« Δεν θα υπογράψω αυτό το επιζήμιο κείμενο, αυτή την ταπεινωτική Συμφωνία» δήλωσε χθές ο Γκιόργκι Ιβανόφ, πρόεδρος της ΠΓΔΜ. Την ίδια ακριβώς δήλωση ζήτησε ο Αντώνης Σαμαράς από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας. Κωμικοτραγικό ;
Κι όμως. Η πατριδοκαπηλία έχει την ίδια γεύση και στην Ελλάδα και στην γειτονική χώρα. Θα μπορούσαν να κάνουν και κοινή διαδήλωση στις Πρέσπες, γιατί θεωρούν ότι η Συμφωνία Τσίπρα – Ζάεφ είναι επαίσχυντη – προδοτική και για τις 2 χώρες. Ας είναι. Για μας η Συμφωνία είναι ενας δημιουργικός Συμβιβασμός, επωφελής και για τις 2 χώρες. Βοηθά την ΠΓΔΜ να άρει τις ιστορικές παραχαράξεις της, τους αλυτρωτισμούς της… Βοηθά την Ελλάδα να συνεχίσει να ηγεμονεύει στην ειρηνική συμβίωση των λαών των Βαλκανίων, στη δυνατότητα συνεργατικής ανάπτυξής των Βαλκανικών Χωρών.
Η Ελλάδα αλλάζει σελίδα. « Είναι πια μια διαφορετική χώρα» διαπιστώνει ο Μάριο Σεντένο, μια χώρα «που έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναλάβει τις δικές της τύχες». « Οι Ελληνικές Αρχές έχουν κάνει θαυμάσια δουλειά» εκτιμά « ώστε να είναι εφικτή η έξοδος στις αγορές». « Οι προσπάθειες της Ελλάδας δικαιώνονται» δήλωσε και ο Άνχελ Γκουρία, « κάνατε τις μεταρρυθμίσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για να υπάρξει και ελάφρυνση του χρέους».
Η Ελλάδα, μετά την αναμενόμενη θετική 4η αξιολόγηση του 3ου Μνημονίου, μετά την αναμενόμενη θετική αντιμετώπιση της εξυπηρέτησης του δυσβάστακτου Χρέους της, γυρίζει οριστικά τη σελίδα της μεταπολιτευτικής περιόδου, παύει να είναι προτεκτοράτο των δανειστών της, παύει να είναι Αποικία Χρέους. Αποκτά βαθμούς ελευθερίας ιεραρχήσεων – επιλογών για τα έσοδα και τις δαπάνες της, για τη παραγωγική ανασυγκρότησή της, για το δικό της στρατηγικό σχέδιο δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης. Ασφαλώς η μακρά περίοδος σκανδαλώδους διαχείρισης του δημοσίου χρήματος, εκρηκτικών ελλειμάτων, υπερχρέωσης και κηδεμονίας της χώρας από τους δανειστές της με θεωρίες εσωτερικής υποτίμησης, αφήνει προφανώς τα σημάδια της και στην περίοδο της επίσημης λήξης των μνημονιακών προγραμμάτων, για την οποία διαβεβαιώνουν όλοι οι εκπρόσωποι των Ευρωπαϊκών Οργάνων. Η έξοδος είναι καθαρή γιατί δεν υπάρχουν νέα προαπαιτούμενα, νέοι εκβιασμοί, νέες εντολές προς ναυτιλομένους. Υπάρχει ασφαλώς η αυξημένη δημοσιονομική επιτήρηση. Υπάρχει το νεοφιλελεύθερο Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ. Υπάρχει η απαίτηση να τηρούνται οι Συμφωνίες που προηγήθηκαν. Οι δανειστές θέλουν να πάρουν πίσω τα χρήματα του δανεισμού και αυτό συνεπάγεται εθνικές δεσμεύσεις που αφορούν όλες τις πολιτικές δυνάμεις που θέλουν να παραμείνει η Ελλάδα στην Ενωμένη Ευρώπη. Το εκπληκτικό είναι ότι τα Κόμματα που ευθύνονται για την υπερχρέωση – για τη ρεμούλα στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, για τα τεράστια ελλείματα, για τις μνημονιακές συμφωνίες εσωτερικής υποτίμησης, τα