Site icon TrikalaVoice

Θέλετε να χάσετε βάρος; Χρησιμοποιήστε κόκκινο πιάτο!

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως το χρώμα του πιάτου στο οποίο σερβίρετε επιδρά στην όρεξή σας. Είναι γνωστό ότι το κόκκινο είναι το χρώμα του κινδύνου και του συναγερμού. Έτσι ακριβώς επιδρά στον εγκέφαλο και όταν γεμίζουμε ένα κόκκινο πιάτο με φαγητό- δίνουν το σήμα του κινδύνου και μας δίνουν. Αντίθετα, τα λευκά πιάτα συνδέονται με ευχάριστες και γλυκές απολαύσεις και μας κάνουν να τρώμε περισσότερο.
Πολλοί άνθρωποι που αγωνίζονται να χάσουν βάρος και για να το πετύχουν υποβάλλουν τον εαυτό τους σε εξαντλητικές και στερητικές δίαιτες, θα μπορούσαν να ωφεληθούν από τα συγκεκριμένα ευρήματα, καθώς μία αλλαγή απλώς στα πιάτα που χρησιμοποιούν θα μπορούσε να μειώσει το βάρος τους.
Ο Δρ Charles Spence, καθηγητής πειραματικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε: «Όταν τα ανθυγιεινά τρόφιμα μπουν σε ένα κόκκινο πιάτο, σηματοδοτείται κάποιο είδος κινδύνου ή αποφυγής».
Δεν είναι η πρώτη φορά που έχει συζητηθεί ο αντίκτυπος του χρώματος των πιάτων μας στην όρεξη. Σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2011, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια ζήτησαν από συνολικά 51 συμμετέχοντες να φάνε ένα μους φράουλας από ένα λευκό και από ένα μαύρο πιάτο. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν την (ίδια) μους από το λευκό πιάτο, τη θεωρούσαν 7% πιο γλυκιά, 13% πιο γευστική και 9% πιο ευχάριστη από ό,τι όταν την έτρωγαν από μαύρο πιάτο.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι ένα λευκό φόντο μας επιτρέπει να βλέπουμε το φαγητό μας πιο καθαρά ή προκαλεί αναμνήσεις γλυκών γαστρονομικών εμπειριών. Ίσως ο εγκέφαλός μας να συνδέει τις τροφές που έχουμε φάει με το πιάτο στο οποίο ήταν τοποθετημένες.
Για παράδειγμα, το τυρί είναι πιο πιθανό να σερβίρεται σε μία μαύρη πλάκα, ενώ το παγωτό σε ένα λευκό μπωλάκι. Έτσι καταλήγουμε να συνδέουμε τα λευκά σκεύη με πιο γλυκές και πιο ευχάριστες απολαύσεις, σημειώνουν οι ειδικοί.
Ο επικεφαλής της μελέτης Δρ Spence, θεωρεί πως τα συγκεκριμένα ευρήματα θα μπορούσαν να αξιοππιηθούν από τη βιομηχανία τροφίων, για την παραγωγή τροφών που να περιέχουν λιγότερη ζάχαρη, αλλά με συσκευασία που να δημιουργεί την ίδια αισθητηριακή αντίληψη γλυκύτητας στους καταναλωτές. “Από ένα έτοιμο γεύμα σε ένα λευκό σκεύος για παράδειγμα θα μπορούσε να αφαιρεθεί ζάχαρη και ο καταναλωτής να μην καταλάβει τη διαφορά”.

Exit mobile version