Η ΑΒΑΞ είναι ο προσωρινός ανάδοχος του έργου «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα» στον διαγώνιο άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που θα συρρικνώσει στο ήμισυ τον χρόνο ταξιδιού για το Λαμία-Πάτρα.
Η ΑΒΑΞ είναι η εταιρεία που ανακηρύχθηκε, με έκπτωση 10,1%, προσωρινός ανάδοχος για το έργο «Οδικό τμήμα Μπράλλος- Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών απέρριψε την οικονομική προσφορά του οικονομικού φορέα CMC SpA – ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. διότι «έκρινε ότι δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για να σχηματίσει βεβαία κρίση ότι η εταιρεία Cooperativa Muratori e Cementisti – C.M.C. di Ravenna soc. Coop. έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση, λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις και τα μέτρα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής του λειτουργίας». Κατά της απόφασης αυτής μπορεί να γίνει προδικαστική προσφυγή.
Για το μεγάλο έργο, είχαν κατατεθεί έξι προσφορές από τις TERNA, INTRAKT, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και την ΈΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA-ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ – ΤΕΚΑΛ ΑΕ.
Σε πρώτη φάση η επικρατούσα προσφορά ήταν αυτή της ΈΝΩΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA-ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ – ΤΕΚΑΛ ΑΕ, με έκπτωση 14%, αλλά η επιτροπή του Υπουργείου έδειξε επιφυλακτική σχετικά με το αν το συγκεκριμένο σχήμα μπορεί να εκτελέσει τη σύμβαση. Η δεύτερη καλύτερη προσφορά κατατέθηκε από την ΑΒΑΞ με ποσοστό έκπτωσης 10,1% και το μόνο που μένει να φανεί είναι αν ο διαγωνισμός μπορεί να οδεύσει στην τελική φάση της ανάδειξης οριστικού αναδόχου και το έργο κατακυρωθεί στην ΑΒΑΞ.
Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 54 μήνες από την ημέρα που πέσουν οι υπογραφές, και η χρηματοδότησή του θα γίνει μέσω πόρων του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Τι περιλαμβάνει το έργο «Μπράλος-Άμφισσα»
Πρόκειται για έναν δρόμο συνολικού μήκους 25 χλμ. που αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους.
Ειδικότερα, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς.
Τα δύο τμήματα του έργου:
-1ο Υποτµήµα: Μπράλος – Αρχή παράκαµψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτµήµα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαµβάνεται) – Άµφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).
Στη σπουδαιότητα του συνολικού έργου είχε κάνει αναφορά και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέροντας ότι ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, συνδέοντας ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό. Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα η απόσταση των 185 χιλιομέτρων μεταξύ Λαμίας και Πάτρας, η οποία καλύπτεται σε περισσότερες από 3 ώρες, θα συρρικνωθεί στα 160 χλμ. με τον χρόνο ταξιδιού να μειώνεται σχεδόν στο μισό, δηλαδή θα ανέρχεται σε 1,5 ώρα.
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να καταστήσει ευκολότερη την καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες, ενώ θα χαρίσει όλη τη χώρα και ιδίως για την ευρύτερη περιοχές σημαντικές οικονομικές προοπτικές, αλλά και νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.
Πηγή: carandmotor.gr