Κόμματα που μας καλούσαν να αγαπήσουμε – να υιοθετήσουμε τα μνημόνια, οι φανατικοί του ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ, μας κατηγορούν τώρα ότι υπογράψαμε 4ο μνημόνιο, ότι το 3ο ήταν « αχρείαστο» – ενώ τα 2 πρώτα ήταν χρειαζούμενα και κραυγάζουν τώρα κατά των συνεπειών της υπερχρέωσης, την οποία αυτοί προκάλεσαν : για τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα που απαίτησαν οι δανειστές και από τη σημερινή Κυβέρνηση, ενώ οι ίδιοι είχαν υπογράψει υψηλότερα, για τη μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου που εκβίασε το ΔΝΤ τον Δεκέμβρη του 2016 σε συνεννόηση με την Γερμανία, ενώ οι ίδιοι είχαν υπογράψει μηδενικά ελλείματα στα Ασφαλιστικά Ταμεία για τις συντάξεις, μας κατηγορούν για τις εγγυήσεις εξόφλησης των οφειλών και αποπληρωμής της δανειακής σύμβασης… Η επιβολή των απαιτήσεων των δανειστών με εκβιασμούς, έγινε προς όλες τις Κυβερνήσεις. Και προς αυτή του κ.Σαμαρά. Στην Ελλάδα μπορεί να μην επέβαλλαν αλλαγή του Υπουργού Οικονομικών, όπως στην Ιταλία. Επέβαλλαν όμως την αντικατάσταση της Κυβέρνησης Παπανδρέου, όταν ζήτησε στις Κάννες δημοψήφισμα για τις απαιτήσεις τους και καθοδήγησαν στην Κυβέρνηση Παπαδήμου… Επέβαλλαν την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού 2 δις ευρώ στη Κυβέρνηση Σαμαρά. Απαίτησαν 19 προαπαιτούμενα για να κλείσει η 5η αξιολόγηση του 2ου μνημονίου, τα οποία δεν άντεξε η Κυβέρνηση Σαμαρά.
Αυτά για να μην ξεχνάμε. Για να μην προκαλούμε με κραυγές περί ενδοτικότητας, για να μην δαιμονολογούμε για το τι είναι και τι δεν είναι το Υπερταμείο, για να μην καταφεύγουμε σε νέες αυταπάτες, όπως αυτές που ακούσαμε από τον κ.Μανιάτησχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας – χωρίς να παίρνουν μέρισμα οι δανειστές, ή σε σκόπιμη απώλεια μνήμης, όπως αυτή που είχε ο κ.Βορίδης για τη Δανειακή Σύμβαση του Καλοκαιριού του 2015. Κύριε Μανιάτη, θα είμασταν ευτυχείς αν υπήρχε δυνατότητα για καλύτερη Συμφωνία, από αυτή που έκανε με τον ΕΜΣ, το επιτελείο μας στο Υπουργείο Οικονομικών. Διότι κατόρθωσε να περιορίσει τις απαιτήσεις των δανειστών στα 25 δις, από τα 50 που ζητούσαν από τις άλλες Κυβερνήσεις, με συμβαλλόμενη και την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών – Περιουσίας, εκτός από το ΤΧΣ. Η ΕΕΣΥΠ, στη διανομή κερδών από την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, θα καταβάλλει μόνον το 50% για την αποπληρωμή του χρέους και το υπόλοιπο 50% για επενδύσεις. Θα είμασταν ευτυχείς αν υπήρχε κάτι καλύτερο από τη παρουσία 3 Ελλήνων στο ΔΣ της ΕΕΣΥΠ – από την ευθύνη Ελληνίδας με πλούσιο βιογραφικό ως Διεθύνουσας Συμβούλου, από το στρατηγικό σχέδιο εκμετάλλευσης των περουσιακών στοιχείων της ΕΤΑΔ – της ΕΔΥΣ που κατήρτισε η ΕΕΣΥΠ, από το γεγονός ότι η ακίνητη περιουσία του Δημοσίου δεν εγγράφεται ως υποθήκη – δεν αποτελεί ενέχυρο, αλλά αποτελεί εγγύηση έως το ποσόν των 25 δις, στο οποίο περιορίστηκαν τώρα οι δανειστές.
