Site icon TrikalaVoice

Στο 5ο Γυμνάσιο η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσλεξία

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσλεξία, το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων προτείνει καλές πρακτικές που θα βοηθήσουν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Η κίνηση αυτή έχει  ως στόχο τη γνώση και την επαφή των πολιτών με αυτό το σύνδρομο μαθησιακής δυσκολίας, κατά το οποίο ένας μαθητής ή και ενήλικας παρουσιάζει δυσκολίες επεξεργασίας του γραπτού λόγου και δυσχέρεια στην ανάγνωση και την ορθογραφία.

Η δυσλεξία αποτελεί δυσκολία, που δεν θα πρέπει να αποθαρρύνει τους πάσχοντες, καθώς μέσω ειδικών πρακτικών από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και συμβούλους, αντιμετωπίζεται. Η Διευθύντρια  του 5ου Γυμνασίου κ. Σμιξιώτη τονίζει πως όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και κοινωνία, θα πρέπει να στηρίζουμε και να ενθαρρύνουμε τα δυσλεκτικά άτομα, δίνοντας τους ψυχολογική υποστήριξη και ώθηση.

Όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες μαθησιακές δυσκολίες, η δυσλεξία είναι μια ισόβια πρόκληση με την οποία οι άνθρωποι γεννιούνται. Αυτή η διαταραχή επεξεργασίας της γλώσσας, μπορεί να δυσχεραίνει την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία και μερικές φορές ακόμα και τον προφορικό λόγο. Η δυσλεξία δεν είναι ένδειξη χαμηλής νοημοσύνης ή τεμπελιάς. Δεν είναι επίσης το αποτέλεσμα κάποιας αισθητηριακής βλάβης. Τα παιδιά και οι ενήλικες με δυσλεξία έχουν απλώς μια νευρολογική διαταραχή η οποία οδηγεί τον εγκέφαλό τους να επεξεργάζεται και να ερμηνεύει τις πληροφορίες με διαφορετικό τρόπο.

Η δυσλεξία μπορεί επίσης να δυσκολεύει τα άτομα να εκφραστούν ξεκάθαρα. Είναι πιθανό να είναι δύσκολο γι’ αυτούς να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο και να δομήσουν τις σκέψεις τους κατά την διάρκεια μιας συζήτησης ενώ άλλοι καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να καταλάβουν τους άλλους όταν τους μιλούν. Η κατάσταση γίνεται ακόμα δυσκολότερη με τις αφηρημένες έννοιες και την μη κυριολεκτική γλώσσα όπως για παράδειγμα με τα ανέκδοτα και τις παροιμίες. Το άγχος να χειριστούν με επιτυχία τις υποχρεώσεις τους συχνά οδηγεί τα παιδιά με δυσλεξία στο να χάσουν το κίνητρό τους για να συνεχίσουν και να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν.

Όλες αυτές οι επιπτώσεις μπορεί να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην εικόνα που έχει το άτομο για τον εαυτό του, στην αυτοπεποίθηση και στην αυτοεκτίμησή του με σοβαρές συνέπειες στην κοινωνική ζωή του.

 

Καλές πρακτικές

 

Η ειδική αυτή μαθησιακή διαταραχή, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να απογοητεύει τα άτομα αυτά, καθώς χάρη στην έγκαιρη διάγνωση και τη συμβολή ειδικών μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιτυχία. Τόσο η οικογένεια και το σχολείο, όσο και η κοινωνία στο σύνολό της, οφείλει να στηρίζει ψυχολογικά και συναισθηματικά τα άτομα με δυσλεξία, ενθαρρύνοντάς τα να συνεχίσουν να κυνηγούν τα όνειρά τους

Όλες οι παραπάνω οδηγίες- καλές πρακτικές συστηματοποιήθηκαν, οργανώθηκαν και παρουσιάστηκαν από τον κ. Μάντζιο Νικόλαο, Ειδικό Παιδαγωγό του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων.  Το Σχολείο  συγχαίρει και ευχαριστεί τον κ. Μάντζιο για αυτή την πρωτοβουλία.

Exit mobile version