Ογδόντα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα διατίθενται προς πώληση, μέσω των ιστοσελίδων αγγελιών ακινήτων, σε δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς, παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά που κατέγραψε μέσα στο 2023 και καταγράφει ενόψει των εορτών η τουριστική κίνηση στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα και όπως αποτυπώνεται σε έκθεση του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E Real Estates, έχουν αναρτηθεί 14 αγγελίες που αφορούν σε ακίνητα στην Αράχωβα, 13 στα Καλάβρυτα, 7 στο Καρπενήσι, 14 στην Πορταριά, 8 στην Αρκαδία, 7 στην Ήπειρο, 5 στην Βέροια, 3 στην Καλαμπάκα, 3 στην Νάουσα και 2 στη Φλώρινα και στα Γρεβενά.
Στην περιοχή της Καλαμπάκας το ένα ξενοδοχείο βρίσκεται στο Καστράκι και βγαίνει με τιμή εκκίνησης σε πλειστηριασμό 1.500.000 και τα άλλα δυο στην Καλαμπάκα (4 αστέρων το ένα) με τιμές εκκίνησης 3.280.000 και 3.400.000ευρώ.
Στην πλειοψηφία τους οι τουριστικές μονάδες προς πώληση αφορούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Μεγάλη διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες, καταγράφεται κυρίως σε ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας από 10 έως 30 δωμάτια, ξενοδοχειακές μονάδες ή και τουριστικά καταλύματα που όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση αποτελώντας βασικό πυλώνα της μικρομεσαία επιχειρηματικότητας και εν γένει τη ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας.
«Η δυναμική φιλοξενίας στους ορεινούς προορισμούς δεν υπερβαίνει τα 100.000 κρεβάτια σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου. Επομένως, το γεγονός ότι μόνο στους δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς τα χώρας διατίθενται προς πώληση 80 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα μέσω ιστοσελίδων αγγελιών ακινήτων, ο αριθμός δεν είναι αμελητέος», τονίζει ο πρόεδρος του E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.
Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, ένας συγκερασμός πραγμάτων οδηγεί τους ιδιοκτήτες στη πώληση. Αφενός οι οικονομικές εκκρεμότητες του εκάστοτε επιχειρηματία, οι διαδοχικές κρίσεις, τα δάνεια, οι λοιπές χρόνιες ρυθμίσεις, το ενεργειακό κόστος που σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό και την ανατίμηση των αγαθών στην εφοδιαστική αλυσίδα, συρρίκνωσαν τα εισοδήματα και αύξησαν τα έξοδα. Αφετέρου, η έντονη εποχικότητα, η μειωμένη προσβασιμότητα, η κυριαρχία του αεροπλάνου ως μέσο άφιξης των τουριστών, το μη ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε ειδικές τουριστικές υποδομές, οι δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στους τουριστικούς προορισμούς, η ανάγκη για ριζική ανασυγκρότηση της προβολής τους στις διεθνείς αγορές και τέλος η ανάδειξη νέων μορφών τουρισμού.
Ανάδειξη της Ελλάδας σε προορισμό για όλες τις εποχές
Η καθιέρωση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού τεσσάρων εποχών αποτελεί διαρκή στόχο του ελληνικού τουρισμού. «Η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία καθώς παρουσιάζεται έλλειψη οργανωμένης τουριστικής πολιτικής. Για την επιτυχία μιας μορφής αειφόρου ανάπτυξης του τουρισμού, απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός των δράσεων με στόχο την ανάδειξη του τουριστικού ελληνικού προϊόντος», σχολιάζει ο κ. Μπάκας και αναφέρεται σε μια σειρά από ενέργειες που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν σ’ αυτή την κατεύθυνση.
«Η κύρια κατεύθυνση για την αξιοποίηση του ορεινού χώρου είναι η προστασία των φυσικών πόρων, η αναβάθμιση και ανάδειξη επιλεγμένων πόρων του χώρου, που ενδιαφέρουν τον τουρισμό, η βελτίωση της προσβασιμότητας (π.χ. το οδικό δίκτυο), η συγκρότηση τοπικών πολυθεματικών δικτύων, η αξιοποίηση του οικιστικού πλεονάσματος και των εγκαταλελειμμένων οικισμών, καθώς και η προβολή των προορισμών. Επιπλέον, βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού αποτελεί και η ανάπτυξη του εξωτερικού τουρισμού. Στην Ελλάδα η υφιστάμενη κατάσταση στον χειμερινό τουρισμό σχετικά με τον εξωτερικό τουρισμό, οριοθετείται στην ανεπάρκεια γενικών υποδομών και στο υψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών σε σχέση με γειτονικές χώρες, γεγονός που δεν είναι ελκυστικό για τις αγορές του εξωτερικό», καταλήγει ο πρόεδρος του E- Real Estates.
iefimerida