Στην ανάπλαση των παιδικών χαρών της Αλοννήσου και στον καθαρισμό των ρεμάτων στη Σκόπελο προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ ξεκινά και η μελέτη για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων σε περιοχές του Πηλίου. Αυτό έγινε γνωστό από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων, καθώς υπεγράφησαν οι παραπάνω συμβάσεις ώστε να προχωρήσουν τα έργα.
Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Με στρατηγική, με σχέδιο, με προγραμματισμό, με τις Υπηρεσίες μας που είναι υπερφορτωμένες και με λίγο προσωπικό προσπαθούμε να κάνουμε έργα ουσίας τα οποία να είναι χρήσιμα στους πολίτες. Στη Σκόπελο κάνουμε ένα έργο προϋπολογισμού 200.000,00 €, όπου πρόκειται να καθαριστούν ρέματα μήκους τριών χιλιομέτρων. Μπορεί να μην είναι ένα έργο που φαίνεται, αλλά είναι ένα αντιπλημμυρικό έργο ουσίας, ένα έργο χρήσιμο για την τοπική κοινωνία. Το δεύτερο έργο που υπογράψαμε σήμερα, είναι οι παιδικές χαρές στην Αλόννησο προϋπολογισμού 82.000,00 €. Υπάρχει μια άριστη συνεργασία με τον Δήμαρχο, τον κ. Βαφίνη, η χρηματοδότηση είναι από το Πράσινο Ταμείο, και πρόκειται να γίνουν τρεις παιδικές χαρές σύγχρονων προδιαγραφών για να λειτουργούν με ασφάλεια, στην Αγία Παρασκευή, στο Πατητήρι και στο Βότσι. Το ζήτημα είναι οι παιδικές χαρές αυτές, όπως και στη Σκιάθο που κατασκευάσαμε να είναι ανοιχτές από τους Δήμους, να συντηρούνται και να μπορούν τα παιδιά να τις χαίρονται».
Παράλληλα ο Περιφερειάρχης κατά την υπογραφή της σύμβασης για την μελέτη αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων σε περιοχές του Πηλίου σημείωσε τα εξής:
«Είναι μια μελέτη προϋπολογισμού 60.000,00€ και θα ακολουθήσει ακόμη μια μελέτη, για να μπορέσουμε να δούμε με ακρίβεια και σοβαρότητα τι χρειάζεται να γίνει στο Πήλιο. Μελέτες ουσίας μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν, που να οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα το οποίο να μπορεί να δημιουργεί ασφάλεια, όπως κάναμε με την ουσιαστική μελέτη στο Ξουρίχτι. Αυτή τη στιγμή όποιος πάει στο Ξουρίχτι μπορεί να δει τι έργα χρειαζότανε, διότι με τις προηγούμενες υποτιθέμενες μελέτες που υπήρχαν τα έργα που γινόντουσαν δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τον χωμάτινο όγκο στην περιοχή. Άρα χρειάζονται μελέτες ουσίας και όχι μελέτες εντυπωσιασμού. Εμείς έχουμε καλή συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία και με τον κ. Χαρίτση καταφέραμε να εντάξουμε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας για τις ζημιές που έγιναν την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου έργα προϋπολογισμού περίπου 16.400.000.00 €. Ακόμη και τώρα σημειώνονται κατολισθητικά φαινόμενα γιατί είναι ενεργό το φαινόμενο. Έχουμε συστήσει μία επιτροπή με τους επικεφαλής όλων των παρατάξεων, οι Υπηρεσίες μας έχουν κάνει πολύ γρήγορα τη δουλειά τους και προχωρούμε τη διαδικασία για να πάμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στο να αποκαταστήσουμε τα έργα αυτά».
Παρόντες ήταν ακόμη η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κ. Δ. Κολυνδρίνη, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Καλτσογιάννης, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ.κ. Ιγγλέσης και Κοπάνας και Διευθυντής Τεχνικών Έργων ΠΕΜΣ κ. Φλαμπούρης.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΩΝ
1) ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΡΕΜΑΤΩΝ ΣΚΟΠΕΛΟΥ, προϋπολογισμού 60.000,00€
Προβλέπεται ο καθαρισμός με χρήση οποιοδήποτε μηχανικού εξοπλισμού υδατορεμάτων της Ν. Σκοπέλου σε μήκος περίπου 3000 μ., ήτοι θα απομακρυνθούν απορρίμματα, μπάζα και βλάστηση που μειώνουν την παροχετευτική ικανότητά τους , δυσχεραίνοντας τη παροχέτευση των υδάτων προς τα κατάντη. Ο προσδιορισμός των θέσεων επέμβασης θα πραγματοποιηθεί από την ΔΤΕ ΠΕΜΣ σε συνεννόηση με το Δήμο Σκοπέλου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου.
2) ΣΗΜΕΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ, προϋπολογισμός: 82.811,43 €
Οι παρεμβάσεις αφορούν τις παιδικές χαρές Αγίας Παρασκευής Αστυνομίας, Οικισμού Πατητηρίου και οικισμού Βότση. Τα έργα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες εργασίες:
Μεταφορά και τοποθέτηση κρασπέδων.
Κατασκευή νέων επιστρώσεων.
Μεταφορά και τοποθέτηση νέων οργάνων.
Κατασκευή κρήνης.
5. Μεταφορά και τοποθέτηση καθιστικών.
6. Μεταφορά και τοποθέτηση ρυθμιστικής πινακίδας εισόδου.
7. Τοποθέτηση μεταλλικών μπαρών ασφαλείας στην είσοδο – έξοδο της παιδικής χαράς για τη μείωση της ταχύτητας εξόδου των παιδιών.
8. Τοποθέτηση μεταλλικών σχαρών για την απορροή των ομβρίων.
9. Πρόσβαση για Α.Μ.Ε.Α
3) «ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΑΣΤΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΤΟΧΙΩΝ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΟ ΠΗΛΙΟΥ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018», προϋπολογισμού 60.000 ευρώ
Οι σφοδρές βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις στο Πήλιο το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου 2018, είχαν ως αποτέλεσμα τον υπερκορεσμό και διάβρωση των εδαφών και την άνοδο του υδροφόρου ορίζοντα με ολέθριες συνέπειες στο οδικό κύκλωμα. Σημειώθηκαν κατολισθήσεις πρανών, καθιζήσεις –υποχωρήσεις τμημάτων οδού, που είχαν ως συνέπεια τη διακοπή της κυκλοφορίας και την απομόνωση περιοχών αλλά και υπερχειλίσεις ρεμάτων που οδήγησαν σε επιβάρυνση και καταστροφή των τεχνικών οδού και την ανεξέλεγκτη πλέον ροή των υδάτων επί του οδικού δικτύου προκαλώντας επιπλέον βλάβες.
Τα ανωτέρω φαινόμενα είναι μέχρι σήμερα σε εξέλιξη με καινούριες αστοχίες να εκδηλώνονται συνεχώς, και συνεπώς το εν λόγω οδικό κύκλωμα Πηλίου να αδυνατεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τις μεταφορές και μετακινήσεις.
Η ανάθεση γεωτεχνικών μελετών/ερευνών σε συγκεκριμένα σημεία, τα οποία παρουσιάζουν πλήρη βλάβη και αστοχία και που με τις παρούσες συνθήκες η κυκλοφορία είναι αδύνατη και χρήζουν ειδικότερης και εξειδικευμένης γεωτεχνικής διερεύνησης και μελέτης, είναι επιτακτική και θα αποτελέσει το κύριο υπόβαθρο για την κατασκευή νέων τεχνικών, ικανών να επιτρέψουν την σταθερότητα του οδοστρώματος και την ασφαλή κυκλοφορία.
Επιπρόσθετα, η ανάγκη εκπόνησης της υπόψη μελέτης προκύπτει από το γεγονός
ότι για την εκτέλεση των έργων αποκατάστασης κυκλοφορίας απαιτείται σε κάποια σημεία η ενδελεχής ανάλυση και αξιολόγηση των εδαφικών παραμέτρων οι οποίες έχουν διαταραχθεί και βρίσκονται σε οριακή ισορροπία και επομένως καθίσταται αναγκαία η εκτέλεση αντίστοιχων μελετών που θα καθορίζουν επακριβώς ποιοτικά και ποσοτικά τα απαιτούμενα μέτρα σταθεροποίησης
Το εύρος και μέγεθος των κατολισθήσεων και των καθιζήσεων –υποχωρήσεων είναι τόσο εκτενές ώστε δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των μέχρι σήμερα κατασκευασθεισών διατομών αλλά απαιτείται νέα ανάλυση και σχεδιασμός αυτών.
είναι επείγουσα η κατασκευή έργων οδοποιίας που θα έχουν ως σκοπό την αποκατάσταση της πρόσβασης και την ασφαλή διέλευση των οχημάτων καθώς και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και διευθέτησης ρεμάτων.