Ταυτόχρονα με τασκληρά προαπαιτούμενα, με τα βαρίδια της υπερχρέωσης, υπάρχουν και τα αντισταθμιστικά μέτρα και κυρίως υπάρχει η αισιοδοξία της μετάβασης σε μια νέα εποχή ολιστικής ανασυγκρότησης με ένα στρατηγικό σχέδιο δίκαιης – βιώσιμης – ευφυούς ανάπτυξης, το οποίο βασίζεται στη προώθηση μιας οικονομίας με κοινωνικό προσανατολισμό,στην αξιοποίηση του χαρισματικού ανθρώπινου δυναμικού και των σημαντικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας.
Η αισιοδοξία τεκμηριώνεται στα δεδομένα για την οικονομία της χώρας και την προοπτική της :
– Στους ρυθμούς ανάπτυξης για το 2018 και τα επόμενα χρόνια
– Στην αύξηση των πόρων για την Ελλάδα κατά 8% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, από το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής
– Στη βελτίωση των εξαγωγών – της μεταποίησης – της βιομηχανικής παραγωγής – των επενδύσεων ελληνικών και ξένων – των υποδομών.
– στη μετατροπή της χώρας σε Πυλώνα Σταθερότητας στη Βαλκανική και τη Ν.Α. Μεσόγειο
– στην διευθέτηση των ανοιχτών ζητημάτων με τον αλυτρωτισμό της ΠΓΔΜ, με τις ιστορικές παραχαράξεις της, με την εθνότητά τους, με τη γλώσσα τους που δεν έχει καμία σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η Συμφωνία Τσίπρα – Ζάεφ για σύνθετη ονομασία είναι ιστορικής σημασίας καθώς συμβάλλει και στην δυνατότητα ο ΟΗΕ και οι 140 Χώρες που αναγνώριζαν τη γειτονική ως σκέτη Μακεδονία, να μπορούν να αποκαταστήσουν την ιστορική πραγματικότητα. Η Συμφωνία υλοποιεί την εθνική γραμμή, εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, επιβάλλει συνταγματική αναθεώρηση στη ΠΓΔΜ, η γλώσσα τους καταχωρείται στις νοτιοσλαβικές.
– στο νοικοκύρεμα των εσόδων και των δαπανών,την εξαφάνιση της διαφθοράς – της σπατάλης – της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, την αυτοαποκάλυψη αδήλωτου πλούτου
– Στην επισκόπηση των δαπανών των Υπουργείων για ενοικιάσεις κτιρίων – για κατανάλωση ενέργειας…, στη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου, στην αύξηση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ
– στη γενίκευση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, του πλαστικού χρήματος, της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων
– στην απλοποίηση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων
– στο Περιουσιολόγιο – το Κτηματολόγιο – στους Δασικούς Χάρτες – στις Ενεργειακές Κοινότητες,
– στα χρηματοδοτικά εργαλεία ( Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανασυγκρότησης – Ανάπτυξης, Διαρθρωτικά Ταμεία, ΕΣΠΑ, νέος Αναπτυξιακός Νόμος με κίνητρα για συμπράξεις – συνεργατικά σχήματα, Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης – Ομάδες Παραγωγών – νέοι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί – κίνητρα στους νέους αγρότες, Ίδρυση Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας – Καινοτομίας για υποστήριξη νέων ταλαντούχων επιστημόνων, ΕΚΟΥΙΦΑΝΤ για νεοφυείς επιχειρήσεις, Ταμείο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, Ταμείο ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ, ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ – ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ το οποίο έχει καταρτίσει το 1ο στρατηγικό σχέδιο εκμετάλλευσης των περουσιακών στοιχείων του χαρτοφυλακίου του και επιχειρησιακής δράσης και θα χρησιμοποιεί το 50% των εσόδων που θα προκύπτουν για την εξόφληση του χρέους και το υπόλοιπο 50% για επενδύσεις – Κέντρα Στήριξης της Κοινωνικής – Αλληλέγγυας Οικονομίας – των ΚΟΙΝΣΕΠ ),
– στη πτώση της ανεργίας, που τον φετεινό Μάη έκανε ρεκόρ 17ετίας με δημιουργία 108.000 νέων θέσεων εργασίας
