Site icon TrikalaVoice

Ο Σ. Παπαδόπουλος για την Εξεταστική για την Υγεία

Η Εξεταστική Επιτροπή ΔΙΕΡΕΥΝΑ, όπως είναι γνωστό, εάν υπάρχουν ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ή ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ σε ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ή ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ που συνετέλεσαν στη μετατροπή σε ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ,  ενός υπερσύγχρονου ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ που δημιουργήθηκε με πόρους – κληροδοτήματα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για να υπηρετήσει τους ανθρωπιστικούς σκοπούς του. Εάν υπάρχουν ευθύνες για τη λεηλάτηση – υπονόμευση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ και την μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων του ΕΕΣ στη Τράπεζα Πειραιώς –  στην « ΗΜΙΘΕΑ».

Στις 4   ένορκες καταθέσεις του έγκλειστου πρώην Προέδρου του ΕΕΣ και του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ κ. Ανδρέα Μαρτίνη,  οι 2  τελευταίες  στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Μαρτίνης απέδωσε  ευθύνες στους πρώην Υπουργούς Δημήτρη Αβραμόπουλο – Ανδρέα Λοβέρδο – Κωστή  Χατζηδάκη – Νότη Μηταράκη – Άδωνι Γεωργιάδη – Μάκη Βορίδη, καθώς και σε πρόσωπα στενά συνδεδεμένα με τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.  Εξαίρεσε  από ευθύνες τους πρώην  Υπουργούς Νικήτα Κακλαμάνη και  Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

« Ποτέ δεν φανταζόμουν όταν εισηγήθηκα την ίδρυση του ΚΙΕΝ με τον Νόμο 2092/1992, ότι θα έχει αυτή την κατάληξη. Εκτιμώ ότι υπάρχουν ευθύνες για πράξεις και παραλείψεις των πολιτικών προϊσταμένων όσων είχαν την διαχείριση του Ιδρύματος. Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις». Αυτή ήταν η δήλωση του κ.Γεώργιου Σούρλα, πρώην Υπουργού Υγείας και ΓΓ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  αμέσως μετά τον Αναγκαστικό  Πλειστηριασμό που μετέτρεψε σε Ιδιωτική Κλινική ένα νοσηλευτικό κόσμημα υψηλής στάθμης και υπερσύγχρονου εξοπλισμού, με 25 χειρουργεία, 38 κλίνες ΜΕΘ, 24 κλίνες ΜΤΝ, 78 κλίνες βραχείας νοσηλείας… που εκπαίδευε ειδικευόμενους γιατρούς, χορηγούσε ειδικότητα Χειρουργικής – Γαστρεντερολογίας – Ουρολογίας, είχε φορολογικές ελαφρύνσεις,  υπηρετούσε πέραν των άλλων σκοπών και  τους κοινωνικούς στόχους του ΕΕΣ προς τις ομάδες κοινωνικού αποκλεισμού, τους άπορους, τους πραγματικά αναξιοπαθούντες.

Το ζήτημα λοιπόν για την Εξεταστική Επιτροπή  είναι : έχουν ευθύνες και  πρέπει  να επιβληθούν κυρώσεις σε πολιτικά πρόσωπα ΓΙΑ ΤΟ ΑΔΙΚΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΒΛΑΒΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ – για  την  απώλεια του κοινωφελούς χαρακτήρα του  νοσηλευτικού ιδρύματος  που πρόσφερε ο ΕΕΣ στον ευρύτερο  μη κερδοσκοπικό τομέα υγείας της χώρας  ;

