Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Ενεργειακή αναβάθμιση 2ου Δημοτικού Σχολείου Οιχαλίας», προϋπολογισμού 202.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Με την έγκριση, προχωρά άμεσα η υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Φαρκαδόνας και του αναδόχου, για την έναρξη κατασκευής του έργου.
«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας επενδύει σε διαγενεακά έργα εκπαίδευσης, που αφήνουν πίσω τους μέλλον» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός. «Αξιοποιώντας του πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020, εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Οιχαλίας, αποδίδοντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ένα λειτουργικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον κτίριο. Με ολοκληρωμένο σχέδιο και στρατηγική αναβαθμίζουμε συνολικά 54 δημόσια κτίρια στην Θεσσαλία, επενδύοντας 45,4 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020. Το πρόγραμμα των ενεργειακών αναβαθμίσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει επιλεγεί στα 200 καλύτερα «πράσινα» έργα του Green Deal της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ευρωπαϊκού προγράμματος «Πράσινη Συμφωνία με Τοπική Δράση» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Η ενεργειακή αναβάθμιση του 2ου Δημοτικού σχολείου Οιχαλίας
Πρόκειται για υφιστάμενο στο σχολικό κτίριο Ενεργειακής Κατηγορίας Ε, το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί σε Κατηγορία Β, με βελτίωση των ενεργειακών χαρακτηριστικών του.
Η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:
-Αντικατάσταση των εξωτερικών κουφωμάτων με νέα, συνθετικά με διπλούς ενεργειακούς υαλοπίνακες.
-Εφαρμογή εξωτερικά του κτιρίου συστήματος θερμοπρόσοψης με εξηλασμένη πολυστερίνη
-Τοποθέτηση θερμομόνωσης εσωτερικά της στέγης και σε όλο το εύρος της πλάκας οροφής.
-Αποξήλωση του παλαιού λέβητα – καυστήρα και την εγκατάσταση νέου λέβητα φυσικού αερίου συμπύκνωσης.
Η ενεργειακή αναβάθμιση του σχολείου οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και μείωση των εκπομπών CO2 μέσω της αναβάθμισης της Κατηγορίας Ενεργειακής Απόδοσης του κτιρίου. Παράλληλα επιτυγχάνεται αναβάθμιση των συνθηκών θερμικής άνεσης και, κατ’ επέκταση, η ποιοτική βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και της διαβίωσης των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού.