Σημεία της συνέντευξης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή στην εκπομπή «Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα» του τηλεοπτικού σταθμού TRT και τον δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Πολύζο.
Για τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα, στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην τηλεόραση του TRT και την εκπομπή «Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα» και τον δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Πολύζο.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Ε65, τα έργα μεταφοράς νερού από τον Αχελώο στον κάμπο της Θεσσαλίας, τη αποκατάσταση των ζημιών από τον «Ιανό» αλλά και τους οδικούς άξονες Φάρσαλα – Λάρισα και τον Περιφερειακό Βόλου.
Προηγουμένως, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι υποχρέωση ενός υπουργού είναι να συνομιλεί με τις τοπικές Αρχές, τον Περιφερειάρχη, τους δημάρχους και να βρίσκει λύσεις στα προβλήματά τους. Ο υπουργός, αφού σημείωσε ότι εκλέγεται στις Σέρρες, θυμήθηκε μια παλιά εκπομπή με τον τίτλο «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα», επισημαίνοντας: «πρέπει κάποτε να τελειώνουμε με αυτό το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών».
«Εάν θέλουμε η Ελλάδα, η χώρα μας να αλλάξει σελίδα πρέπει επιτέλους να σκύψουμε πάνω στα μεγάλα προβλήματα της περιφερειακής ανάπτυξης. Εκεί που μπορούμε να βοηθάμε και εκεί που μπορούμε να διαθέσουμε κονδύλια, σε μια δύσκολη εποχή λόγω της πανδημίας, το κάνουμε γιατί υπάρχει βούληση και τα εργαλεία να ξεπερνάμε προβλήματα πολλών ετών», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Νότιος και Βόρειος Τομέας του Ε65
Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα που είναι σε εξέλιξη στην Κεντρική Ελλάδα, ξεκινώντας από τον Οδικό Άξονα Ε65.
Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, συνεχίζονται τα έργα στον Νότιο Τομέα του Ε65 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα είναι έτοιμος εντός του 2022.
«Όταν γίναμε κυβέρνηση το έργο είχε ξεκινήσει, αλλά δεν έτρεχε με τους ρυθμούς που έπρεπε. Το παραλάβαμε μόλις στο 13% και σήμερα είμαστε στο 63%. Και αυτό γιατί, παρά την πανδημία, δεν σταματήσαμε τα έργα υποδομών, κρατώντας τους υγειονομικούς κανόνες, τα εργοτάξια έμειναν ανοιχτά και για να ολοκληρωθούν τα έργα αλλά και για την οικονομική ώθηση των τοπικών κοινωνιών, αφού έχουν σημαντικό πολλαπλασιαστή στο τοπικό ΑΕΠ».
Όσον αφορά τον Βόρειο Τομέα, ο υπουργός τόνισε ότι μέσα σε 18 μήνες και μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, αφού δόθηκε λύση για τα 70,5 χλμ. προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο υπουργός είπε η ολοκλήρωσή του θα γίνει σε τρία χρόνια και θα «κλείσει» το κομμάτι «αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας».
«Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που ενώνει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα, που συνδέεται άμεσα με την ευρύτερη απολιγνιτοποίηση και την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας – ένας από τους λόγους που πείστηκαν οι ευρωπαίοι να χρηματοδοτηθεί το έργο – και βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή και δημιουργεί προοπτικές πολύ μεγάλης ανάπτυξης».
Όπως τόνισε ο υπουργός η σύμβαση θα περάσει άμεσα από την Βουλή και θα ξεκινήσει η κατασκευή του μέσα στο 2021. «Είναι ένας οδικός άξονας που θα δώσει απίστευτες προοπτικές σε πολλές περιοχές και την δυνατότητα σε επιχειρήσεις να έρθουν και να επενδύσουν στην περιοχή που θα περνάει ο Ε65».
Έργα μεταφοράς νερού Αχελώου
Ερωτηθείς για το θέμα του Αχελώου, ο υπουργός αφού υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση κάνει ακριβώς ό,τι είχε δεσμευτεί προεκλογικά, τόνισε ότι προχωρά στη λύση της ήπιας μεταφοράς νερού (250 εκατ. m3 ετησίως) στη θεσσαλική πεδιάδα και για περιβαλλοντικούς λόγους, γεγονός που αναγνωρίζεται πλέον από όλους.
