Site icon TrikalaVoice

Το Εσπερινό Γυμνάσιο-Λύκειο σε πρόγραμμα Erasmus+

Συνεχίζοντας την υλοποίηση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ στα οποία συμμετέχει, το Εσπερινό Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις Τρικάλων ταξίδεψε στην Λα Κορούνια της Ισπανίας και έλαβε μέρος στην 5η διακρατική συνάντηση του προγράμματος «Phoenix». Το πρόγραμμα “PHOENIX” έχει αντικείμενο διαπραγμάτευσης τη διερεύνηση του φαινομένου της σχολικής διαρροής και την εύρεση τρόπων μείωσης του ποσοστού των μαθητών που διακόπτουν πρόωρα τη φοίτηση.

Στη σύμπραξη συμμετέχουν εκτός του σχολείου μας και σχολεία από την Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία και τη Γαλλία. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από δύο εκπαιδευτικούς και τρεις μαθητές των Λυκειακών Τάξεων.

Το σχολείο υποδοχής ήταν το «CPR Plurilingüe La Grande Obra de Atocha». Το σχολείο φιλοξενεί καθημερινά γύρω στους 1200 μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο. Ιδρύθηκε το 1923 από τον μοναχό Δον Μπαλτάσαρ και πρόκειται για ένα ιδιότυπο «ιδιωτικό εκκλησιαστικό» σχολείο, στο οποίο οι μαθητές δεν καταβάλλουν δίδακτρα, αφού ανήκει στην τοπική Καθολική εκκλησία, αλλά είναι ενταγμένο στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθεί το σχολείο είναι το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα του Ισπανικού Υπουργείου Παιδείας και οι εκκλησιαστικές καταβολές του σχολείου φαίνονται στην συμμετοχή των μαθητών στην καθολική λειτουργική ζωή με καθημερινό εκκλησιασμό και προσευχή.

Στην εκκλησία του σχολείου μάς υποδέχθηκαν οι μαθητές του νηπιαγωγείου, μας καλωσόρισαν στη γλώσσα κάθε χώρας, και αφού επισκεφτήκαμε τους χώρους του σχολείου αρχίσαμε τις εργασίες του προγράμματος με το πρώτο workshop που αφορούσε  στην πολιτισμική διαφορετικότητα. Προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τα στερεότυπα που κυριαρχούν και να απαντήσουμε στο «πώς μπορούμε να ζήσουμε όλοι μαζί» παρά τις πολιτισμικές μας διαφορές.

Την επόμενη μέρα μάς υποδέχθηκε ο δήμαρχος της πόλης και συζητήσαμε μαζί του θέματα σχετικά με το πρόγραμμα. Περιηγηθήκαμε στην Λα Κορούνια παίζοντας ένα παιχνίδι ερωτήσεων οι απαντήσεις του οποίου βρίσκονταν στα αξιοθέατα της πόλης. Δημιουργήσαμε τον ηλεκτρονικό οδηγό της πόλης σε όλες τις γλώσσες των συμμετεχόντων, υλοποιώντας οριστικά ένα από τα παραγόμενα του προγράμματος (City Guide). Το βράδυ στο intercultural night ανταλλάξαμε γεύσεις, ακούσαμε τα τραγούδια και τις μουσικές των εταίρων μας.

Tην τρίτη μέρα  πραγματοποιήσαμε το προσκύνημα του Αγίου Ιακώβου στην γειτονική πόλη Santiago de Compostella. Κατά την καθολική παράδοση είναι πολύ σημαντική η επίσκεψη των καθολικών στον Απόστολο Ιάκωβο. Σύμφωνα με την παράδοση αυτή οι πιστοί ξεκινούν πεζοπορώντας από τον τόπο τους με στόχο να φτάσουν στην Εκκλησία του Αποστόλου Ιακώβου και να αγκαλιάσουν το σκήνωμά του. Ξεκινούν από τον τόπο τους έχοντας φορτωμένα στις αποσκευές τους όσα τους χρειάζονται για το μεγάλο αυτό ταξίδι. Κάθε μέρα πεζοπορίας όμως δείχνει στον πιστό ότι πρέπει να πετάξει κάτι από τις αποσκευές του• «να αλαφρύνει τη βαλίτσα του για να καταφέρει να φτάσει στο στόχο του»•  να αλαφρύνει το μυαλό του από πράγματα «άστοχα και άκαιρα», από οτιδήποτε μπορεί να τον εμποδίσει να φτάσει και να κατακτήσει αυτό που του φαίνεται απραγματοποίητο. Για να ζήσουμε το προσκύνημα οι καθηγητές του Ισπανικού σχολείου οργάνωσαν πεζοπορία περίπου 10  χιλιομέτρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε προσκυνητές απ όλες τις άκρες του κόσμου.

Την Πέμπτη παρακολουθήσαμε σεμινάριο για τις αρχές της Unesco σχετικά με την «αειφόρο ανάπτυξη». Ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας για τις σύγχρονες ανάγκες και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επισκεφθήκαμε τον οργανισμό “Paidia”, όπου έγινε παρουσίαση και ανταλλαγή  απόψεων αναφορικά με δράσεις σε διεθνές αλλά και εθνικό επίπεδο με στόχο την αποφυγή της σχολικής διαρροής και της επιστροφής στην εκπαίδευση μαθητών που έχουν διακόψει τη φοίτηση. Πριν το αποχαιρετιστήριο δείπνο που μας παρέθεσε η διευθύντρια του ισπανικού σχολείου, επισκεφτήκαμε το ενυδρείο της πόλης.

Την τελευταία ημέρα οι διοργανωτές προγραμμάτισαν ένα workshop με θέμα την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων από κάθε χώρα. Οι μαθητές όλων των σχολείων παρήγαγαν μια εικονογραφημένη ιστορία με θέμα τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της κάθε συμμετέχουσας χώρας, όσο οι καθηγητές προετοίμαζαν την επόμενη τελική συνάντηση του προγράμματος.

Με λύπη αποχωριστήκαμε τους εταίρους μας και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Έχοντας κατά νου την παράδοση του προσκυνήματος του Αγίου Ιακώβου, γυρίσαμε στην πατρίδα με τις «αποσκευές» μας ελαφρύτερες από «οτιδήποτε άχρηστο» μπορεί να δυσκολέψει το δρόμο μας, γεμάτες όμως νέες γνώσεις, απόψεις κι εμπειρίες.

Η Συντονιστική ομάδα του προγράμματος

Exit mobile version