Συνάδελφοι/ισσες, οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών στο δια περιφοράς Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Τρικάλων δεν στήριξαν την πρόταση που πλειοψήφησε με τις ψήφους των άλλων παρατάξεων, προβάλλοντας μάλιστα εκτενώς τις παρατηρήσεις που είχαμε πάνω στο κείμενο.
Επειδή, δυστυχώς, δεν υπήρχε καμία απάντηση σε όσα θέσαμε, εκτός από την διαπίστωση ότι το ψήφισμα «περνάει», θεωρούμε σημαντικό να σας τις εκθέσουμε, προκειμένου να γίνει κατανοητή η άποψη μας, αλλά και να στηριχτεί μεγάλο μέρος συναδέλφων, μαθητών και γονιών που ζουν, πέρα από την πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούμε, στην αγωνία τους για την σχολική χρονιά, ιδιαίτερα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.
· Ειδικά για τους τελευταίους, η άποψη μας είναι ξεκάθαρη: Άμεσα το Υπουργείο να δώσει μειωμένη ύλη, οι μαθητές να μπορούν από τώρα να την γνωρίζουν, να προετοιμάζονται και να έχουν την δυνατότητα να συμβουλεύονται τους δασκάλους τους. Να μην προχωρήσει η ύλη, όπως αρχικά ήθελε το Υπουργείο, και όλο το βάρος να δοθεί σε επανάληψη και εμπέδωση. Με βάση αυτά, απορούμε γιατί συνδέεται από την πλειοψηφία του Δ.Σ. η άρνηση μας στην τηλεκπαίδευση (καθώς είμαστε η μοναδική παράταξη που από την πρώτη στιγμή μίλησε για τα ύποπτα σχέδια του Υπουργείου) με την πρόταση μας και να θεωρείται ότι…στερείται σοβαρότητας.
· Δεν αναφέρεται σχεδόν πουθενά στην απόφαση, αν και το προτείναμε μετ’ επιτάσεως, συγκεκριμένη πρόταση ότι ο ρόλος μας, όταν έλθουμε με οποιοδήποτε τρόπο σε επαφή με μαθητές και γονείς, πρέπει πρωτίστως να είναι υποστηρικτικός προς τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Σε μια τέτοια κατάσταση, δεν είναι πρώτιστο καθήκον μας να μάθουν τα παιδιά τον αόριστο β ή το τάδε θεώρημα, αλλά να δούμε τις ανάγκες τους, τους προβληματισμούς, τις δυσκολίες και τα προβλήματα τους. Επίσης, δεν υπάρχει καμία κριτική στο Υπουργείο, καθώς αυτό στην φούρια του να στήσει τις πλατφόρμες του, «ξέχασε» να δώσει οδηγίες για τέτοια ζητήματα.
· Όσον αφορά τις περίφημες πλατφόρμες του Υπουργείου, θα μπορούσε η ίδια η πραγματικότητα να μιλήσει για τις δυσκολίες, αλλά και την ταξικότητα της. Αυτό όμως που μας αφορά είναι η θέση που πρέπει να έχουμε απέναντι στην περίφημη τηλεκπαίδευση: Από την αρχή προτάξαμε ως καθήκον να μην θεωρηθεί η τηλεκπαίδευση «κανονικότητα» και να μην γίνει καμία αναπλήρωση-προχώρημα ύλης. Επίσης, θεωρούσαμε την εμμονική επιμονή του Υπουργείου Παιδείας ως πρόβα τζενεράλε για το μέλλον, σε μια χρησιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης και σε περιόδους «κανονικότητας», αλλά και αξιολόγησης με στοιχεία πλατφόρμας. Τέλος, προτείναμε να χρησιμοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μορφές επικοινωνίας (mail, τηλέφωνα κτλ), όχι βέβαια για να προωθήσουμε τα σχέδια του Υπουργείου, αλλά για να αφουγκραστούμε και να βοηθήσουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειες τους.
