Γύρω στο 30% υπολογίζεται η μείωση κατανάλωσης φρέσκου γάλακτος την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα. Η κατάσταση για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά γίνονται ακόμη πιο δύσκολη καθώς στην μείωση της κατανάλωσης θα πρέπει να προστεθεί η αύξηση του ανταγωνισμού με την είσοδο νέων παικτών αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Πέρα από το φρέσκο γάλα πτωτικά κινούνται – με εξαίρεση το μακράς διαρκείας – και οι υπόλοιπες κατηγορίες γάλακτος, όμως το φρέσκο γάλα είναι αυτό που έχει την σημαντικότερη πτώση με αποτέλεσμα να υπολογίζεται σήμερα να έχει φτάσει στο 1/3 της κατηγορίας. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα μεγάλη γαλακτοβιομηχανία η συνολική αγορά του λευκού γάλακτος εμφάνισε πτωτικές τάσεις το 2021 τόσο σε όγκο (-5,2% ) όσο και σε αξία (-4,4%) κυρίως λόγω της πορείας της υποκατηγορίας του φρέσκου γάλακτος (-7,5% σε όγκο και -7,7% σε αξία).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι παρά την κρίση οι μεγάλες γαλακτοβομηχανίες των Τρικάλων κρατάνε. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 στο Top 10 των γαλακτοβιομηχανιών της χώρας περιλαμβάνονταν και δυο Τρικαλινές, με τα “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ” να είναι μακράν ο leader του κλάδου, και την ΤΡΙΚΚΗ να έχει καταφέρει και να έχει αναρριχηθεί στη 10η θέση.