Η Norwegian Air βρίσκεται ένα βήμα πριν από το «κανόνι» και αναζητά προστασία από τους πιστωτές της, καθώς επιχειρεί να αναδιαρθρώσει την επιχείρησή της και να επιβιώσει από την πανδημία του κορονοϊού.
Ο γνωστός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους δήλωσε την Τετάρτη θα ζητήσει από τις δικαστικές αρχές στην Ιρλανδία, όπου βρίσκονται όλα τα αεροσκάφη και τα περιουσιακά του στοιχεία, προστασία από τους πιστωτές για έως και 100 ημέρες – κάτι που ισοδυναμεί με αίτηση πτώχευσης.
«Σκοπός της διαδικασίας είναι η μείωση του χρέους, η νομιμοποίηση του στόλου και η εξασφάλιση νέου κεφαλαίου», σύμφωνα με την Norwegian Air. Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει έως και πέντε μήνες.
«Η αναζήτηση προστασίας για αναδιοργάνωση, σύμφωνα με το ιρλανδικό δίκαιο, είναι μια απόφαση που έχουμε λάβει για να διασφαλίσουμε το μέλλον της Norwegian προς όφελος των υπαλλήλων, των πελατών και των επενδυτών μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Τζέικομπ Σκραμ.
«Στόχος μας είναι να βρούμε λύσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να αναδυθούμε ως μια οικονομικά ισχυρότερη και ασφαλής αεροπορική εταιρεία» πρόσθεσε.
Η Norwegian Air ιδρύθηκε το 1993 και ξεκίνησε την ταχεία επέκτασή της πριν από μια δεκαετία, επιδιώκοντας να εφαρμόσει το επιχειρηματικό μοντέλο, με το οποίο πρωτοστάτησε η Ryanair στην Ευρώπη και τη Νοτιοδυτική Αμερική, στις υπερατλαντικές πτήσεις.
Αλλά η επιθετική στρατηγική της άφησε τεράστια χρέη, και μικρό περιθώριο ελιγμών όταν τα πράγματα στράβωσαν για τα καλά.
Η Norwegian Air δήλωσε την Τετάρτη ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί το δίκτυο δρομολογίων της, το οποίο έχει περιοριστεί σοβαρά λόγω του κορονοϊού και οι μετοχές της θα συνεχίσουν να υπάρχουν κανονικά στο Χρηματιστήριο του Οσλο. Η μετοχή της εταιρείας, ωστόσο, έχει χάσει πάνω από το 98% της αξίας της φέτος.
Ο αερομεταφορέας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι θα χρειαστεί επιπλέον χρήματα για να συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και μετά. Ελαβε με τη βοήθεια του νορβηγικού κράτους ένα δάνειο ύψους 3 δισ. κορόνων (288.700.000 εκατ. δολάρια) το Μάιο, αλλά η κυβέρνηση της χώρας έχει αποκλείσει την παροχή περαιτέρω οικονομικής βοήθειας – μια απόφαση που ο Σκραμ χαρακτήρισε «χαστούκι στο πρόσωπο».
Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε μόλις 1 εκατομμύριο επιβάτες το τρίτο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με 10,5 εκατομμύρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Η τριμηνιαία λειτουργική της ζημιά ανήλθε σε 2,8 δισ. νορβηγικές κορώνες (310 εκατ. δολάρια).
Πηγή: HuffPost