Αλλάζει όψη η οδός Μετεώρων στην Καλαμπάκα με έργο συνολικού προϋπολογισμού ένταξης 170.000 ευρώ που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Leader 2014-2020 της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου, που αφορά στην ανάπλαση της οδού Μετεώρων, από την οδό Πίνδου έως την οδό Ιωαννίνων, προκειμένου να δημιουργηθεί ενιαία αισθητική εικόνα με τις συμβαλλόμενες οδούς, αλλά και με τη συνέχεια της οδού Μετεώρων, από οδό Ιωαννίνων έως Πατριάρχου Δημητρίου. Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Μετεώρων.
«Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Μετεώρων Θεόδωρο Αλέκο, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, την Αναπτυξιακή Τρικάλων ΑΑΕ ΟΤΑ-ΚΕΝΑΚΑΠ η οποία διαχειρίζεται το πρόγραμμα Leader στην περιοχή και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020, αλλάζουμε την οδό Μετεώρων στο τμήμα μεταξύ Πίνδου και Ιωαννίνων, δημιουργώντας μια ενιαία αισθητική και αρχιτεκτονική εικόνα και βελτιώνοντας τη λειτουργικότητα της οδού» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Κατασκευάζεται κυκλικός κόμβος, νέα πεζοδρόμια, υποδομές για άτομα με κινητικά προβλήματα, νέοι χώρους στάθμευσης, χώροι πρασίνου και τοποθετείται σύγχρονος οδοφωτισμός τύπου Led. Αξιοποιούμε πόρους του προγράμματος Leader και αποδίδουμε σύγχρονες, ασφαλείς και φιλικές για τον πολίτη δημόσιες υποδομές, σε μια από τις πιο τουριστικές περιοχές της Θεσσαλίας» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Το νέο έργο
Προβλέπονται:
Εργασίες ανακατασκευής υπαρχόντων πεζοδρομίων, οριζοντιογραφικές αλλαγές, με κατάλληλες επεκτάσεις πεζοδρομίων τοπικά για την χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης, διαμόρφωση κεντρικής νησίδας με πεζοδρόμιο και στάθμευση υπό γωνία αμφίπλευρα, καθώς και κατασκευή νησίδας τύπου «κυκλικού κόμβου», η οποία χωροθετείται κατάλληλα, ώστε να ρυθμίζει τις κινήσεις επί της οδού Μετεώρων, ακόμη και των αναστροφών των οχημάτων, που κινούνται επί της οδού Ιωαννίνων και δημιουργία χώρων πρασίνου.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις νέες επιφάνειες πεζοδρομίων, που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες επιφάνειες ασφάλτου, θα είναι σε επαφή με τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, αποτελώντας ουσιαστικά επεκτάσεις των πεζοδρομίων αυτών. Η υψομετρική διαφορά των νέων πεζοδρομίων και της νησίδας, από τα υφιστάμενα υψόμετρα ασφάλτου μπορεί να είναι κατ’εξαίρεση 0,10 μ, με κλίση πεζοδρομίων 1% προς την άσφαλτο. Σε περίπτωση που οι κλίσεις των νέων επιφανειών, από τα νέα πεζοδρόμια προς τα υφιστάμενα, είναι αντίθετες από τις κλίσεις των υφιστάμενων πεζοδρομίων, δημιουργώντας χαμηλά σημεία κατά μήκος των κρασπέδων των υφιστάμενων πεζοδρομίων, τότε προτείνεται, για την επίτευξη ομαλής απορροής των ομβρίων των νέων επιφανειών και των υφιστάμενων πεζοδρομίων, η καθαίρεση των υφιστάμενων κρασπέδων και η αντικατάστασή τους με σχαρωτό κανάλι, πλάτους 0,25 μ και βάθους 0,15 μ.
Η επιφάνεια του καταστρώματος των χώρων στάθμευσης θα έχει την ίδια στάθμη με το υφιστάμενο κατάστρωμα κυκλοφορίας.
Όπου υπάρχουν φρεάτια απορροής ομβρίων, αυτά θα υπερυψωθούν κατάλληλα ή θα συνδεθούν με νέα φρεάτια σε επίκαιρα σημεία, όπου διατηρούνται τα υφιστάμενα κράσπεδα, λίγο πριν τις εφαρμοζόμενες επεκτάσεις πεζοδρομίων. Η κατασκευή των επεκτάσεων των πεζοδρομίων θα γίνει με τη χρήση προκατασκευασμένων κρασπέδων, υπόβαση από κοκκώδες υλικό ποιότητας 3Α και βάση από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα πάχους 0,10 μ. Η επιφανειακή στρώση θα αποτελείται από κυβόλιθους 10 * 10 * 6 που θα εδράζονται σε στρώση άμμου πάχους 3 εκ.
Τα υπάρχοντα πεζοδρόμια, αριστερά και δεξιά της οδού Μετεώρων θα πλακοστρωθούν με κυβόλιθους, χρωματικής απόχρωσης γκρι και ίδιων διαστάσεων (0,10×0,10×0,06 m), σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης, με κατασκευή λωρίδας όδευσης τυφλών και ραμπών για ΑΜΕΑ.
H υπόβαση της επίστρωσης θα κατασκευαστεί με σκυρόδεμα C12/15 και το ρείθρο με σκυρόδεμα C16/20. Τα υλικά κατασκευής του πεζοδρομίου θα εξασφαλίζουν αντιολισθηρότητα, ομοιογένεια, σταθερότητα, αντοχή στη χρήση και τις καιρικές συνθήκες, μικρή αντανακλαστικότητα και ευκολία στον καθαρισμό και τη συντήρηση, τόσο σε συνήθεις συνθήκες χρήσης, όσο και σε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνι, παγετός κλπ.).
Η λωρίδα όδευσης τυφλών θα κατασκευαστεί με πλάκες πλάτους 0,30 μ., διαφορετικής υφής και χρώματος από το δάπεδο του πεζοδρομίου και θα αποβλέπει στην προειδοποίηση για αλλαγή επιπέδου ή για την ύπαρξη εμποδίων ή κινδύνου μέσα στη ζώνη όδευσης των πεζών.
Τα υπάρχοντα παλαιωμένα σιδηρά καλλύμματα φρεατίων και οι σχάρες υδροσυλλογής, θα αντικατασταθούν με νέα από ελατό χυτοσίδηρο.
Ο φωτισμός της περιοχής σήμερα θεωρείται ανεπαρκής και προβλέπεται εγκατάσταση δικτύου οδοφωτισμού με φωτιστικά τύπου LED, όμοια με τα υπάρχοντα φωτιστικά της οδού Τρικάλων. Κατά μήκος των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού και κατά μήκος της κεντρικής νησίδας, θα κατασκευαστεί αγωγός ηλεκτροφωτισμού και θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα. Οι σωληνώσεις της εγκατάστασης θα είναι υπόγειες σε βάθος 70-80 cm. Τα καλώδια που θα οδεύουν στο έδαφος μέσα στις σωλήνες θα είναι ανθυγρά, τύπου ΝΥΥ 3 X 4 mm2, ενώ τα καλώδια που θα συνδέουν τα ακροκιβώτια των ιστών με τα φωτιστικά θα είναι τύπου ΝΥΜ 3 Χ 1,5 mm2.