«Άρα δεν μιλάμε για εκτροπή», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής. Σύμφωνα με τον υπουργό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στην τροποποίηση των εν ισχύ σχεδίων διαχείρισης υδάτων Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος και το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου και η σήραγγα συντήρησης θα δημοπρατηθεί άμεσα στο επόμενο διάστημα και θα ανατεθεί άμεσα και η νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στη Θεσσαλία.
«Αυτή η ιστορία με τον Αχελώο κρατάει πάνω από 40 χρόνια και δημιουργεί εντάσεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις. Συνεπώς με έναν τρόπο ορθολογικό και ψύχραιμο να καταλάβουμε ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι όχι ολική εκτροπή αλλά ήπια μεταφορά ενός μέρους νερών – σεβόμενοι τις δικαστικές αποφάσεις και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες – και να πραγματοποιηθούν αυτά τα έργα για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ».
Οδικός Άξονας Φάρσαλα – Λάρισα
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Φάρσαλα – Λάρισα, τονίζοντας ότι μετά από συναντήσεις με τον περιφερειάρχη το έργο αναλαμβάνει η Περιφέρεια, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο με τα έργο περιφερειακού ενδιαφέροντος, πάντα με τη συνδρομή και τη βοήθεια της κεντρικής διοίκησης.
«Το έργο είναι στα χέρια της Περιφέρειας, έχει γίνει το αίτημα ένταξης στο ταμείο Ανάκαμψης και είμαστε σε καλό δρόμο για να ξεμπλοκάρει και αυτό περίπου μετά από μια 15ετία και να χρηματοδοτηθεί ώστε να δημοπρατηθεί και να μην θυμίζει σύγχρονο γεφύρι της Άρτας».
Περιφερειακός Βόλου
Για το πρώτο τμήμα του Περιφερειακό Βόλου, ο υπουργός ανέφερε ότι αντιμετωπίζεται και αυτό το θέμα σε συνεργασία με τον Δήμο Βόλου. Πρόκειται για 3,7 χλμ. και η χρηματοδότηση είναι από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και η χωροθέτησή του είναι σε άμεση συνάρτηση με τη σιδηροδρομική γραμμή προς το πορθμείο και υπάρχει συνεργασία με τον ΟΣΕ και όλα τα προβλήματα έχουν πλέον αντιμετωπιστεί. «Η μελέτη του έργου ολοκληρώνεται το 2021 και θα διαβιβαστεί στην Περιφέρεια έτσι ώστε να κλείσε και αυτό το κομμάτι του περιφερειακού», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Αποκατάσταση ζημιών από τον «Ιανό»
Τέλος ο Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι αντιμετωπίζονται όλες οι ζημιές που έγιναν από την κακοκαιρία «Ιανός» και πως η Πολιτεία κινήθηκε ταχύτατα, τόσο στις αποζημιώσεις των πληγέντων, όσο και στην αποκατάσταση των υποδομών της περιοχής.
«Σε χρόνο ρεκόρ δόθηκε έκτακτη εφάπαξ αποζημίωση για σπίτια και επιχειρήσεις που έπαθαν καταστροφές και απέδειξε την ετοιμότητα της δημόσιας μηχανής να σταθεί δίπλα σε αυτούς που υπέστησαν ζημιές. Μάλιστα, για την Θεσσαλία φτιάξαμε ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανέλαβε η κεντρική διοίκηση έργα αποκατάστασης πληγεισών περιοχών στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στους δήμους Καρδίτσας, Αργιθέας και Μουζακίου».
Μάλιστα ο υπουργός τόνισε ότι οι τεχνικές παρεμβάσεις θα αρχίσουν άμεσα μέσα στο επόμενο δίμηνο και θα είναι εργασίες και καθαρισμοί ρεμάτων και κατασκευή νέων γεφυρών και αποκατάσταση περίπου 150 χλμ. επαρχιακού οδικού δικτύου, κόστους 143 εκατ. ευρώ.