Site icon TrikalaVoice

Ευρωπαϊκό σήμα για το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων

Το σήμα αυτό διατίθεται για δραστηριότητες, εκδηλώσεις και έργα που πραγματοποιούνται από τις 7 Δεκεμβρίου 2017 (ημερομηνία που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους στο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Πολιτισμού στο Μιλάνο) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018, και τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη ενός ή περισσοτέρων από τους στόχους του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018 , όπως εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ με το άρθρο 2 της απόφασης (EΕ) 2017/864.

Το ανωτέρω Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ που εκπονήθηκε από το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων σε συνεργασία με σχολεία από την Ισπανία ( Calatayud), Ιταλία (Bitonto), Λετονία (Jelgava), Πολωνία (Jiastezbie Zdroj) και Γαλλία ( Saint Malo ) είχε σαν στόχο :

 

•       Την καταγραφή μεγάλων  μεσαιωνικών διαδρομών και κατανόηση της σημασίας τους σχετικά με τη μετάδοση του πολιτισμού σε όλες  τις πτυχές του

•       Την κατανόηση  σημερινών προβλημάτων που ερμηνεύονται, αναλύονται   και επιλύονται με τη μελέτη ενός παρόμοιου προβλήματος που συνέβη στο παρελθόν

•       Την εκμάθηση σχεδιασμού διδακτικών δραστηριοτήτων με τη χρήση νέων διδακτικών μεθοδολογιών

 

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν σχετίζονται με τις πρακάτω ενότητες μάθησης:

α.  Μεσαιωνικοί δρόμοι και χάρτες:

·         σχεδιασμός των μεσαιωνικών δρόμων:   εμπορικοί, θρησκευτικοί , θαλάσσιοι,

δρόμοι   ποταμών, τοπικοί δρόμοι (κτηνοτροφίας κ.λ.π)

·         υπολογισμός αποστάσεων,  όργανα ναυσιπλοΐας και αστρονομίας

·         περιπατητικές διαδρομές

·         ανάλυση  σε τι κατάσταση είναι σήμερα οι δρόμοι  και πώς   χρησιμοποιούνται

β.  Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, σύμβολα και κτίρια :

·         διακοσμητικά στοιχεία

·         συσχέτιση μεταξύ συμβόλων και μεσαιωνικών διαδρομών

·         συσχέτιση μεταξύ αρχιτεκτονικών ρυθμών και μεσαιωνικών διαδρομών

·         3d αναπαράσταση μεσαιωνικών  μνημείων

 

γ) Μύθοι και θρύλοι. Πραγματικοί και φανταστικοί χαρακτήρες

·         μύθοι σχετικά με το μεσαίωνα σε όλες της εκφάνσεις της καθημερινής ζωής

·         κατασκευή σχετικών πόστερ

δ) Καθημερινή ζωή στο Μεσαίωνα:

·         Επαγγέλματα στο μεσαίωνα

·         Διατροφικές συνήθειες

·         Παραγωγή αγαθών -Ενδυμασία

·         Γιορτές και Πανηγύρια

·         Λογοτεχνικά είδη και στυλ

·         Κώδικες συμπεριφοράς διαφόρων κοινωνικών ομάδων

 

ε) Πολιτιστικά εμπόδια στις μεσαιωνικές διαδρομές

·         Προβλήματα επικοινωνίας γλώσσας

·         Μετατροπή  Μονάδων  μέτρησης

·         Αλλαγές στο σχεδιασμό δρόμων

·         Μεταφορά και μετάδοση ασθενειών

 

Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε  ήταν:

 

·         συνεργατική μάθηση : πρόκειται για τη  δημιουργία ετερογενών ομάδων μαθητών από τα συμμετέχοντα  σχολεία για να εργαστούν  σε διάφορες δραστηριότητες. Μέσω αυτής της μεθόδου προωθείται η μάθηση του πώς να μαθαίνω, η ανάπτυξη θετικού κλίματος συνεργασίας , η ανάπτυξη αξιών όπως η  υπευθυνότητα, η επικοινωνία, αλληλεγγύη,  η προσωπική αυτονομία , η εργασία σε ομάδες, η αποδοχή της διαφορετικότητας και ανάπτυξη της αυτοκριτικής ικανότητας.

 

·         μάθηση βασισμένη σε έργα. Πρόκειται για υλοποίηση μικρών σχεδίων έρευνας που σχετίζονται με τις πέντε  ενότητες μάθησης του προγράμματος. Μέσω  αυτής της μεθόδου ,  οι μαθητές αναπτύσσουν την αυτονομία  και τη δημιουργικότητα τους,  σχεδιάζοντας το κάθε έργο, μοιράζοντας τις υποχρεώσεις και παίρνοντας αποφάσεις.

