Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας-Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας. Οι εργασίες στο νότιο και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου προχωράνε με γρήγορους ρυθμούς και ήδη είναι έτοιμο σχεδόν το 40% αυτού.
Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. Ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος
- Συνολική πρόοδος κατασκευής 39,81%
- Σήραγγες 76,51%
- Γέφυρες & Τεχνικά 61,90%
- Ασφαλτικές εργασίες 24,75%
- Χωματουργικές εργασίες 37,64%
Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.