Νέες αεροπορικές συνδέσεις με το εξωτερικό έρχονται να προστεθούν στο πρόγραμμα του αεροδρομίου «Μακεδονία» την θερινή περίοδο, με τα μηνύματα για την επιβατική κίνηση της φετινής χρονιάς να είναι θετικά καθώς εκτιμάται ότι τα νούμερα θα πλησιάσουν τα επίπεδα του 2019.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Η Θεσσαλονίκη και γενικότερα η ευρύτερη περιοχή θα υποδεχτεί τους καλοκαιρινούς μήνες τουρίστες από την Νορβηγία και την Αυστρία καθώς δύο νέες αεροπορικές εταιρείες ξεκινούν για πρώτη φορά νέα δρομολόγια για την σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Πρόκειται για την Norwegian, αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, με πτήσεις από τον Ιούνιο η οποία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Όσλο όπως και την ελληνική αεροπορική εταιρεία Marathon Airlines που θα συνδέει το «Μακεδονία» με την Αυστρία και συγκεκριμένα με το Ίνσμπουργκ από τον Μάιο.
Οι νέες απευθείας διεθνείς συνδέσεις
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργο Βήλο το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα συνδεθεί το καλοκαίρι απευθείας με την Τιφλίδα της Γεωργίας, μια νέα πτήση που ενσωματώνει στα δρομολόγια της η εταιρεία Aegean Airlines.
Παράλληλα, η Eurowings, γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, περιλαμβάνει στο πρόγραμμά της για το «Μακεδονία» δύο νέες συνδέσεις με τις πόλεις Γκρατς και Σάλτζμπουργκ στην Αυστρία ενώ η Sundair, γερμανική αεροπορική εταιρεία με πτήσεις κυρίως τσάρτερ ξεκινά δρομολόγια για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Βρέμη στην Γερμανία.
Η Smartwings, τσέχικη αεροπορική εταιρεία επίσης χαμηλού κόστους θα συνδέσει για πρώτη φορά και απευθείας τη Θεσσαλονίκη με την πόλη Οστράβα στην Τσεχία.
Σημειώνεται ακόμη ότι η ελληνική αεροπορική εταιρεία Sky Express που είχε ξεκινήσει από τον χειμώνα τις πτήσεις από το «Μακεδονία» προς Λάρνακα, θα τις συνεχίσει και το καλοκαίρι.
Μετά από 2-3 χρόνια η σύνδεση με Αμερική
Όσον αφορά για την απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμερική για την οποία έχει ανοίξει η συζήτηση εδώ και ο καιρό, ο κ. Βήλος μιλώντας στο ThessToday.gr ανέφερε ότι το project βρίσκεται σε εξέλιξη και έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με αεροπορικές εταιρείες που ενδεχομένως θα μπορούσαν να εκτελέσουν ένα τέτοιο δρομολόγιο. Εκτίμησε, ωστόσο, ότι η απευθείας σύνδεση θα είναι εφικτή μετά από 2-3 χρόνια καθώς η Θεσσαλονίκη έχει ακόμη πολύ δρόμο ώστε να προωθηθεί στην τουριστική αγορά της Αμερικής.
«Για να αποφασίσει μια εταιρεία να επενδύσει και να έχει δρομολόγια απευθείας από Θεσσαλονίκη-Αμερική απαιτείται χρόνος και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από 2-3 χρόνια ενώ είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί το 2024. Για να πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια και να είναι πλήρως έτοιμη η απευθείας σύνδεση, θα πρέπει να υπάρχει ζήτηση Αμερικανών να έρθουν στην Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο αλλά και να προωθηθεί η Θεσσαλονίκη στην Αμερική. Όταν έρθει το αεροπλάνο από Αμερική θα πρέπει να γεμίσει με έναν ικανοποιητικό αριθμό επιβατών για να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ ώστε να συμφέρει οικονομικά και την εταιρεία. Απαιτείται λοιπόν χρόνος για να ωριμάσουν αυτές οι συνθήκες και είναι μια συλλογική προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων», εξήγησε ο κ. Βήλος.
Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις του «Μακεδονία», ο κ. Βήλος σημείωσε ότι το αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο από τα περιφερειακά που διαχειρίζεται η Fraport έχει όλες τις προδιαγραφές για να υποδεχτεί μια υπερατλατική πτήση.
Χρονιά ανάκαμψης για το «Μακεδονία»
Τα μηνύματα για την επιβατική κίνηση στο αερόδρομιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ανακάμπτει με ηπιότερους ρυθμούς συγκριτικά με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, είναι θετικά με την εταιρεία να εκτιμά ότι τα φετινά νούμερα θα είναι πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019. Όπως είπε καταλήγοντας ο κ. Βήλος «Η επιβατική κίνηση στο ”Μακεδονία” ήταν -15% το 2022 σε σχέση με το 2019 ενώ τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια είχαν αύξηση. Η Θεσσαλονίκη έμεινε λίγο πίσω και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είχαμε τις αγορές της Ρωσίας, της Λευκορωσίας και της Ουκρανίας αλλά επίσης η πόλη δεν είναι ένας καλοκαιρινός τουριστικός προορισμός όπως τα νησιά. Τέτοιου είδους αεροδρόμια ανακάμπτουν σε σχέση με το 2019 με ηπιότερους ρυθμούς. Ήδη, παρατηρούμε ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2023 η Θεσσαλονίκη είναι περίπου στο -5% έναντι του 2019 όταν το 2022 είχε κλείσει στο -15% τους αντίστοιχους μήνες. Η τάση όμως είναι θετική και εκτιμούμε ότι φέτος ότι το αεροδρόμιο Μακεδονία θα είναι πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019».