Ένα έργο που αφορά… κυρίως τους Τρικαλινούς, ο περιφερειακός της Λάρισας από τα Lidl μέχρι τη γέφυρα του Πηνειού, εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς.
Το έργο, μήκους 1,56 χλμ. και προϋπολογισμού 11,68 εκατ. υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Με την ολοκλήρωση του έργου (μέχρι την επόμενη άνοιξη) πλέον δεν θα υποχρεωνόμαστε να διασχίζουμε τη Λάρισα όσοι μετακινούμαστε από τα Τρίκαλα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Υπολογίζεται ότι έτσι θα μειωθεί κατά 15΄ η χρονοαπόσταση Τρίκαλα-Θεσσαλονίκη καθώς θα εισερχόμαστε στο νέο δρόμο στο ύψος της Γεωργικής Σχολής (πριν τα φανάρια του LIdl), αποφεύγοντας κίνηση και φανάρια.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και είναι ενταγμένο στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη» με τίτλο «Παράκαμψη Λάρισας: Κατασκευή του οδικού τμήματος από Β” γέφυρα Πηνειού (ΔΕΥΑΛ) έως τη Γεωργική Σχολή».
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο «Παράκαμψη Λάρισας: Κατασκευή του οδικού τμήματος από Β’ γέφυρα Πηνειού (ΔΕΥΑΛ) έως τη Γεωργική Σχολή», προϋπολογισμού 11,68 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει:
(Α) Η κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 1,56km, με διαχωρισμένη κυκλοφορία και δύο (2) λωρίδες ανά κατεύθυνση.
(Β) Η διαμόρφωση κυκλικού κόμβου στην αφετηρία της αρτηρίας, που τοποθετείται στον υφιστάμενο κόμβο επί της οδού Ιωαννίνων.
(Γ) Η κατασκευή τρισκελούς σηματοδοτούμενου ισόπεδου κόμβου (1ος Ι.Κ.), στη Χ.Θ. 0+280, που μέσω της παράπλευρης οδού SR3 εξασφαλίζει τη σύνδεση με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Επιπλέον σε αυτή την οδό συνδέεται και η παράπλευρη οδός SR4 που εξυπηρετεί τις παρακείμενες εκτός σχεδίου ιδιοκτησίες.
(Δ) Η κατασκευή τρισκελούς σηματοδοτούμενου ισόπεδου κόμβου (Ι.Κ. ΔΕΥΑΛ), στη Χ.Θ. 1+345, με τον οποίο εξασφαλίζεται η σύνδεση με τη ΔΕΥΑΛ καθώς και η πρόσβαση σε χώρο στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της ΔΕΥΑΛ.
(Ε) Η κατασκευή πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, μεταξύ της αρτηρίας και του αντιπλημμυρικού αναχώματος, συνολικού πλάτους 4,5μ. και μήκους 1,15km, που εκτείνεται από τον 1ο Ι.Κ. μέχρι τον Ι.Κ. της ΔΕΥΑΛ.
(ΣΤ) Η κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή της αρτηρίας με την οδό Λαγού.
Με την κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:
α) Παράκαμψη του κέντρου της Λάρισας, με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του εσωτερικού της δακτυλίου και ταυτόχρονα τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων, σε περιοχές κατοικίας.
Με τη διέλευση της οδού εκτός περιοχών κατοικίας, αναβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων με τον περιορισμό του θορύβου, της όχλησης και της ρύπανσης, ενώ παράλληλα, μειώνεται και ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων.
Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.
β) Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση τόσο της οδού Λαγού με την οδό Ιωαννίνων όσο και της Ε.Ο. Λάρισας-Τρικάλων με την Ε.Ο. Λάρισας-Κοζάνης και στη συνέχεια με την παλιά Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., με αποτέλεσμα την ενίσχυση της ασφαλούς και ταχείας μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων τόσο εντός του πολεοδομικού ιστού της πόλης της Λάρισας, όσο και εντός της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αλλά και προς την Βόρειο Ελλάδα. Κατ αυτόν τον τρόπο, θα αποτελέσει οδική σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών.
γ) Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.