Περίπου 60.000 δανειολήπτες στεγαστικών δανείων αφορά το πρόγραμμα ανταμοιβής των συνεπών δανειοληπτών της Εθνικής Τράπεζας, τo πρώτο πρόγραμμα επιβράβευσης που ανακοινώνει ελληνική τράπεζα. Μέσω του προγράμματος, όπως αποκάλυψε η «Κ» θα ανταμείβονται όσοι πληρώνουν μέχρι σήμερα χωρίς καθυστέρηση τη μηνιαία δόση του στεγαστικού τους δανείου και αποσκοπεί στο να αμβλύνει τοαίσθημα αδικίας που νιώθουν όσοι παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους προς την τράπεζα και αποπληρώνουν στο ακέραιο τις οφειλές τους.
Οπως ανακοίνωσε η ΕΤΕ στο Πρόγραμμα Ανταμοιβής Πελατών θα ενταχθούν οι πελάτες των οποίων η εκταμίευση του δανείου έγινε πριν από τουλάχιστον 5 χρόνια και είναι ενήμεροι για όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Οι δανειολήπτες αυτοί θα ανταμείβονται με τους εξής τρόπους:
• Επιστροφή 5% επί του συνόλου των τόκων που πληρώνουν σε ετήσια βάση. Η επιστροφή αυτή θα αποδίδεται απολογιστικά τον Ιανουάριο κάθε έτους και θα αφορά το έτος που πέρασε.
• Επιβράβευση 2% επιπλέον όφελος στις καθημερινές συναλλαγές τους μέσω του προγράμματος go4more σε επιλεγμένες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις στους κλάδους σούπερ μάρκετ και των πρατηρίων καυσίμων. Το ποσοστό αυτό θα μεταφράζεται σε πόντους που θα αποδίδονται επίσης απολογιστικά τον Ιανουάριο κάθε έτους για το προηγούμενο έτος.
• Επιπρόσθετα, οι πελάτες που πληρώνουν τη μηνιαία δόση του δανείου τους κερδίζουν μέσω του προγράμματος go4more επιπλέον πόντους, τους οποίους θα μπορούν να εξαργυρώνουν στο δίκτυο 6.800 συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Η Εθνική είναι η πρώτη τράπεζα που σχεδίασε και υλοποιεί πρόγραμμα ανταμοιβής της συνέπειας των πελατών της και όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Παύλος Μυλωνάς «είναι μια πρωτοβουλία, που βρίσκεται σε απόλυτη αντιστοιχία με τις αρχές περί του αισθήματος δικαίου και τις κοινωνικές αξίες που υπηρετεί σταθερά η Εθνική Τράπεζα». Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η ΕΤΕ «αποδεικνύει έμπρακτα ότι αναγνωρίζει την προσπάθεια των πελατών της να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις μέσα στη δύσκολη οικονομικά συγκυρία των τελευταίων ετών και επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της ότι δουλεύει συστηματικά για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους».
Διευκρινίζεται ότι στο πρόγραμμα ανταμοιβής πελατών της ΕΤΕ δεν θα μπορούν να ενταχθούν όσοι έχουν ρυθμίσει το δάνειό τους και προϋπόθεση είναι οι πελάτες των οποίων η εκταμίευση του δανείου έγινε πριν από τουλάχιστον 5 χρόνια να είναι ενήμεροι για όλο το χρονικό αυτό διάστημα από την υπογραφή της δανειακής σχέσης με την τράπεζα μέχρι σήμερα. Το πρόγραμμα θα είναι σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 και οι πελάτες θα μπορούν να μάθουν περισσότερα για τους όρους και τις προϋποθέσεις από το δίκτυο καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας, ενώ οι πελάτες που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα go4more, έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν δωρεάν από όλα τα κανάλια της τράπεζας.
Η πρωτοβουλία της Εθνικής είναι αποτέλεσμα συστηματικής έρευνας που πραγματοποίησε σε μερίδα πελατών που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πλαίσιο της έρευνας, οι δανειολήπτες που αποτέλεσαν το δείγμα βρέθηκαν σε ειδικό χώρο, χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε συζήτηση στην οποία κλήθηκαν και οι ίδιοι να προτείνουν τι ενέργειες θα προτιμούσαν να κάνει η τράπεζα για εκείνους ως επιβράβευση.
Η κίνηση της Εθνικής αναμένεται να μετατοπίσει το κέντρο βάρος της συζήτησης που μέχρι σήμερα μονοπωλούσε η διαχείριση του προβληματικού χαρτοφυλακίου των τραπεζών και των ασυνεπών δανειοληπτών και θεωρείται βέβαιο ότι σε αναζήτηση παρόμοιων εναλλακτικών είναι όλες οι τράπεζες. Δεν θα πρέπει, ωστόσο, να υποβαθμιστεί το γεγονός ότι το κόστος παρόμοιων μέτρων δεν είναι αμελητέο, ειδικά τώρα που τα έσοδα από τις τραπεζικές εργασίες βαίνουν σταθερά μειούμενα και η κερδοφορία του τραπεζικού συστήματος μετά πολυετείς ζημίες παραμένει οριακή.