Σχέδια δυναμικής ανάπτυξης τα οποία περιλαμβάνουν επενδύσεις περίπου 40 – 45 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα χρόνια έχει καταστρώσει ο Όμιλος Metro, της οικογένειας Παντελιάδη. Στο επίκεντρο θα βρεθούν η επέκταση και ανανέωση της εικόνας του δικτύου καταστημάτων και των αποθηκευτικών χώρων, ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προσέλκυση νέων καταναλωτών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναλύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, ανέφερε πως η εταιρεία έχοντας ολοκληρώσει την ενσωμάτωση του δικτύου καταστημάτων της Βερόπουλος που εξαγόρασε πριν τρία χρόνια, ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα στην ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά δρομολογώντας μια σειρά από δράσεις που θα ενισχύσουν την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα της αλυσίδας.
Ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας τα επόμενα χρόνια καθώς όπως είπε ήδη οι καταναλωτές εμπιστεύονται όλο και περισσότερο τα καταστήματα Mymarket για τις αγορές τους. Ενδεικτικά ανέφερε ότι οι πωλήσεις θα κλείσουν φέτος με αύξηση 6% και θα ανέλθουν στα 1,26 δισ. ευρώ. «Φέτος έχουμε 6%ανάπτυξη σε μια αγορά που δεν είναι ανοδική για τους περισσότερους του κλάδου.
Με όλα αυτά που σχεδιάζουμε μπορούμε για την επόμενη πενταετία 2020-2024 κατά μέσο όρο να διατηρήσουμε κατ’ ελάχιστον αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης του 6%που έχουμε εφέτος».Εξίσου θετικά αναμένονται τα αποτελέσματα σε επίπεδο κερδοφορίας μετά την πίεση που δέχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να κλείσουν εφέτος σε επίπεδα πάνω των 9 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος στις επενδύσεις που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια, ο κ. Παντελιάδης τόνισε τα τρίαπροηγούμενα χρόνια (2016-2018) επενδύθηκαν πάνω από 120 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου Βερόπουλος.
Το 2019 οι επενδύσεις ανήλθαν σε 33 εκατ. ευρώ ενώ και για το 2020 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ που αφορούν στη δημιουργία 6-8 νέων καταστημάτων λιανικής και στην σημαντική επέκταση των αποθηκευτικών χώρων του ομίλου. Η Metro έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 275 καταστημάτων (225 my market και 50 cash& carry) ενώ απασχολεί περίπου 10.700 εργαζόμενους. Σύμφωνα με όσα ανέφερε κ. Παντελιάδης, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο concept καταστήματος το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά στην Γαστούνη και αναμένεται να αποτελέσει οδηγό για την δημιουργία των νέων καταστημάτων αλλά και τις ανακαινίσεις των υφιστάμενων σημείων. Αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα τόνισε ότι υπάρχουν τρία κέντρα διανομής συνολικής έκτασης πάνω από 80.000 τ.μ. (δύο σε Μάνδρα και Οινόφυτα και ένα στην Γέφυρα Θεσσαλονίκης).
Μέσα στο πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς ξεκινά τη λειτουργία του ένα τέταρτο συμπληρωματικό κέντρο διανομής στη Μαγούλα (5.000 τ.μ.) που θα έχει μόνο ψυχόμενους χώρους και θα δρα συμπληρωματικά με το κέντρο της Μάνδρας.
Πρόσθεσε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ξεκινά η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης όπου θα προστεθούν άλλα 20.000 τ.μ. ενώ μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει η επέκταση κατά 20.000 τ.μ.του κέντρου στα Οινόφυτα το οποίο προβλέπεται όταν ολοκληρωθεί να εκτείνεται στα 60.000 τ.μ. αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες αποθήκες στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2021 θα έχουν προστεθεί συνολικά 45.000 τ.μ. στα κέντρα διανομής του Ομίλου.
Στις προθέσεις της διοίκησης είναι και το«άνοιγμα» στον τομέα του franchise για πρώτη φορά στην ιστορία του. Μέσα στο 2020 θα δημιουργηθεί το νέο μοντέλο καταστήματος franchise με στόχο το όλο επιχειρηματικό σχέδιο να ξεκινήσει το 2021.
Στόχος της διοίκησης είναι μέσω του συστήματος franchise η Metro να αναπτυχθεί σε περιοχές που σήμερα δεν έχει παρουσία αλλά και είναι δύσκολο να επεκταθεί με ιδιόκτητα σημεία. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον τομέα του cash& carry, έναν τομέα στον οποίο ηγείται στην ελληνική αγορά. Μάλιστα οι ενέργειες που έγιναν τον προηγούμενο χρόνο απέδωσαν καρπούς με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του τομέα να παρουσιάσουν το 2019 αύξηση 6%.Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο με την επωνυμία «Best Value για Επαγγελματίες.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και αν ΄λα πάνε καλά μπορεί να οδηγήσει σε 2 με 3 ακόμη καταστήματα στην κυπριακή αγορά. Επιπρόσθετα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι στα σχέδια του ομίλου είναι και η δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2021.
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει σενάρια εξαγορών στην αγορά των σούπερ μάρκετ που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα, εκτίμησε ότι θα υπάρξει νέος κύκλος συγκέντρωσης ενώ εμφανίστηκε απόλυτα αρνητικός σε πιθανή πρόταση εξαγοράς της Metro.
ΑΠΕ-ΜΠΕ