Site icon TrikalaVoice

Τουριστικά γραφεία Τρικάλων: “Οδηγούμαστε σε πτώχευση”

Επιστολή στους αρμοδίους υπουργούς απέστειλαν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων ζητώντας άμεσα τον επαναπροσδιορισμό των μέτρων της Κυβέρνησης, όσον αφορά τον κλάδο τους.

Αναλυτικά:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Λαμβάνουμε την πρωτοβουλία να σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή μας, για να σας εκφράσουμε την έντονη ανησυχία για το μέλλον του κλάδου μας και για να προτείνουμε λύσεις για την επιβίωσή του μέσα από τις αντιξοότητες που προέκυψαν από την επιδημία του COVID-19.

Τα μέλη του σωματείου μας είναι τουριστικά γραφεία, ιδιοκτήτες ειδικών τουριστικών λεωφορείωνμε κύρια ενασχόληση τον εσωτερικό τουρισμό και ιδιαιτέρως τις τουριστικές μεταφορές με πούλμαν. Ως τουριστικά γραφεία μας επηρεάζουν οι αποφάσεις και τα μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο Τουρισμού. Καθώς όμως οι τουριστικές μεταφορές με πούλμαν είναι η κύρια πηγή εσόδων των επιχειρήσεών μας, μας επηρεάζουν άμεσα και οι αποφάσεις και τα μέτρα που λαμβάνει και το Υπουργείο Μεταφορών.

Όσον αφορά λοιπόν το μέτρο που έχει λάβει το Υπουργείο Μεταφορών για τον περιορισμό των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς στο 50%, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, η  εφαρμογή του μέτρου αυτού στις τουριστικές μεταφορές με πούλμαν θα είναι οικονομικά επιζήμια έως και πρακτικά αδύνατη. Το κόστος που προκύπτει για την εκτέλεση μιας οδικής εκδρομής με πούλμαν κατά μέσο όρο ανέρχεται στο 50% των εσόδων του τουριστικού γραφείου από αυτή και σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά και αυτό το ποσοστό. Ως εκ τούτου με την τήρηση του μέτρου για τον περιορισμό των επιβατών, οι εκδρομές με πούλμαν θα ήταν τουλάχιστον οικονομικά άγονες. Η μοναδική λύση ώστε να παράγουν κέρδος οι εκδρομές με πούλμαν, υπό τις συνθήκες αυτές, θα ήταν να διπλασιάσουν τα τουριστικά γραφεία τις τιμές και τα κόμιστρα των εκδρομών και με αυτό τον τρόπο να μετακυλήσει το επιπλέον κόστος στον ταξιδιώτη. Φυσικά και αυτή η λύση στην πράξη θα αποβεί καταστροφική για τον κλάδο μας, καθώς ο ήδη εξασθενισμένος οικονομικά μέσος έλληνας δύσκολα θα μπορέσει να διαθέσει το διπλάσιο ποσό για να ταξιδέψει.

Δυστυχώς, ενώ ο τουριστικός κλάδος έχει πληγεί ανεπανόρθωτα στο σύνολό του, παρατηρούμε ότι η στήριξη του από τον κρατικό μηχανισμό περιορίζεται μέχρι στιγμής κυρίως στον ξενοδοχειακό κλάδο. Τα τουριστικά γραφεία και ιδίως αυτά που είναι ιδιοκτήτες ειδικών τουριστικών λεωφορείων, είναι οι πρώτες τουριστικές επιχειρήσεις που επλήγησαν και οι τελευταίες που θα εξέλθουν από αυτή την πρωτοφανή κρίση.

