Site icon TrikalaVoice

Σε προστασία από τους πιστωτές της ποντάρει η ΘΕΣγάλα

Εκδικάστηκε σήμερα στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Λάρισας, η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106Α της ΘΕΣγάλα, ενώ η απόφαση αναμένεται μέσα σε ένα περίπου μήνα.

Στη σημερινή συζήτηση χρειαζόταν η συναίνεση του 20% των πιστωτών, ποσοστό που ήταν ήδη διασφαλισμένο.

Η ΘΕΣγάλα αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106α του Πτωχευτικού Κώδικα, στο άρθρο δηλαδή στο οποίο προβλέπεται η λήψη προληπτικών μέτρων έναντι των πιστωτών, προκειμένου να θωρακιστεί έναντι των διαταγών πληρωμής (που σύμφωνα με πληροφορίες ετοίμαζαν να εκδώσουν οι προμηθευτές της) αλλά και να της δοθεί η δυνατότητα να σχεδιάσει την επόμενη μέρα της.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΘΕΣγάλα, Θανάση Βακάλη η συζήτηση πήγε αρκετά καλά, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει συνάντηση με τις πιστώτριες τράπεζες για την οριστικοποίηση του business plan της γαλακτοβιομηχανίας, με στόχο την κατάθεση αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106Β, η οποία θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Η αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 106Β απαιτεί το 60% της συναίνεσης των πιστωτών, ποσοστό που εκτιμάται ότι έχει ήδη εξασφαλισμένο η γαλακτοβιομηχανία.

Όσον αφορά το business plan γα την εξυγίανση της ΘΕΣγάλα, προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες αναδιάρθρωση του δανεισμού της, χωρίς ωστόσο νέα χρηματοδότηση.

Να σημειωθεί ότι οι συνολικές υποχρεώσεις του ΘΕΣγάλα για τη χρήση 2014/2015 που είναι και ο τελευταίο δημοσιευμένος ισολογισμός ανέρχονταν σε 5,95 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,9 εκατ. ευρώ, είναι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις. Σήμερα οι υποχρεώσεις προς τις τράπεζες ανέρχονται στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ περί τα 10 εκατ ευρώ υπολογίζονται οι υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές.

Πώς άρχισαν τα προβλήματα

Τα προβλήματα ρευστότητας της ΘΕΣγάλα άρχισαν πριν από αρκετούς μήνες. Οι επενδύσεις που έκανε για την αγορά και εγκατάσταση των αυτόματων πωλητών γάλακτος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας καθώς και η εξαγορά – ανάπτυξη της τυροκομικής μονάδας για να ικανοποιεί τις ανάγκες του δικτύου του είχε ως αποτέλεσμα οι συνολικές επενδύσεις να φτάσουν στα 10 εκατ. ευρώ.

Αυτό, σε συνδυασμό με την σημαντική υποχώρηση που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αγορά του φρέσκου γάλακτος, είχε ως αποτέλεσμα να παρουσιαστούν από τον Σεπτέμβριο του 2017 τα πρώτα προβλήματα, με καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Σημαντικό ρόλο όμως στην επιδείνωση των οικονομικών της προβλημάτων έπαιξε και η λήξη της συνεργασίας με την ολλανδικό Όμιλο Friesland, η οποία ήθελε να ποντάρει στην ελληνικότητα του γάλακτος που διέθετε και για το λόγο αυτό προμηθευόταν το 80% περίπου της πρώτης ύλης από την ΘΕΣγάλα.

Η προσπάθεια όμως της Friesland κατέρρευσε και η ΘΕΣγάλα έχασε τον καλύτερο πελάτη της.

ΠΗΓΗ

Exit mobile version