Ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου υποδέχτηκε τη Δευτέρα τους ξένους εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Βουλγαρία που βρίσκονται στην πόλη μας για τη 2η συνάντηση μαθησιακών, διδακτικών και επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του ΚΑ2 Erasmus+ σχεδίου με τίτλο “BRINGING UP NEW ECO-SCIENTISTS (BEECOS)” -«Ανατρέφοντας νέους επιστήμονες με οικολογικό προσανατολισμό»- που συντονίζει το καταλανικό σχολείο Institut Ramon de la Torre και στο οποίο συμμετέχει το 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Τρικάλων.
Την εκδήλωση προλόγισε η κα Χαρά Ρουσουλιώτη, φιλόλογος και υπεύθυνη για την υλοποίηση του σχεδίου εκ μέρους του ελληνικού σχολείου αναφερόμενη στη φιλοσοφία του συγκεκριμένου προγράμματος. Στη συνέχεια ο κ. Παπαστεργίου καλωσόρισε τους καλεσμένους στην πόλη των Τρικάλων και τους ενημέρωσε για την αρχαία ιστορία της, το πολιτιστικό της πλούτο αλλά και για τις προσπάθειες του Δήμου να υλοποιεί καινοτόμους δράσεις σε υπηρεσίες και ψηφιακά έργα προς όφελος του πολίτη. Αναφέρθηκε στον προσανατολισμό του Δήμου ως προς την αειφόρο ανάπτυξη με τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και στο πρόσφατο πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στην πόλη μας με τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι προσκεκλημένοι εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σχετικές βιντεοπροβολές. Στη συνέχεια η κα Ελένη Γιοντζή, υπεύθυνη του γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων, παρουσίασε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας με αναφορά σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Οι ξένοι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικές δράσεις που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές της ομάδας εργασίας του 1ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ και αφορούν στον τρόπο υπολογισμού του οικολογικού αποτυπώματος και την ενεργειακή απόδοση ενός σχολικού κτιρίου, την έκδοση ενεργειακού πιστοποιητικού αλλά και την εργαστηριακή διδασκαλία μετατροπής τηγανέλαιου σε βιοκαύσιμα.
Οι εκπαιδευτικές δράσεις που θα πραγματοποιηθούν, είναι συναφείς με τους επιμέρους στόχους του προγράμματος που είναι η ανταλλαγή καλών πρακτικών στους τομείς της ανακύκλωσης, των ΑΠΕ και της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας παράλληλα με την επιδίωξη της αναβάθμισης της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης με επίκεντρο τον επιστημονικό τομέα (μαθηματικά, επιστήμη και τεχνολογία) αλλά και τη γνωριμία ορθών πρακτικών, με περιβαλλοντική προσέγγιση, που χρησιμοποιούνται σε επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη έτσι ώστε να συνειδητοποιηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους η ανάγκη για προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.