Την τελευταία δεκαετία ( τουλάχιστον ) παρατηρείται μια καθίζηση στις βαθμολογίες στο μάθημα των Μαθηματικών.
Πιο συγκεκριμένα, ένα ποσοστό της τάξης του 60% – 70% των βαθμών είναι μονίμως κάτω από τη βάση ( 10 / 20 ) και μάλιστα το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών κάτω από 6 / 20. Από την άλλη πλευρά είναι κοινώς παραδεκτό πως κάθε χρόνο τα παιδιά μας είναι όλο και πιο έξυπνα.
Αυτή η αναντιστοιχία λοιπόν που υπάρχει, οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες. Κύριος παράγοντας είναι η λέξη κλειδί που απαιτείται στα Μαθηματικά. ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Η ύλη των Μαθηματικών σε κάθε τάξη, από την Α΄ Γυμνασίου έως και τη Γ΄ Λυκείου δεν είναι ανεξάρτητη. Κάθε κομάτι ύλης που διδάσκεται σε μία τάξη, αποτελεί τη βάση, το σκαλοπάτι για να μπορέσεις να συνεχίσεις στην επόμενη κοκ. Κι εδώ είναι που συναντάμε το κυρίως πρόβλημα. Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών ξεκινάει φροντιστήριο ( και κατ’ επέκταση συστηματικό διάβασμα ) στα Μαθηματικά από την Α΄ Λυκείου. Αδυνατώντας έτσι από τη μία να καλύψουν τα κενά που ήδη έχουν δημιουργήσει από το Γυμνάσιο ( αφού τα Μαθηματικά του Λυκείου είναι ΣΥΝΕΧΕΙΑ αυτών του Γυμνασίου ), από την άλλη να προσαρμοστούν στον ιδιαίτερο τρόπο σκέψης που απαιτεί το μάθημα. Ιδιαίτερο, αλλά και τόσο χρήσιμο ταυτόχρονα, όχι μόνο στις εξετάσεις αλλά και στη ζωή γενικότερα.
Απεναντίας, σύμφωνα με μελέτες, έχει παρατηρηθεί πως μαθητές που ξεκινούν φροντιστήριο Μαθηματικών από την Α΄ Γυμνασίου, είναι σε θέση να αποδώσουν 6 χρόνια μετά το 100% των δυνατοτήτων τους, που είναι και το ζητούμενο.
Αγαπητοί γονείς και μαθητές, μην το σκέφτεστε καθόλου! Δημιουργείστε τις προυποθέσεις που απαιτούνται για την επιτυχία σας. Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία της ολοκληρωμένης και συνεχούς γνώσης. Μη συμβιβάζεστε με ημίμετρα. Σχεδιάστε και χαράξτε την πορεία σας έτσι, ώστε το αποτέλεσμα να αντικατοπτρίζει το 100% των δυνατοτήτων σας.
Οικονόμου Θανάσης
Μαθηματικός φροντιστηρίου σύνθεσις