– στη θετική ροή των καταθέσεων,
– στη προσδοκία για τη βιώσιμη εξυπηρέτηση του Χρέους,
– στο μαξιλαράκι ασφαλείας που δημιουργούμε,
– στην αναβάθμιση – μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης,
– στις δυνατότητες για χορήγηση στεγαστικού επιδόματος -φοροελαφρύνσεων– για ανακούφιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών – για βελτίωση του Εξωδικαστικού Μηχανισμού – για αύξηση των κατώτερων βασικών μισθών – επεκτασιμότητα των κλαδικών συμβάσεων. Για κοινωνικές παρεμβάσεις στην Υγεία – τη Παιδεία – τη Πρόνοια – την Αλληλεγγύη, που δίνει για τα επόμενα χρόνια η μεγέθυνση της ανάπτυξης κατά 2% το 2018 και 2,4% το 2019, καθώς και η υπερκάλυψη των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Το Σ/Ν περιέχει τα σκληρά προαπαιτούμενα της 4ΗΣ αξιολόγησης – τα βαρίδια που απαίτησαν οι δανειστές – τις εμμονές του ΔΝΤ για τη μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων, αλλά και όσα κατορθώθηκαν να συνάδουν με τις δικές μας προτεραιότητες.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ το Πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων χωρίς νέες επιβαρύνσεις των πολιτών, αλλά και με μέτρα σταδιακής ανακούφισής τους από τη μετακύλιση του κόστους των προαπαιτούμενων μέτρων, καθώς αναγνωρίστηκε η προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων στην Υγεία και το Φάρμακο που εκκρεμούσαν επί χρόνια. Να επισημάνουμε ότι στο στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον – το οποίο έχει ήδη εγκριθεί στη προηγούμενη Σύνοδο του ΓΙΟΥΡΟΓΚΡΟΥΠ – αναφέρεται ρητά ότι η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ισότιμη και καθολική κάλυψη της υγείας του πληθυσμούκαι ότι εξασφάλισε την ελεύθερη πρόσβαση των 2,2 εκατ. ανασφάλιστων πολιτών, στο ΕΣΥ.
Η Ελληνική Οικονομία ανακάμπτει κι αυτό δεν είναι συνωμοσία των Οίκων Αξιολόγησης κατά της Τουρκίας, όπως νομίζει ο Ερντογάν. Η Ελλάδα αλλάζει πραγματικά σελίδα. Γίνεται κανονική ευρωπαϊκή χώρα, όπως αναγνώρισε εδώ στη Βουλή ο Πρόεδρος της Κομισιόν, μετά από 8 χρόνια παράδοσης της ευθύνης άσκησης οικονομικής πολιτικής στους δανειστές της, οι οποίοι με λαθεμένες θεωρίες – λαθεμένες συνταγές – εκδικητικότητα -σκόπιμους εκβιασμούς, επιβάρυναν την κατάσταση της χώρας και δηλώνουν ότι δεν θα το επαναλάβουν και με την Ιταλία.Η Ελλάδα περνά σε μια νέα ιστορική φάση συνολικής Ανασυγκρότησης, χωρίς κηδεμόνες, χωρίς λαθεμένους πολλαπλασιαστές, χωρίς νέο μνημόνιο ή προληπτική πιστωτική γραμμή με καταναγκαστικές εντολές εσωτερικής υποτίμησης, σε μια Ευρώπη που πρέπει να γίνει πιο Αλληλέγγυα σε όλα τα ευρωπαϊκά ζητήματα και ειδικά στη τελική απόφασή της για τη βιώσιμη εξυπηρέτηση του Χρέους της Ελλάδας αλλά και των άλλων υπερχρεωμένων Χωρών, όπως η Ιταλία ( η Γερμανία που επωφελήθηκε από τη Συμφωνία του Λονδίνου για το δικό της μεταπολεμικό Χρέος, έχει πολύ μεγαλύτερη ευθύνη ). Η Ελλάδα είναι Πυλώνας Σταθερότητας, σε μια Ενωμένη Ευρώπη που οφείλει να γίνειπιο Δημοκρατική – πιο Κοινωνική – πιο Συνεκτική – πιο έξυπνη – πιο επικεντρωμένη στους ιδρυτικούς στόχους της και στην υπεράσπιση των θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων, που συζητούσαμε στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων. Εμείς έχουμε το δικό μας στρατηγικό σχέδιο δίκαιης ανάπτυξης της Ελλάδας που αλλάζει. Εσείς ; Σας προκαλούμε για μια σοβαρή αντιπαράθεση επιχειρημάτων, ιδεών, στόχων, προγραμμάτων, σε όλη τη μεταμνημονιακή προεκλογική περίοδο που θα διαρκέσει αρκετά ώστε να γίνουν οι αναγκαίες συγκρίσεις.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