Το σχέδιο για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη -όπως τονίστηκε- εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ανακουφίσει -σύμφωνα με το υπουργείο- την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια. Και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.
«Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε ότι επί τρεις δεκαετίες ως λύση, στην όλο και πιο επιτακτική ανάγκη να αναβαθμιστεί η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, παρουσιαζόταν η Εξωτερική Περιφερειακή. «Ένα έργο πανάκριβο, που δεν θα έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση».
«Θέλαμε να βρούμε μια λύση ρεαλιστική, και άμεσα εφαρμόσιμη. Μια λύση που να αντιμετωπίζει ουσιαστικά και το πρόβλημα. Κι αυτό ακριβώς είναι το Flyover», πρόσθεσε.
Το «πρωτοποριακό» αυτό έργο αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ, ενώ στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.
Η εκτίμηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια.
Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί δε, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα.
Όσον αφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2010, ο σημερινός δρόμος είχε ήδη εξαντλήσει ουσιαστικά τα όριά του, αφού καθημερινά κατέγραφε 150.000 οχήματα και στις δύο κατευθύνσεις. Τα επόμενα χρόνια, η τάση αντεστράφη και ο αριθμός μειώθηκε, πρώτα λόγω της οικονομικής κρίσης και τώρα τελευταία λόγω του COVID – 19.
«Όμως, η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το νούμερο αυτό τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά και το 2030 να έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα μεγέθη ακόμα και του 2010 και να έχει φτάσει στα 220.000 οχήματα την ημέρα», πρόσθεσε και εξήγησε ότι: «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος».
Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα και να προλάβουμε αυτή την κατάσταση, ο νέος δρόμος θα μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά, όχι 5.000 που είναι η σημερινή δυνατότητα, ούτε 7.500 που είναι η εκτίμηση για το 2030, αλλά 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.
kathimerini.gr