Site icon TrikalaVoice

Τέλος εποχής Alitalia: Τελευταία πτήση έπειτα από 74 χρόνια

Το τέλος της διαδρομής για τον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας, Alitalia, σηματοδοτεί η πτήση Κάλιαρι – Ρώμη που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.

 

Το Airbus 320 με 180 επιβάτες και κυβερνήτη τον Αντρέα Τζόια εκτελεί την τελευταία πτήση έπειτα από 74 ολόκληρα χρόνια και αναρίθμητες αεροπορικές συνδέσεις, με τη σκυτάλη να παραδίδεται πλέον στην Ιta (Italia Trasporto Aereo).

Η Αlitalia πρόκεται ουσιαστικά για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Ιταλίας. Ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.

Τον περασμένο αιώνα, η Alitalia ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο. Όμως, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, ταυτόχρονα με την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιριών χαμηλού κόστους.

Η Ita καλείται τώρα να καλύψει το μεγάλο αυτό κενό

Τον περασμένο αιώνα, η Alitalia ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο. Όμως, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, ταυτόχρονα με την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιριών χαμηλού κόστους.

Η Ita καλείται τώρα να καλύψει το μεγάλο αυτό κενό.

Τα αεροσκάφη της, όπως γράφει ο ιταλικός Τύπος, θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του αερομεταφορέα που «συνταξιοδοτείται».

ITA via LaPresse/AP

Πρόκειται, πάντως, για δυο εντελώς αυτόνομες εταιρίες και, προς το παρόν, αποφασίσθηκε ότι η «νεογέννητη» Ita δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζόμενους.

Οργή και απογοήτευση των εργαζομένων

Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους.

Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.

«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον» καταγγέλλουν τα συνδικάτα, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η ιταλική κυβέρνηση υπό τον Μάριο Ντράγκι υπενθυμίζει από πλευράς της ότι δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.

 

Exit mobile version