· Αντ’ αυτού, αν αφήσουμε μια ανάλυση σωστή σε επιμέρους τομείς, όπως για την τραγική κατάσταση των σχολείων στον τομέα της Πληροφορικής και τις ευθύνες του συστήματος αυτού για την κατάσταση στον χώρο της Υγείας, διαβάσαμε μια σειρά από προτάσεις για μια…καλύτερη τηλεκπαίδευση, με παροχή υπολογιστών και καμερών σε όλους, όπως και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις επιταγές του Υπουργείου. Ακόμα και για τα mail που θα μπορούσαν εύκολα να σταλούν, γίνεται μια παράκληση στο Υπουργείο να μας επιτρέψει να τα χρησιμοποιήσουμε! Να μην μιλήσουμε για το αίτημα να μην χρησιμοποιηθεί η τηλεκπαίδευση από ιδιώτες ή για άλλους σκοπούς. Αυτό ήδη γίνεται! Επίσης, φυσικά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν δωρεάν παροχές, όμως σε αυτήν την φάση δεν είναι αυτό το επίδικο! Το ζήτημα είναι αν θα νομιμοποιηθεί η κυβέρνηση να κάνει «κανονικό» μάθημα σε ψηφιακές τάξεις, με μέρος μόνο των μαθητών και με λιγότερους εκπαιδευτικούς στο μέλλον.
Συνάδελφοι, η κατάσταση που βιώνουμε είναι άσχημη όχι μόνο εξαιτίας της πανδημίας που απειλεί τις ζωές μας, αλλά και με ένα σύστημα υγείας τραυματισμένο από τις αντιλαϊκές πολιτικών τόσων χρόνων, ένα σύστημα που είναι φανερό ότι δεν μπορεί να μας περιθάλψει όλους. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε τον εφιάλτη της ανεργίας και της εκ περιτροπής εργασίας με μισθούς μειωμένους στο 50%.
Δίπλα σε αυτά έχουμε και το Υπουργείο Παιδείας που ως λύκος χαίρεται στην αναμπουμπούλα, ετοιμάζει να χρησιμοποιήσει την τηλεκπαίδευση ως ένα εργαλείο «κανονικότητας», ακόμα κι αφού περάσει αυτή η κρίση, που σημαίνει πολλές χαμένες θέσεις εργασίας και πιο ταξική εκπαίδευση, με αποκλεισμό των πιο φτωχών κομματιών της κοινωνίας.
Σ’ αυτό το ζοφερό σκηνικό, είναι καθήκον μας να φωνάξουμε τα δικά μας αιτήματα!
· Άμεσες μαζικές μόνιμες προσλήψεις στην υγεία.
· Ανοιχτά και δωρεάν τα νοσοκομεία για όλους που έχουν ανάγκη, ανεξάρτητα οικονομικής κατάστασης, χρώματος, εθνικότητας, ασφάλισης.
· Δωρεάν σε όλο το λαό όλο το απαραίτητο υλικό προστασίας – δωρεάν όλες οι απαραίτητες εξετάσεις και θεραπείες.
· Όχι στη νομιμοποίηση της λεγόμενης «τηλε-εκπαίδευσης», είμαστε σε επαφή με τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους έξω από τις πλατφόρμες του υπουργείου – Όχι στη νομιμοποίηση της αδιοριστίας και του ανταγωνισμού.
· Άμεση μείωση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες και καμία παράταση της σχολικής χρονιάς – ματαίωση προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.
· Να σταματήσει η υποκριτική κουβέντα για την υποτιθέμενη «αναπλήρωση ύλης» – καμία αναπλήρωση ύλης δεν μπορεί να γίνει.
· Κανένας εκπαιδευτικός – κανένας μαθητής στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία
Να δώσουμε σήμερα την μάχη της ζωής και να ετοιμαστούμε για τους αγώνες του αύριο!
Τρίκαλα, 27 Μαρτίου
Κώστας Μιχαλάκης
Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Τρικάλων
Μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών