Site icon TrikalaVoice

2 νέοι κόμβοι στην π.ε.ο. Λάρισας-Βόλου

Στην κατασκευή δυο κυκλικών κόμβων στην Παλαιά Εθνική Οδό (ΠΕΟ) Λάρισας – Βόλου πρόκειται να προχωρήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας, βελτιώνοντας την συγκοινωνιακή ασφάλεια στα σημεία αυτά. Για το εν λόγω έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1.430.000,00 € το οποίο υλοποιείται με πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στις επόμενες ημέρες Αντικείμενο του έργου αποτελεί η τροποποίηση (δύο) 2 ισόπεδων κόμβων στον Πλατύκαμπο (δρόμος προς Αγιά) και στη Χλόη, μορφής σταυρού, σε κυκλικούς επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου.

 

Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την ασφαλέστερη επικοινωνία των ανθρώπινων κοινοτήτων και την μεταφορά των εμπορευμάτων. Η κατασκευή των δύο αυτών κόμβων κρίθηκε απαραίτητη λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου της οδού, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Με τους κυκλικούς κόμβους, που πρόκειται να κατασκευαστούν, εξυπηρετείται καλύτερα η κυκλοφορία και μειώνεται η πιθανότητα των ατυχημάτων. Ευχαριστώ τον Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτης, τον Γενικό Γραμματέα κ. Δέδε και την π. Υπουργό κα Χρυσοβελώνη για τη συνεργασία ώστε να μπει στη φάση της υλοποίησης το έργο αυτό. Είναι ακόμα ένα έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας που ρίχνει χρήμα στην τοπική οικονομία και δημιουργεί θέσεις εργασίας».

 

Η επιλογή της κατασκευής κυκλικών κόμβων  έλαβε υπόψη:

 

1) τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους που εμφανίζουν οι συγκεκριμένοι κόμβοι, ιδίως τους θερινούς μήνες με κύρια κίνηση την αριστερή στροφή, που στον κόμβο προς Αγιά λόγω της φωτεινής σηματοδότησης, η αριστερή κίνηση προς τα παράλια του νομού Λάρισας προκαλεί συνεχείς διακοπές στον ιδιαίτερα αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο της οδού, ενώ στον κόμβο της Χλόης δημιουργεί ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες ατυχημάτων λόγω του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου και της απουσίας σηματοδοτών.

 

2) Τα πλεονεκτήματα των κυκλικών κόμβων έναντι των σηματοδοτούμενων που είναι:

– Η αυξημένη ασφάλεια αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των κυκλικών κόμβων, σε σχέση με άλλα είδη κόμβων, εξ’ αιτίας της μικρής ταχύτητας που επιβάλλουν, ενώ παρουσιάζουν λιγότερα συνολικά σημεία εμπλοκής και εξάλειψη εμπλοκών αριστερής στροφής.

– Η δυνατότητα αναστροφής, η οποία έχει εξαιρετική σημασία κατά μήκος των εθνικών και επαρχιακών οδών στη χώρα

– Ότι δεν απαιτείται φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων (μείωση του χρόνου αναμονής, μείωση του κόστους συντήρησης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης).

– Ότι παρέχεται η δυνατότητα ομαλής μείωση της ταχύτητας.

– Ότι απαιτούν λιγότερο χώρο αποθήκευσης για ουρές στις προσβάσεις των κόμβων, επιτρέποντας μικρότερες αποστάσεις μεταξύ κόμβων (απόσταση 150.00μ μεταξύ κόμβου προς Αγιά και εισόδων Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης).

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

α) Ο κυκλικός κόμβος προς Αγιά, βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δ. Κιλελέρ της Π.Ε. Λάρισας, Περιφέρειας Θεσσαλίας  επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου  προς Αγιά αποτελείται από:

-Την κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής (διαμέτρου d=26.00m ),  που είναι η διαμορφωμένη περιοχή στο κέντρο του κυκλικού κόμβου, γύρω από την οποία γίνεται η κυκλοφορία , και εξωτερική διάμετρο D=46.00m,

-Το βατό κράσπεδο (apron area) συνολικού πλάτους 3,00μ.

-Το κυκλικό οδόστρωμα έχει πλάτος b=10,0m και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας από 5,00μ έκαστη.

 

 

β) Ο κυκλικός κόμβος Χλόης, βρίσκεται  εντός των διοικητικών ορίων του Δ. Ρήγα Φεραίου της Π.Ε. Μαγνησίας, Περιφέρειας Θεσσαλίας,   επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου  Χλόης αποτελείται από:

– Την κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής ( διαμέτρου d=20.00m), που είναι η διαμορφωμένη περιοχή στο κέντρο του κυκλικού κόμβου, γύρω από την οποία γίνεται η κυκλοφορία , και εξωτερική διάμετρο  D=40.00m.

– Το βατό κράσπεδο (apron area) συνολικού πλάτους  3,00μ.

– Το κυκλικό οδόστρωμα έχει πλάτος b=10,0m  και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας από 5,00μ έκαστη.

 

Και στους δύο κυκλικούς κόμβους  προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας – κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης, Συστημάτων Ασφάλειας Οχημάτων (Σ.Α.Ο), ενώ  για την βελτίωση του φωτισμού  των κόμβων θα γίνει εγκατάσταση νέων Φωτιστικών Σωμάτων οδοφωτισμού, με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής τύπου L.E.D.,για την βελτίωση οδικής ασφάλειας.

 

Για την κατασκευή των κυκλικών κόμβων δεν απαιτούνται πρόσθετες απαλλοτριώσεις διότι τα προτεινόμενα έργα θα κατασκευαστούν εντός της υφιστάμενης απαλλοτρίωσης της ΠΕΟ Λάρισας – Βόλου.

 

Exit mobile version