Ο κ. Λοβέρδος με την 1η κατάθεσή στην Εξεταστική Επιτροπή θεωρεί ότι δεν έχει ευθύνες. « Με ταλαιπώρησε πάρα πολύ αυτή η ιστορία του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ στον συνολικό όγκο των καθηκόντων μου» εκτιμά. « Προσπάθησα να βοηθήσω αλλά όλες οι λύσεις σκόνταφταν στον Ανδρέα Μαρτίνη.  Του είπα : αν θέλεις να σε βοηθήσει η Τράπεζα βρες τα με τον Βγενόπουλο.  Δεν αποδέχθηκε καμιά εισήγηση ούτε του Φιλιππίδη, ούτε του Λιαρόπουλου.  Απέρριψε την πρόταση των 3 μελών του ΔΣ που υπέδειξα, για την διαφάνεια των εισαγωγών και των νοσηλίων. Βρέθηκα μπροστά σε μύλο σύγκρουσης ιδιωτικών συμφερόντων – Μαρτίνη – Βγενόπουλου – Αποστολόπουλου. Η Ολομέλεια του ΝΣΚ έλυσε το θέμα της συνεργασίας με το ΓΑΙΑ. Κατήργησα τη συμμετοχή του Δημοσίου στο ΔΣ του ΚΙΕΝ γιατί δεν έπρεπε να μπλέξουν στον κυκεώνα της κακοδιαχείρισης από τον Μαρτίνη. Προκάλεσα 7 συνεδριάσεις της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής για να βρεθεί λύση, αλλά ήταν τόσο σύνθετα τα προβλήματα και δεν βρήκαμε λύση. Τα πρακτικά τα έστειλα στον Εισαγγελέα για να φύγει ο πονοκέφαλος από μένα…».

Ο κ. Λοβέρδος με τις απαντήσεις του άφησε ουσιαστικά αναπάντητα  τα κρίσιμα  ζητήματα :

–          Γιατί διευκόλυνε τη ΜΑΡΦΙΝ στη σύγκρουση συμφερόντων με το ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ; Γιατί, ενώ πρότεινε συμβιβασμό με τον Βγενόπουλο,  δεν υπάρχει γραπτό κείμενο των όρων του Συμβιβασμού « αποκατάστασης σχέσης εμπιστοσύνης ΚΙΕΝ – ΜΑΡΦΙΝ» πριν την απόφαση του ΔΣ του ΚΙΕΝ ( 18 – 11 – 2011 ) να αποσύρει την μήνυση κατά Βγενόπουλου για εκβιασμό ( σύμφωνα με το κατηγορητήριο του Εισαγγελέα κ. Στραγάλη, ο οποίος έστειλε την υπόθεση για εκδίκαση την 20 – 1 – 2012 ) ; Πως βοήθησε τη ρευστότητα του ΚΙΕΝ,  τη συνέχιση της χρηματοδότησης των αναγκών του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ από τη ΜΑΡΦΙΝ ;

–          Θα μπορούσε να υπάρξει πώληση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ χωρίς την τροπολογία Λοβέρδου στον Νόμο 4052/ 2012 ; Τι άλλαξε απο  την 11 -3 – 2011 που ο Υπουργός κ. Λοβέρδος απαντά  στην Ερώτηση των Βουλευτών Μιχ. Κριτσωτάκη και Παν. Λαφαζάνη : « Σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πώληση του ΚΙΕΝ. Το Ίδρυμα αυτό αποτελεί ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και διέπεται από κωδικοποιηθείσες διατάξεις του Αστικού Κώδικα για τη λειτουργία νοσηλευτικού ιδρύματος…». Είναι σοβαρή δικαιολογία ότι έκανα την τροπολογία επειδή μου τη ζήτησε ο Μαρτίνης ;