 

·         Παιδαγωγική μέθοδος flipped classroom: είναι μια νέα μέθοδος συμπληρωματική στις δυο προηγούμενες, που βασίζεται στη μάθηση μέσω παρατήρησης διαδραστικά ή ζωντανά , μιας παρουσίασης  δράσης  που εξηγεί τη διαδικασία επιτέλεσης  ενός έργου ή μιας διαδικασίας μάθησης ( μαθαίνω βλέποντας κάποιον άλλον να κάνει κάτι) την οποία στη συνέχεια καλούνται οι μαθητές να υλοποιήσουν με τη βοήθεια του εκπ/κού. (π.χ. ανακύκλωση χαρτιού , αγιογραφία, κατασκευή διακοσμητικών στοιχείων, κατασκευή νομισμάτων, βιτρό, μαγειρική , κατασκευής προιόντων με βάση την κερήθρα,  κ.λ.π.)

Μ’  αυτό τον τρόπο  οι μαθητές έμαθαν νέες τεχνικές παρουσίασης εργασιών με χρήση νέων προγραμμάτων Τεχνολογιών όπως: aurasma, movie maker ,  Google drive,  green screen ,   filmora  κ.λ.π

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

α. για τους μαθητές

·         Η γνωριμία με  άλλους Ευρωπαϊκούς πολιτισμούς  μέσω των μεσαιωνικών διαδρομών

·         Η συμμετοχή   στην εκπόνηση ποικίλων  δραστηριοτήτων και την παραγωγή διδακτικού  υλικού

·         Η ανάδειξη της αξίας της ευρωπαϊκής ιθαγένειας ως διαθεματικό αντικείμενο στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση

·         Η βελτίωση της απόκτησης σημαντικών  γνώσεων  με τη χρήση των διδακτικών μεθοδολογιών που κινητοποιούν τη μάθηση

 

β. για τους εκπ/κούς:

 

·         Βελτίωση της κατάρτισης των εκπαιδευτικών μέσω δραστηριοτήτων που θα λειτουργούν ως παραδείγματα

·         Προώθηση της συνεργασίας με άλλους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς

·         Αύξηση της διάθεσης  των εκπαιδευτικών να τροποποιήσουν τη διδακτική τους μεθοδολογία

·         Άριστη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων μέσω της ανταλλαγής απόψεων πάνω σε διάφορα θέματα διδασκαλίας

 

γ. για τα σχολεία

·         Η ανάλυση των προγραμμάτων σπουδών του κάθε σχολείου   συμβάλλει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη διδακτικών προγραμμάτων σε διάφορα θέματα

·         Εισαγωγή καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών ως “συνεργατική μάθηση”, “Μάθηση με βάση τα έργα” και την παιδαγωγική μέθοδο “Flipped Classroom”

·         Συστημικές αλλαγές στα  συμμετέχοντα σχολεία μέσω  των  αλλαγών  στη μεθοδολογία   τους

·         Πιθανότητα συνεργασίας σε δραστηριότητες με    κοινωνικούς εταίρους

·         Πιθανότητα  εφαρμογής των μεθοδολογιών σε άλλα  σχολεία με τα οποία τα συμμετέχοντα σχολεία   συνεργάζονται

 

 

 

 

 

Για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργαστήκαμε  με  τους παρακάτω φορείς, του οποίους και ευχαριστούμε ιδιαίτερα:

 

•       Δήμος Τρικκαίων

•       Μητρόπολη Τρίκκης και Σταγών

•       Ιερός Μητροπολιτικός ναός Αγίου Νικολάου Τρικάλων

•       Ιερά Μονή Γκούρας

•       Βυζαντινή Χορωδία της Μητρόπολης Τρίκκης και Σταγών

•       Εργαστήριο Ανακύκλωσης χαρτιού της ΧΕΝ Τρικάλων

•       Εργαστήριο Αγιογραφίας «Πεύκης»

•       Λαογραφικός Μορφωτικός  Σύλλογος  «Οι Θεριστάδες»

•       Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα

•       Σύλλογος Διδασκόντων 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

•       Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

•       ΜΜΕ ( έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος)

Όλες οι εργασίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του προγράμματος: http://greatmiddleroutes.x10host.com

Για την Παιδαγωγική Ομάδα

Η Διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

Αθανασία Ζαραμπούκα

Μαθηματικός, Msc

Exit mobile version