Η γερμανική έρευνα αξιοπιστίας αποτελεί έναν καλό οδηγό σε περίπτωση που σκέφτεστε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Βρίσκεστε σε αναζήτηση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και δεν ξέρετε ποιο να επιλέξετε για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο; Σύμφωνα με τη γερμανική Dekra, μπορείτε να βασιστείτε στα παρακάτω μοντέλα, των οποίων η αξιοπιστία έχει επαληθευτεί για περισσότερα από 100.000 χλμ.
Υπάρχουν πολλές έρευνες αξιοπιστίας στο διαδίκτυο από διάφορους οργανισμούς. Η καλύτερη όμως μέθοδος για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για τα αυτοκίνητα, είναι να οδηγείς για χιλιάδες χιλιόμετρα και μετά να τα αποσυναρμολογείς. Και αυτό γιατί μόνο έτσι θα αποκαλυφθούν όλα τους τα προβλήματα. Αυτό ακριβώς κάνουν από το 2014 το γερμανικό περιοδικό Autobild σε συνεργασία με τη Dekra, την μεγαλύτερη εταιρεία ελέγχου και διαπίστωσης σφαλμάτων στη Γερμανία, με σκοπό να αποκαλύψουν τα πιο αξιόπιστα μοντέλα της αγοράς αυτοκινήτου.
Πάνω από 100 αυτοκίνητα έχουν περάσει ήδη από αυτές τις δύσκολες δοκιμές διαρκείας. Όπως είναι λογικό, δεν μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να συμμετέχουν, αλλά τα μοντέλα της έρευνας αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της αγοράς αυτοκινήτου.
Κάθε μοντέλο δοκιμάζεται από ένα έως τρία χρόνια και κάθε βλάβη ή σφάλμα που παρουσιάζεται, καταγράφεται στα πρακτικά για την δημιουργία αναφοράς. Και όλα τα προβλήματα που βγάλει, μετράνε στο τελικό σκορ.
Τα στοιχεία των ερευνών αξιοπιστίας έχουν ακόμα πιο βαρύνουσα σημασία στις μέρες μας, καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων δεν είναι σταθερές λόγω πληθωρισμού, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού να στρέφεται στα πιο προσιτά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Τα 100.000 χλμ. αποτελούν μία καλή βάση για την έρευνα, με την κατάταξη που ακολουθεί να είναι ξεκάθαρη για το ποια αυτοκίνητα θα σας εξυπηρετήσουν χωρίς προβλήματα. Ειδικά όταν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν αποσυναρμολογηθεί μετά από τόση χρήση και μπορούν να εντοπιστούν διάφορες διαρροές ή σκουριές που βρίσκονται σε δυσπρόσιτα σημεία.
Τα 10 πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα σύμφωνα με την Dekra
1. Audi A3 Sportback g-tron: 0 ελαττωματικά σημεία
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία «ιδιαίτερη» έκδοση που καταναλώνει φυσικό αέριο, το συγκεκριμένο γερμανικό χάτσμπακ αποδείχθηκε βράχος αξιοπιστίας. Στα 100.000 χλμ. δεν παρουσίασε κανένα σφάλμα ή βλάβη, ενώ κατά την αποσυναρμολόγησή του δεν υπήρχαν ύποπτα σημεία.
2. BMW Z4: 2 ελαττωματικά σημεία
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του τεστ αντοχής, η Z4 δεν επισκέφθηκε ποτέ κάποιον επίσημο επισκευαστή για απρόοπτη βλάβη ή εργασία. Ακόμα και κατά την διάρκεια της αποσυναρμολόγησης, δεν εντοπίστηκαν προβλήματα φθοράς.
2. Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic: 2 ελαττωματικά σημεία
Πέρα από έναν αισθητήρα παρκαρίσματος που παρουσίαζε πρόβλημα και εμφάνιζε μηνύματα στον οδηγό, δεν παρουσίασε άλλα προβλήματα. Το οικογενειακό γερμανικό στέισον είχε γράψει 115.000 χλμ. μέχρι την ημέρα που αποσυναρμολογήθηκε.
2. SEAT Ateca 1.4 Eco TSI Style: 2 ελαττωματικά σημεία
Αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για πόνο στη μέση τους μετά από πολύωρη οδήγηση. Με αυτόν τον ένα βαθμό ποινής, χαλάει την υψηλή και αψεγάδιαστη απόδοσή του. Προς το παρόν όμως, το Ateca των 100.000 χλμ. δεν έχει αποσυναρμολογηθεί και συνεχίζει να γράφει ακάθεκτο να γράφει χλμ.
2. Audi A4 Avant: 2 ελαττωματικά σημεία
Η διαδικασία αποσυναρμολόγησης του A4 Avant μετά από 100.000 χλμ. μας δείχνει την αξιοπιστία του γερμανικού μοντέλου. Δεν υπήρχαν προβλήματα ή λόγοι για παράπονα, ούτε με τα συστήματά τους, ούτε συνολικά με την ποιότητα κατασκευής.
2. VW T-Cross: 2 ελαττωματικά σημεία
Διένυσε 100.000 χλμ. χωρίς καμία βλάβη ή κάποιο σφάλμα. Κατά την αποσυναρμολόγησή του, παρατηρήθηκαν ορισμένα καφέ σημεία στον εμπρός και τον πίσω άξονα, τα οποία αφορούν διάβρωση επιφάνειας που είναι ακίνδυνη και δεν έχει καμία επίδραση στην απόδοση του μοντέλου. Ο κινητήρας, το σασμάν και ο συμπλέκτης ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.
7. Suzuki Swift Sport: 3 ελαττωματικά σημεία