Λαμβάνοντας υπ’ όψη όλα τα παραπάνω, συμπεραίνουμε ότι τηρώντας τα υφιστάμενα μέτρα και χωρίς την λήψη επιπλέον μέτρων στήριξης τα τουριστικά μας γραφεία απομένουν δίχως αντικείμενο και πηγή εσόδων. Το πιο απειλητικό δε για την επιβίωσή μας,  είναι το γεγονός ότι ακόμη και με την σταδιακή χαλάρωση των μέτρων, το μέτρο του περιορισμού των επιβατών θα είναι το τελευταίο που θα αρθεί και άγνωστο φυσικά είναι το πότε. Με αυτά τα δεδομένα θεωρούμε βέβαιο ότι η πλειονότητα των τουριστικών γραφείων που διαθέτουν ειδικά τουριστικά λεωφορεία θα οδηγηθεί μέχρι το τέλος του 2020 αρχικά σε μείωση του στόλου τους, κάτι που σημαίνει μαζικές απολύσεις προσωπικού και ακολούθως σε πτώχευση.

Προτείνουμε λοιπόν μία λύση που αφορά στην συμμετοχή του κλάδου μας στην  εκτέλεση της μεταφοράς μαθητών Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης από τις κατοικίες τους προς τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας μας. Για να είμαστε πιο ακριβείς, θα χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα των αντίστοιχων σχολικών μεταφορών χωρικής αρμοδιότητας της Π.Ε. Τρικάλων, για τις οποίες γνωρίζουμε και τα περισσότερα στοιχεία, λόγω εντοπιότητας. Εξ αυτών, τα 49 δρομολόγια, έχει αναλάβει να εκτελεί, βάσει δημόσιας σύμβασης, με τον στόλο της, η ανάδοχος εταιρεία«Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων Α.Ε.», της οποίας ο συνολικός στόλος, αριθμεί τα 103 λεωφορεία. Φυσικά ο στόλος αυτός είναι επιφορτισμένος και με την εκτέλεση των γραμμών της υπεραστικής συγκοινωνίας της Π.Ε. Τρικάλων και πιο συγκεκριμένα, τα υπόλοιπα 54 λεωφορεία του στόλου της, αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας 82 διανομαρχιακά και 56 ενδονομαρχιακά δρομολόγια, τις καθημερινές, στα οποία προστίθενται περισσότερα των 20 ενδονομαρχιακών δρομολογίων που εκτελούνται μόνο Δευτέρα και Παρασκευή. Φυσικά οι αριθμοί αυτοί έχουν εφαρμογή υπό φυσιολογικές συνθήκες. Με την παρούσα κατάσταση, όταν θα κλιθούν να επαναλειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες, είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός λεωφορείων, για την εκτέλεση των μαθητικών μεταφορών και των συγκοινωνιακών γραμμών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας μας, υπό το καθεστώς εφαρμογής του 50% της χωρητικότητας των λεωφορείων.

Η λύση λοιπόν εντοπίζεται στη συμμετοχή των ειδικών τουριστικών λεωφορείων στην εκτέλεση των ανωτέρω μεταφορικών έργων. Με τον τρόπο αυτό, θα καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες σε μεταφορικά μέσα και ταυτόχρονα θα δοθεί, μία ζωτικής σημασίας ανάσα επιβίωσης στα τουριστικά γραφεία, που διαθέτουν ειδικά τουριστικά λεωφορεία. Για παράδειγμα αναφέρουμε ότι στην Π.Ε. Τρικάλων υπάρχουν περίπου 30 ειδικά τουριστικά λεωφορεία σε κυκλοφορία τα οποία είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή.

Θεωρούμε πως είναι στην ευχέρειά σας καθώς και των συναρμοδίων υπουργών να δοθεί αυτή η λύση που θα βοηθήσει τον κλάδο μας να παραμείνει “ζωντανός” ώστε να συνεχίσει να συνδράμει δυναμικά την τοπική αλλά και εθνική οικονομία, προσφέροντας δεκάδες θέσεις εργασίας και παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον Ελληνικό Τουρισμό.

Είμαστε πάντοτε στη διάθεσή σας, για την διερεύνηση και εξεύρεση βιώσιμων λύσεων για το μέλλον του κλάδου και για την παροχή όποιας άλλης πληροφορίας ή στοιχείων που μπορεί να διαθέτουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Με εκτίμηση,

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΩΤΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Exit mobile version