Ένα ακόμα σημαντικό βήμα έγινε για την υλοποίηση του νέου οδικού έργου «Μπράλος-Άμφισσα», τμήματος του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, ο οποίος θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού για το Λαμία-Πάτρα σε 1 ώρα 30 λεπτά.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης στα μέσα Φεβρουαρίου, σειρά πήρε η έγκριση του προϋπολογισμού ύψους 256.877.408 ευρώ με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια την Τρίτη 9 Μαΐου και την οποία υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης. «Εγκρίνουµε τη δέσµευση προϋπολογισµού ποσού διακοσίων πενήντα έξιεκατοµµυρίωνοκτακοσίων εβδοµήντα επτά χιλιάδωντετρακοσίων οκτώ ευρώ (256.877.408,00€) (µε Φ.Π.Α. 24%) σε βάρος του Ενάριθµου Έργου 2022ΣΕ27110020 της ΣΑΕ 2711 του Π∆Ε 2022 για το έργο «Οδικό τµήµα “Μπράλος – Άµφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαµία- Ιτέα – Αντίρριο», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση.
Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ με έκπτωση 10,1%. Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Το έργο
Το Μπράλος-Άμφισσα συνιστά έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:
–1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και, επίσης, δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.
Μόλις ολοκληρωθεί θα μειώσει το μήκος της συνολικής διαδρομής κατά τέσσερα χιλιόμετρα.
Το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, που με τη σειρά του θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.