Τον κώδωνα του κινδύνου έχουν κρούσει πολλοί ειδικοί στον τομέα της οδικής ασφάλειας όσον αφορά την τοποθέτηση προειδοποιητικού τριγώνου στο οδόστρωμα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, μετά από τροχαίο ατύχημα ή βλάβη ενός αυτοκινήτου.
Αυτό διότι κατά την αποβίβαση πολλών οδηγών από το ΙΧ προκειμένου να τοποθετήσουν το τρίγωνο, έχουν παρασυρθεί από διερχόμενο όχημα. Μια αδιανότητη τέτοια τραγωδία σημειώθηκε στα μέσα Μαΐου στις Σέρρες, με θύμα έναν 61χρονο.
Τα τραγικά περιστατικά που έχουν σημειωθεί στην άσφαλτο λόγω τοποθέτησης τριγώνου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τη Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας (Directorate-General for Traffic -DGT) η οποία θα το αντικαταστήσει με έναν προειδοποιητικό φάρο ο οποίος θα τοποθετείται στην οροφή του οχήματος.
Ο νέος αυτός εξοπλισμός θα σηματοδοτήσει την κατάργηση της ανάγκης του οδηγού να εξέρχεται από το ΙΧ, μιας και για την τοποθέτηση του φάρου στην οροφή θα αρκεί η… προέκταση του χεριού του οδηγού.
Στην ανάγκη να δοθεί τέλος στα προειδοποιητικά τρίγωνα αναφέρθηκε πριν από λίγες ώρες και ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας της Ισπανίας, Pere Navarro, στο περιθώριο ενός συνεδρίου για την οδική ασφάλεια. «Κάτι πρέπει να γίνει. Με το να εξέρχεσαι από το όχημα και να τοποθετείς το τρίγωνο 50 μέτρα μακριά αποτελεί ένα ρίσκο σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων όπου υπάρχει έντονη κίνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με ισπανικά Μέσα, η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας προχωρά στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου, μόλις από το τρέχον καλοκαίρι, να μην είναι υποχρεωτικό από τους οδηγούς να τοποθετούν το προειδοποιητικό τρίγωνο όταν εμπλέκονται σε οδικά συμβάντα.
Μια τέτοια εξέλιξη δεν θα σήμαινε, ωστόσο, ότι οι οδηγοί που δεν θα έχουν πλέον τρίγωνο στα αυτοκίνητά τους θα πρέπει να εφοδιαστούν με τον προειδοποιητικό φάρο, μιας και η υποχρεωτικότητα του τελευταίου θα ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2026.
Γιατί προωθείται ο προειδοποιητικός φάρος
Όπως προαναφέραμε, ο φάρος τοποθετείται από τον οδηγό στην οροφή του οχήματος, χωρίς να χρειάζεται να εξέλθει από την καμπίνα, με κίνδυνο να παρασυρθεί από άλλο ΙΧ.
Παράλληλα, ο φάρος, χάρη στη LED τεχνολογία του, είναι ορατός σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από απόσταση 1.000 μέτρων και από 360 μοίρες. Επίσης, είναι μικρότερος από το τρίγωνο και ως εκ τούτου αποθηκεύεται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο. Τέλος, ενσωματώνει σύστημα γεωνεντοπισμού που στέλνει πληροφορίες σε πλατφόρμα της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να ειδοποιήσει άμεσα -μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων- τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για τη θέση του συμβάντος.
carandmotor.gr