Όλοι γνωρίζουμε το μεταβατικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια και όπως είναι ευκόλως κατανοητό οι εξελίξεις που βλέπουμε και βιώνουμε καθημερινά, θα φέρουν αλλαγές στα πάντα.
Ως γνωστόν, η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται ενεργά στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υπό αυτό το πρίσμα, τίθεται το εξής ερώτημα: Τι θα γίνει με τα πρατήρια καυσίμων όταν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαφανιστούν από τους δρόμους;
Αμερικανοί αναλυτές μελέτησαν διεξοδικά αυτό το θέμα και σύμφωνα με αυτούς όλα τα πρατήρια καυσίμων (περίπου 145.000 μόνο στις Η.Π.Α.), θα μετατραπούν σε σημεία φόρτισης.
Για την ακρίβεια, πρόκειται να μετατραπούν σε σταθμούς ταχυφορτιστών που θα επιτρέπουν την επαναφόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μόλις 10 με 30 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο, θα επιτραπεί η διατήρηση όχι μόνο των ίδιων των δικτύων, αλλά και του «οικοσυστήματος» των πρόσθετων υπηρεσιών τους (καφετέριες, εστιατόρια, καταστήματα κ.α.).
Οι ειδικοί σημειώνουν επίσης ότι τα εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα σε τέτοιους σταθμούς φόρτισης θα γίνουν πιο δημοφιλή από ποτέ, επειδή οι άνθρωποι θα περνούν περισσότερο χρόνο εκεί. Άλλωστε, οι χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα θέλουν σίγουρα να αφιερώσουν τον χρόνο που χρειάζονται για φόρτιση σε κάτι χρήσιμο και ευχάριστο, πηγαίνοντας στην αγορά ή πίνοντας ένα φλιτζάνι καφέ.
Ταυτόχρονα όμως, οι απλοί φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται πλέον σχεδόν παντού, θα χάσουν την δημοτικότητά τους, λόγω του ότι αργούν να φορτίσουν πλήρως την μπαταρία. Και όπως είναι λογικό, οι οδηγοί δεν είναι διατεθειμένοι να περιμένουν για πολύ ώρα, με αποτέλεσμα να πάνω στα νέα πρατήρια με τους ισχυρούς ταχυφορτιστές. Επιπλέον, πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αγοράσουν σίγουρα έναν οικιακό φορτιστή για να συνδέουν τα αυτοκίνητά τους τη νύχτα. Όλα αυτά θα συμβούν στο άμεσο μέλλον στα πρατήρια καυσίμου όλου του πλανήτη. Κρίνοντας συνολικά από τις νόρμες που έχουμε δει κατά περιόδους φαίνεται πως το κομβικό χρονικό σημείο θα είναι το 2030, όπου αναμένεται η σταδιακή κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, αλλά και στο μεταβατικό μεσοδιάστημα, η αγορά και οι παράπλευροι κλάδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.
Φυσικά τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας, οδηγώντας στο κλείσιμο αρκετών από τα υπάρχοντα πρατήρια, ενώ όπως είναι φυσιολογικό αρκετά θα μετεξελιχθούν σε σημεία φόρτισης για να επιβιώσουν.
Σίγουρα, με βάση και την έως τώρα εμπειρία, οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθυστερήσουν συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε αρχικό στάδιο καθιστώντας τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δύσκολη, ενώ και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ακόμα τόσο μεγάλη.
carandmotor.gr