–          Ποια πολιτική συμπεριφορά είναι σωστή ; Του κ. Γεωργιάδη που παρεμβαίνει στη Διοίκηση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ, απαιτεί και λαμβάνει τις παραιτήσεις όλων των μελών του ΔΣ του ΚΙΕΝ, υπογράφει Μυστικό Μνημόνιο Συνεργασίας με τον εκπρόσωπο της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ και του ΚΙΕΝ για πλειστηριασμό του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ή του κ.Λοβέρδου που δηλώνει « άγνοια για τους αργόμισθους», ότι έβλεπε τα καθήκοντα της εποπτείας του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ως « πονοκέφαλο» που ήθελε να αποφύγει, που αδιαφορεί για τα αποτελέσματα του συμβιβασμού με τον Βγενόπουλο, που  αποσύρει τους 3 έμπιστους εκπρόσωπους του Υπουργείου Υγείας στο ΔΣ του ΚΙΕΝ στη πιο δύσκολη φάση για τη συνέχιση της ρευστότητας – για το μέλλον του ως Κοινωφελές Νοσηλευτικό Ίδρυμα  ;

–          Γιατί δεν προχώρησε ο σχεδιασμός της συνεργασίας ΚΙΕΝ – ΩΝΑΣΕΙΟΥ – ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ με τον ΕΟΠΥΥ για την διάσωση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ως Κοινωφελούς Νοσηλευτικού Ιδρύματος ; Γιατί αγνοήθηκε το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 2012 -16 της Ομάδας του κ. Λιαρόπουλου για την αναστροφή της συνεχούς πτωτικής πορείας – την αύξηση της πληρότητας και των εσόδων – τη παροχή πληρέστερων υπηρεσιών και την οικονομική εξυγίανση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ; Γιατί απέβη άκαρπος ο Διαγωνισμός του 2012 για ανεύρεση Στρατηγικού Επενδυτή, ενώ υπήρχε εκδήλωση ενδιαφέροντος ;  Γιατί δεν προτάθηκε ποτέ  η επιχορήγηση του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ από τον προϋπολογισμό επιχορηγήσεων του Υπουργείου Υγείας, την περίοδο του οικονομικού στραγγαλισμού του από τη ΜΑΡΦΙΝ, στην οποία  το μεν ΩΝΑΣΕΙΟ ΝΠΙΔ επιχορηγούνταν με 13,523 εκατ. ευρώ για το 2011 και με 23,403 εκατ. ευρώ για το 2012, ενώ το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ με 51,373 εκατ. ευρώ το 2011 και 58,104 εκατ. ευρώ το 2012 ; Γιατί το ΩΝΑΣΕΙΟ και το ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ διασώθηκαν ως Κοινωφελή Ιδρύματα και το ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ αφέθηκε να πωληθεί ως Ιδιωτική Κλινική με τη  νομοθετική ρύθμιση που έκανε ο κ. Βορίδης  5 ημέρες πρίν τον αναγκαστικό πλειστηριασμό του ΚΙΕΝ  ;  Πως κατόρθωσε η νέα Διοίκηση του ΩΝΑΣΕΙΟΥ να διευθετήσει όλα τα χρέη του, να μην χρωστά τίποτε και το ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ αφέθηκε να μετατραπεί σε μνημείο διαπλοκής – πελατειακού  κομματισμού – αργομισθίας – κακοδιαχείρισης ;

 

ΕΥΘΥΝΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ για πράξεις και παραλείψεις των πολιτικών προϊστάμενων της θεσμοθετημένης εποπτείας του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ. Δεν προτείνω την ποινικοποίησή τους. Προτείνω όμως να αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματά μας για να συζητήσουμε στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής τις προτάσεις όλων των πολιτικών δυνάμεων και των εργαζομένων λειτουργών της υγείας  για το μέλλον του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ, το οποίο η Διοίκηση της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ οφείλει « να μεταβιβάσει» σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ας προβληματιστούμε για την αξιοποίησή του στον ευρύτερο κοινωφελή τομέα υγείας με ένα σχεδιασμό συνολικής αναδιάρθρωσης των Νοσοκομείων – των  Υγειονομικών Σχηματισμών του Λεκανοπεδίου, που θα περιλαμβάνει και τις δυνατότητες ανακατανομής των επιχορηγήσεων – εξοικονόμησης και  εξεύρεσης νέων πόρων – επαρκούς  χρηματοδότησής τους.

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΚΕ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Exit mobile version