Site icon TrikalaVoice

Η Emirates αγοράζει 36 Airbus A380

FILE PHOTO - An Airbus A380 takes part in a flying display during the 48th Paris Air Show at the Le Bourget airport near Paris, June 16, 2009. REUTERS/Pascal Rossignol/File photo

Mία σημαντική και ενδεχομένως σωτήρια συμφωνία φαίνεται πως εξασφάλισε η Αirbus για το αμφιλεγόμενο αεροσκάφος της A380 (γνωστό και ως σούπερ τζάμπο). H αεροπορική εταιρεία του Ντουμπάι, Εmirates, παρήγγειλε 36 αεροσκάφη από την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική αντί τιμήματος 16 δισ. δολαρίων – έτσι κλείνει με τον καλύτερο τρόπο η θητεία του βετεράνου διευθυντή πωλήσεων της Airbus, Τζον Λέχι. Με την κίνησή της αυτή η Emirates παρατείνει τη «διάρκεια ζωής» του συγκεκριμένου μοντέλου σούπερ τζάμπο για τουλάχιστον δέκα χρόνια ακόμη. Οπως διευκρίνισε εκπρόσωπος της Airbus, ο αερομεταφορέας σε πρώτη φάση ζήτησε 20 αεροσκάφη Α380 ενώ θα έχει τη δυνατότητα να προσθέσει επιπλέον δεκαέξι. Οι παραδόσεις τους θα ξεκινήσουν το 2020. «Το Α380 είναι μια καλή επιλογή για εμάς», δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς ο επικεφαλής της Emirates, Τιμ Κλαρκ.

Aφότου ανακοινώθηκε η συμφωνία χθες, η τιμή της μετοχής της Airbus εμφάνισε άνοδο της τάξης του 3%, στα επίπεδα – ρεκόρ των 92,56 ευρώ. Το διώροφο σούπερ τζάμπο της Airbus, το οποίο χρειάστηκε πολλά χρόνια και πολλά κεφάλαια για να ναυπηγηθεί, δεν έχει τις αναμενόμενες πωλήσεις. Παρά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τα πλεονεκτήματά του, αποδεικνύεται λιγότερο δημοφιλές από όσο θα περίμενε η κατασκευάστρια εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως στις αρχές της εβδομάδας αυτής η Airbus δήλωνε ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό η επιβίωση του Α380 εξαρτάται από τη συμφωνία με την Emirates – μάλιστα, διευκρίνισε πως, εάν ο αερομεταφορέας του Nτουμπάι δείξει προτίμηση σε μικρότερου μεγέθους αεροσκάφη, θα αναγκαστεί να διακόψει την παραγωγή των σούπερ τζάμπο με τις 544 θέσεις. Εν τω μεταξύ, για να καταλήξει σε συμφωνία με την Emirates η Airbus, είχε προηγηθεί ένα ναυάγιο. Τον Νοέμβριο, στο πλαίσιο της αεροπορικής έκθεσης του Ντουμπάι, οι συνομιλίες των δύο ομίλων δεν τελεσφόρησαν και την τελευταία στιγμή ο αερομεταφορέας προτίμησε να παραγγείλει 40 μικρότερα αεροσκάφη από την Boeing.

Πάντως, τώρα ο Τζον Λέχι, μόλις μία εβδομάδα πριν από τη συνταξιοδότησή του, δηλώνει πεπεισμένος για την πορεία του Α380 έως το 2030. Η αντίπαλος Boeing εκτιμά πως το μέλλον ανήκει στα μικρότερα μεγέθη, όπως το δικινητήριο Boeing 777 και το Dreamliner, τα οποία προσφέρουν περισσότερη ευελιξία και έχουν την ίδια απόδοση στην εξοικονόμηση καυσίμου. Από μέρους της η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εκτιμά ότι ένα αεροσκάφος που μπορεί να μεταφέρει μεμιάς 544 επιβάτες έχει να διαδραματίσει καίριο ρόλο σε συνθήκες αυξημένης ζήτησης με αεροδρόμια όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση επιδεινώνεται.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, εξάλλου, η Airbus μπορεί να πανηγυρίζει: πέμπτη χρονιά στη σειρά ξεπέρασε την Boeing με κριτήριο της πωλήσεις της. Το 2017 εξασφάλισε 1.109 παραγγελίες, δηλαδή σχεδόν 200 περισσότερες από εκείνες της ανταγωνίστριάς της Boeing. Την πρωτιά της την έδωσε η Indigo Partners, η οποία στην έκθεση του Ντουμπάι παρήγγειλε 430 αεροσκάφη Α320neo – ήταν η μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής εταιρείας, όπως ανέφερε το CNN. Ωστόσο, η Boeing κατόρθωσε μέσα στο 2017 να παραδώσει περισσότερα αεροσκάφη στους πελάτες της από ό,τι η Airbus.

kathimerini.gr

Exit mobile version