά σε ζήτηση, ο κλάδος δεν μπορεί να προσλάβει αρκετά γρήγορα ώστε να επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία στα προ πανδημίας επίπεδα.

Το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης – που ψηφίζεται τακτικά ως το καλύτερο στον κόσμο – θέλει να προσλάβει περισσότερα από 6.600 άτομα. Όμως, πολλοί εργαζόμενοι που απολύθηκαν έχουν βρει άλλη εργασία και δεν είναι πρόθυμοι να επιστρέψουν σε μια κυκλική βιομηχανία.

Ισοσκέλιση ισολογισμών

Ο αεροπορικός κλάδος έχει παραδοσιακά χαμηλά περιθώρια κέρδους. Ο Covid έκανε το κλίμα ακόμα πιο δύσκολο: παγκοσμίως, οι αεροπορικές εταιρείες έχασαν περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια στην τριετία έως το 2022.

Τώρα, οι αυξημένοι ναύλοι παρέχουν στους αερομεταφορείς μία ευκαιρία για να ανακάμψουν από τις απώλειες και να επιστρέψουν στην κερδοφορία.

Πόσο ακόμη θα διαρκέσουν οι υψηλές τιμές;

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Exit mobile version