Τοπικά

Ο Ορειβατικός Περιηγητικός Όμιλος Πύλης στα Μετέωρα

Την περασμένη Κυριακή 26/01 τα μέλη του Ορειβατικού Περιηγητικού Ομίλου Πύλης, ακολουθώντας το πρόγραμμα του συλλόγου βρέθηκαν στα μονοπάτια των Μετεώρων. Ενας παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, που σίγουρα δεν θα μπορούσε να λείπει απο το πρόγραμμά μας και φέτος. Ξεκινήσαμε μέσα απο το Καστράκι, απο την κεντρική πλατεία. Η θέα προς τα ψηλά, κόβει την ανάσα από το πρώτο μας βήμα. Δέος και σεβασμός για αυτό που σμίλεψε η φύση με την πάροδο εκατομμυρίων ετών. Ακολουθούμε καλογραμμένο μονοπάτι και ανεβαίνουμε σιγά σιγά στο βράχο του Αγίου Πνεύματος. Κερδίζουμε γρήγορα ύψος και σύντομα φτάνουμε στην κορυφή. Απο εδώ η θέα προς το Καστράκι είναι φανταστική.

Απέναντί μας ο Κόζιακας και πιο πίσω οι μισοχιονισμένες πλαγιές της Τριγγίας. Μια μικρή στάση και συνεχίζουμε την πορεία μας. Κατεβαίνουμε από το ίδιο μονοπάτι που ανεβήκαμε αλλά μετά απο λίγο κατευθυνόμαστε βόρεια σε στενά περάσματα ανάμεσα από πουρνάρια και βράχια. Σύντομα φτάνουμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του Μαντηλά,κάτω από το ασκηταριό, σημείο γνωστό για το έθιμο με την αλλαγή των μαντηλιών που γίνεται κάθε χρόνο επάνω στο βράχο από αναρριχητές, υπό την παρουσία εκατοντάδων πιστών. Βρισκόμαστε ξανά στις παρυφές του Καστρακίου. Συνεχίζουμε την πορεία μας προς τον βράχο της Παναγίας της Δούπιανης, όπου εδώ θα κάνουμε και την πρώτη μεγάλη στάση.

Σειρά για κολατσιό και φωτογραφίες. Αφού πήραμε δυνάμεις, προχωρήσαμε με κατεύθυνση βόρεια. Σε δάσος φυλλοβόλων δέντρων στη σκιά των βράχων πλέον διαγράφεται η πορεία μας, με ξεκάθαρο μονοπάτι μέχρι τη βάση του βράχου, όπου βρίσκεται το μοναστήρι της Υπαπαντής του Χριστού. Μοναστήρι ανακαινισμένο αλλά χωρίς μοναχούς, στέκει σαν αετοφωλιά χτισμένη στην εσοχή του βράχου. Από εδώ αρχίζει το τελευταίο ανηφορικό κομμάτι της διαδρομής.

Αφήνουμε στα αριστερά μας το άγαλμα του Παπα-Θύμιου Βλαχάβα, εξέχουσα μορφή του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα στην προεπαναστιατική περίοδο και κατευθυνόμαστε προς το μοναστήρι του Βαρλαάμ. Φτάνοντας στο μοναστήρι, έγινε εκτενής ξενάγηση σε όλους τους χώρους του από τον πρόεδρο του συλλόγου, Αλέξανδρο Σχορτσιανίτη, ο οποίος μάλιστα εργάζεται στη μονή ως υπεύθυνος του Μουσείου. Το τελευταίο μέρος της διαδρομής, μας βρήκε να κατηφορίζουμε από το μοναστήρι του Βαρλαάμ προς το Καστράκι και το σημείο όπου είχαμε αρχίσει την πορεία μας. Άλλη μια όμορφη πορεία που διήρκεσε συνολικά γύρω στις 5 ώρες έφτασε στο τέλος της.

Για τον Ο.Π.Ο.Π. Μερτσιώτης Νίκος

Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook