Αν το πρωί της Παρασκευής δείτε ομάδες μαθητών να περιηγούνται στα Τρίκαλα το πρωί τη Παρασκευής 16 Μαρτίου 2018 , μην παραξενευτείτε. Πρόκειται μια δράση του 6ο Λυκείου Τρικάλων, στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου, που διοργανώνει το σχολείο, με τον Δήμο Τρικκαίων και την e-trikala ΑΕ, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, φορείς της εκπαίδευσης στον νομό Τρικάλων και σχολεία των Τρικάλων. Στη διοργάνωση μετέχουν μαθητές 40 σχολείων από Ελλάδα και Κύπρο, με πλήθος δραστηριοτήτων να στρέφονται γύρω από το ραδιόφωνο. Μερικές εξ αυτών όμως, στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών από άλλες πόλεις, με την πρωτεύουσα του Δήμου Τρικκαίων. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Περιπλανώμενοι στην ιστορία της πόλης μας», που υλοποιείται από 7 ομάδες μαθητών του 6ου Λυκείου, προς αντίστοιχες ομάδες μαθητών, των άλλων σχολείων. Μια αμιγώς μαθητική συνεργασία, που προβάλλει τα Τρίκαλα, ως πόλη ιστορίας και πολιτισμού. Στο σχετικό σημείωμα τονίζονται τα εξής:
Περιπλανώμενοι στην ιστορία της πόλης μας
«Πρόκειται για μια προσπάθεια γνωριμίας των επισκεπτών/μαθητών με τα βασικά μνημεία της πόλης μας. Είναι ένα οδοιπορικό στις μνήμες και τις γραφικές τοποθεσίες της περιοχής μας, που περιλαμβάνει περιήγηση πεζή και με τραινάκι, ξενάγηση και εξερεύνηση με παιγνιώδη τρόπο.
Το παιχνίδι διοργανώνεται από εφτά μαθητές του 6ου ΓΕΛ, οι οποίοι αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν πέντε (5) ομάδες αποτελούμενες από πέντε (5) μέλη–παίκτες (μαθητές των φιλοξενούμενων σχολείων) η καθεμία. Όλοι μαζί δίνουν όνομα στην ομάδα τους (σχετικό με κάποιο στοιχείο της πόλης), φορούν το αναγνωριστικό τους μαντήλι και το ταξίδι ξεκινάει… με τελικό στόχο την κατασκευή ενός παζλ.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού καλούνται να εντοπίσουν πέντε σημεία, στα οποία θα βρίσκονται κρυμμένα πέντε κομμάτια που συμπληρώνουν το παζλ. Γι’ αυτό χρειάζονται πληροφορίες και… «λίγη» καθοδήγηση. Ένας επικεφαλής σε κάθε ομάδα αναλαμβάνει καθοδηγητικό ρόλο και φέρει την ευθύνη για την προσέγγιση ενός συγκεκριμένου κάθε φορά προορισμού. Θέλει, όμως, τη βοήθεια των μελών της ομάδας του… αγαπάει τον διάλογο και είναι οπαδός της μαιευτικής μεθόδου. Φροντίζει, λοιπόν, και τους δίνει από πριν καταγεγραμμένες, σε πολύχρωμα καρτελάκια, συνοπτικές πληροφορίες, ώστε όλοι μαζί, με ερωταποκρίσεις, να εξερευνήσουν και να συστήσουν στις υπόλοιπες ομάδες τη «ζωή» της τοποθεσίας τους στο πέρασμα του χρόνου.
Με το τέλος της κάθε ξενάγησης ακούγεται θόρυβος, κουδούνισμα ή κάτι άλλο… ξαφνιάζει, αναστατώνει, προκαλεί… έρχεται ο γρίφος που αναφέρεται σ’ ένα συγκεκριμένο μνημείο/σημείο και ζητά την επίλυσή του, τον εντοπισμό του σημείου και την ανακάλυψη του αντίστοιχου μέρους του παζλ.
Τη σκυτάλη παίρνει τώρα η επόμενη ομάδα κι ακολουθεί η μεθεπόμενη… και το ταξίδι μέσα σε δρόμους, ανάμεσα σε σοκάκια, πλάι σε φυσικές παραποτάμιες ομορφιές -με ποικίλα χρώματα, ξεχωριστές μυρωδιές και ήχους διάφορους που κάνουν το παρελθόν να σμίγει με το παρόν – καταλήγει στο τελικό σημείο. Σε αυτό πρέπει να συμπληρωθεί γρήγορα το παζλ με τα κομμάτια που ήδη έχουν στα χέρια τους οι ομάδες, γιατί η ταχύτητα κι επιδεξιότητα θα αναδείξουν τη νικήτρια ομάδα».
Διάρκεια περιήγησης: 2 ώρες
Αριθμός μαθητών περιήγησης: 35
Σύνολο: 2 περιηγήσεις, 70 μαθητές
Επικεφαλής των ομάδων οι μαθητές του 6ου ΓΕΛ Τρικάλων:
Πουλιανίτης Σπύρος, Πολυγένη Ελευθερία, Μπουρλή Χριστίνα, Τσόλα Μαρία, Παπαχρήστου Μαρία, Τσιώλη Βασιλική και Χύτα Κυριακή (φιλική συμμετοχή)
Εμψυχώνει: Παπάντου Λουΐζα (ΠΕ02)
Συνοδεύει: Παππά Παρασκευή