Τις πανελλαδικές εξετάσεις άνοιξε και φέτος το μάθημα της Έκθεσης, μετονομασμένο ωστόσο -βάσει του νέου τρόπου εξέτασης- σε “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία”.
Το ποσοστό συμμετοχής στις εξετάσεις, στη Θεσσαλία ανήλθε στο ποσοστό του 97,3 % (97,1%, το 2019).
Στα Τρίκαλα αναλυτικά η συμμετοχή:
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εξεταζόμενο μάθημα | ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
Δήλωσαν συμμετοχή | 889 | 109 |
Παρόντες | 871 | 101 |
Απόντες | 18 | 8 |
Ποσοστό αποχής | 2,02% | 7,34% |
Αναλυτικότερα, οι φετινοί υποψήφιοι χρειάστηκε να διαβάσουν προσεκτικά και να κατανοήσουν το Κείμενο 1: επιφυλλίδα «Το γιατρικό της αμόλυντης λογοτεχνίας» του Θεόδωρου Γρηγοριάδη, Κείμενο 2: «Γράφειν» του Κώστα Τσιρόπουλου και Κείμενο 3: ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή «Σε βρίσκει η ποίηση» ώστε να ανταποκριθούν στα εξής θέματα:
ΘΕΜΑ Α: Αφορά την κατανόηση και πύκνωση σε 60-70 λέξεις συγκεκριμένων πληροφοριών του πρώτου κειμένου.
ΘΕΜΑ Β: Διακρίθηκε σε 3 ερωτήματα εστιασμένα σε μορφοσυντακτικές δομές, οργάνωση λόγου και κατανόηση συγκεκριμένων σημείων των Κειμένων 1 και 2.
ΘΕΜΑ Γ: Πρόκειται για το μοναδικό ερώτημα που αφορούσε στη Λογοτεχνία, στο οποίο οι υποψήφιοι έπρεπε μέσα από κριτική ματιά και συνδυαστική ικανότητά στους κειμενικούς δείκτες αλλά και τις εύστοχες παραπομπές στο ποίημα το εντοπίσουν το θέμα του που κατά τη γνώμη τους αναδύεται και να τοποθετηθούν προσωπικά για το ρόλο της ποίησης.
ΘΕΜΑ Δ: Στο τελευταίο θέμα του διαγωνίσματος οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν τις σκέψεις τους για την ανάγνωση του βιβλίου και το ρόλο της στη διαχείριση του προσωπικού χρόνου σε ένα κείμενο 300-350 λέξεων υπό τη μορφή άρθρου σε ιστοσελίδα. Στο κείμενό τους μπορούν να αξιοποιήσουν δημιουργικά και σχετικά επιχειρήματα από τα κείμενα αναφοράς.