Το καλοκαίρι τελείωσε και μαζί του τελείωσαν οι μεγάλες συναυλίες που απολαύσαμε στους καλύτερους open air χώρους της Αθήνας και της επαρχίας. Το συναυλιακό μενού του φθινοπώρου είναι όμως εξίσου εντυπωσιακό, με τη ροκ μουσική να έχει τη μερίδα του λέοντος στα περισσότερα venues της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης. Εδώ και 30 χρόνια η Ελλάδα μπήκε στον χάρτη των περιοδειών των μεγάλων συγκροτημάτων. Η πιο πρόσφατη σπουδαία συναυλία πετυχημένου συγκροτήματος ήταν εκείνη των Idles στο Θέατρο Βράχων, με τεράστια επιτυχία καθώς έγινε sold out και για τις δύο προγραμματισμένες ημέρες.
Ωστόσο, το γεγονός της… επόμενης χρονιάς δεν είναι άλλο από το διπλό sold out των συναυλιών των Coldplay, που αναμένεται να ροκάρουν το καλοκαίρι στο ΟΑΚΑ, στο πλαίσιο της περιοδείας τους για το Music of the Spheres World Tour. Το πρωτοφανές αυτό γεγονός έφερε ξανά το ροκ στην επικαιρότητα. Πλέον, η ροκ μουσική έχει γίνει άμεσα προσβάσιμη, ιδιαίτερα καθώς οι νέοι του 1990-2000 είναι πια εκείνοι που κινούν τη μουσική βιομηχανία ως σημερινοί 45αρηδες.
Η ροκ μουσική έχει γίνει μέρος της λαϊκής κουλτούρας, γι’ αυτό άφησε το σημάδι της στη μόδα, στον αθλητισμό, στα βιντεοπαιχνίδια και αλλού. Πολύ χαρακτηριστικό είναι το αποτύπωμα που το ροκ έχει αφήσει σε έναν φαινομενικά διαφορετικό χώρο, αυτόν των online καζίνο. Στα επίγεια καζίνο, τα οποία σε μία (όχι τόσο μακρινή) εποχή ήταν υπόθεση για λίγους αφού η φυσική παρουσία ήταν απαραίτητη, το πιο δημοφιλές παιχνίδι για όποιον ήθελε να διασκεδάσει ήταν οι κουλοχέρηδες. Είναι γνωστά όμως ως «φρουτάκια», εξαιτίας των φρούτων που απεικονίζονταν στους τροχούς τους. Με την αλλαγή της χιλιετίας όμως, ήρθε και η επανάσταση της τεχνολογίας.
Τα καζίνο μπήκαν στον ψηφιακό κόσμο και οι πάροχοι βρήκαν τον τρόπο να αυξήσουν τη θεματογραφία τους. Έτσι η ροκ μουσική, που ήδη ήταν πολύ δημοφιλής πια, έγινε βασικό θέμα απεικόνισης στα casino slots, με διάσημους καλλιτέχνες όπως ο Elvis Presley, οι Guns ‘n’ Roses, οι Kiss και δεκάδες άλλοι, να δίνουν το δικαίωμα στα καζίνο να χρησιμοποιούν τα τραγούδια τους.
Εννοείται ότι ο κινηματογράφος δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Είτε πρόκειται για καρτούν, είτε για βιογραφικές ταινίες, είτε για σενάρια μυθοπλασίας με θέμα το ροκ, δημιούργησε εκατοντάδες μουσικές ταινίες που «έσπασαν τα ταμεία». Είναι γνωστό ότι το διάσημο «Bohemian Rhapsody» του 2018 είναι πρώτο στις πιο κερδοφόρες ταινίες με 910,8 εκατομμύρια δολάρια, αφού ακόμη και σήμερα υπάρχουν εκατομμύρια θαυμαστές του Freddie Mercury και των Queen. Το ίδιο ισχύει για τον «βασιλιά» του ροκ ‘εν’ ρολ και το «Elvis» του 2022, που τα πήγε περίφημα με 288,7 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις.
Το «Wayne’s World» κυκλοφορεί το 1992, όπου παρακολουθούμε την ιστορία δύο φίλων που τους δίνεται η ευκαιρία της ζωής τους όταν ένα στούντιο παραγωγής αποφασίζει να βγάλει στον αέρα την εκπομπή που μέχρι πριν γύριζαν στο υπόγειό τους. Μία ωραία κωμωδία που έγινε εξαιρετικά διάσημη, με 183,1 εκατομμύρια δολάρια. Το 1993, έρχεται η συνέχεια του «Wayne’s World», με 48.200.000 δολάρια εισπράξεις. Στο «Wayne’s World 2», απολαμβάνουμε τους πρωταγωνιστές στη διοργάνωση μίας μεγάλης ροκ συναυλίας, η οποία ξεκίνησε από ένα όνειρο του Μάικ Μάγιερς, στο οποίο ο Τζιμ Μόρισον τον προέτρεπε να την πραγματοποιήσουν. Όσο προσπαθούν να κυνηγήσουν το όνειρό τους, ο Γουέιν επιδιώκει να κρατήσει την κοπέλα του μακριά από την αγκαλιά του παραγωγού.
Το «High Fidelity» είναι από τις πιο συμβολικές και δημοφιλείς ταινίες μεταξύ των μουσικόφιλων, οπότε δεν είναι καθόλου περίεργο ότι τα ταμεία της ξεπέρασαν τα 47 εκατομμύρια δολάρια. Στην ταινία, παρακολουθούμε τους εκπληκτικούς Τζον Κιούζακ και Τζακ Μπλακ στο περίφημο δισκάδικο, που λίγοι λάτρεις του ροκ δε θα αναγνώριζαν, να παραδίδουν μαθήματα μουσικής, χωμένοι ανάμεσα σε βινύλια. Όταν η μουσική ιστορία συναντάει τον έρωτα, στο πρόσωπο της Λόρας, όλα παίρνουν μία άλλη τροπή.
Το «Bill & Ted’s Excellent Adventure», η ταινία που κυκλοφόρησε το 1989, έσπασε ρεκόρ με περισσότερα από 40 εκατομμύρια εισπράξεις. Το φοβερό; Δεν έπαιξε ποτέ στον κινηματογράφο. Ο Μπιλ και ο Τεντ, που τον υποδύεται ο Κιάνου Ριβς, είναι παιδικοί φίλοι που, όπως οι περισσότεροι έφηβοι, δημιουργούν τη δική τους μπάντα, η οποία καταλήγει να είναι το μοναδικό μέσο για να επιτευχθεί η ιδανική κοινωνία.