Τοπικά

Το Εσπερινό Λύκειο Τρικάλων στην Ιταλία

Στα πλαίσια του προγράμματος  ERASMUS+KA2 ‘PRET-A-PET’ το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Τρικάλων ταξίδεψε στο Instituto Comprensivo του San Fele, της Ιταλίας από 30 Απριλίου έως 6 Μαΐου 2017.

Πρόκειται για μια σύμπραξη ανάμεσα σε έξι σχολεία από την Ελλάδα, την Ιταλία ,την Τουρκία, τη Ρουμανία και τη Γαλλία. Στόχος του σχεδίου αυτού είναι η απόκτηση ενσυναίσθησης , η υιοθέτηση θετικών αξιών στη ζωή καθώς και η κινητοποίηση- δραστηριοποίηση  των μαθητών σε ζητήματα που αφορούν τα ζώα. Το σχέδιο είναι καινοτόμο καθώς όλοι οι εταίροι δουλεύουν για την υιοθέτηση μιας νέας στρατηγικής,  προκειμένου να χτιστεί ένα δίκτυο “φιλοζωικών σχολείων”.

Εκμεταλλευόμενοι την αργία της πρωτομαγιάς, την πρώτη μέρα επισκεφτήκαμε μία από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου, την Μatera, η οποία είχε κατοικηθεί από την Παλαιολιθική εποχή. Βρίσκεται  στο νοτιότερο τμήμα της περιοχής Basilicata , της νοτίου Ιταλίας. Είδαμε τα σπίτια-σπηλιές μέσα στους βράχους, όπου είχαν εγκατασταθεί οι πρώτοι άνθρωποι στην Ιταλία.  Έχει χαρακτηριστεί από την  UNESCO το 1993 ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και η επίσκεψη  εκεί αποτέλεσε μοναδική εμπειρία για μας.

Η επόμενη μέρα της διακρατικής συνάντησης περιελάμβανε δραστηριότητες  στο σχολείο του San Fele, ένα πανέμορφο μεσαιωνικό ορεινό χωριό. Πραγματοποιήθηκε εκδήλωση υποδοχής με ομιλία της διευθύντριας και των τοπικών αρχών. Παρουσιάστηκαν χορογραφίες και θεατρικό δρώμενο με θέμα από το ζωικό βασίλειο. Στη συνέχεια  οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χωρισμένοι σε πέντε ομάδες ,σε κλίμα άριστης συνεργασίας, αξιοποιώντας τη δημιουργική τους σκέψη, συνέθεσαν το τραγούδι του “PRET A PET”. Γράφτηκαν  πέντε  τραγούδια που το καθένα από αυτά ήγειρε σημαντικά ζητήματα στον τομέα της ανθρώπινης συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα. Από τα τραγούδια που συνετέθησαν, επιλέχθηκε κατόπιν ψηφοφορίας ένα, το οποίο και θα αποτελεί το επίσημο τραγούδι του προγράμματος.

Μετά το γεύμα πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα «Animal Detective». Από το διαγωνισμό αυτό προέκυψε και το τελικό ημερολόγιο του προγράμματος για το έτος 2018. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε από τους Ιταλούς μαθητές το musical «Τhe green circus», με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα ζώα. Οι ιταλοί μαθητές μάς παρουσίασαν την ιδέα τους για ένα τσίρκο το οποίο θα σέβεται τα ζώα, του οποίου τα θεάματα θα συμπεριλαμβάνουν μόνο ανθρώπινες δραστηριότητες, χωρίς καμία συμμετοχή  ζώων, που ζουν και εκπαιδεύονται σε απάνθρωπες συνθήκες. Το θέαμα ήταν καταπληκτικό. Όλοι θαυμάσαμε τις θεατρικές  και μουσικές επιδόσεις των μαθητών, όλους μας άγγιξε το μήνυμα τους.

Τρίτη μέρα ξεναγηθήκαμε στην POTENTZA ,την πρωτεύουσα της περιοχής BASILICATA,της νοτίου Ιταλίας. Περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης με τα ωραία αξιοθέατα και θαυμάσαμε την εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου. Είναι ένα από τα κτίρια που γλίτωσαν από τον καταστροφικό σεισμό  του 1857.

Συνεχίσαμε την ίδια μέρα την περιήγηση σε έναν οργανισμό προστασίας αδέσποτων ζώων, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα των ζώων. Το μήνυμα ήταν ότι τα αδέσποτα  δεν πρέπει να εκτίθενται σε βίαιες πράξεις καθώς περιφέρονται απροστάτευτα στους δρόμους.  Στη συνέχεια κάθε σχολείο παρουσίασε το επιχειρηματικό πλάνο, ένα project που έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας “επιχείρησης”  με σκοπό τα κέρδη της να διατεθούν σε φιλοζωικές οργανώσεις.

Την τέταρτη μέρα της φιλοξενίας μας  επισκεφτήκαμε  την ορεινή πόλη Melfi.  Το Melfi χρονολογείται από την εποχή του Μάρκου Αυρηλίου 161-184 και έφτασε στο απώγειό της τον13 αιώνα, όταν ο  αυτοκράτορας Φρειδερίκος Β΄ την  κατέστησε κέντρο του Ιταλικού νότου κι έκτισε γύρω της τείχος και κάστρο όπου σήμερα στεγάζεται το αρχαιολογικό μουσείο της περιοχής.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι μαθητές ζωγράφισαν τον «τοίχο της φιλίας» με θέμα «In our sight in our mind”. «Ο τοίχος της φιλίας» είναι ένα από τα παραγόμενα  του προγράμματος. Για  κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα οι μαθητές θα αφήσουν το σημάδι τους ζωγραφίζοντας σε έναν τοίχο του σχολείου μια ομαδική ζωγραφιά με συγκεκριμένη θεματολογία και συγκεκριμένο μήνυμα κάθε φορά πάνω σε ένα θέμα σχετιζόμενο με τα ζώα.

Η τελευταία ημέρα της διακρατικής συνάντησης κύλησε πολύ δημιουργικά και όμορφα για όλους τους εταίρους.  Μέσα σε άριστο κλίμα συνεργασίας  και αξιοποιώντας την εργαστηριακή υποδομή του σχολείου  η καθεμιά ομάδα ,κινητοποιώντας τη φαντασία της, έκανε το πρώτο βήμα για την συγγραφή του διαδικτυακού «παραμυθιού» του προγράμματος. Σε αυτό το project όλα τα σχολεία συνεργατικά και χρησιμοποιώντας την διαδικτυακή τεχνολογία θα συγγράψουν μια ιστορία με πρωταγωνιστές ζώα και θέμα την ενσυναίσθηση και τα συναισθήματα. Έτσι θα δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να  αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και την φαντασία τους χρησιμοποιώντας νέες διαδικτυακές τεχνολογίες, ώστε να εξοικειωθούν μ αυτές. Επιπλέον, οι συντονιστές εκπαιδευτικοί συζήτησαν και προγραμμάτισαν τις επόμενες δράσεις του προγράμματος και προετοιμάστηκε η επόμενη συνάντηση.

Μετά από την μεσημεριανή επίσκεψη στους καταρράκτες του San Fele ακολούθησε πολιτιστική βραδιά  και το «διεθνές δείπνο» με εδέσματα από κάθε συμμετέχουσα  χώρα.  Μας δόθηκε η ευκαιρία να γευτούμε την ιταλική κουζίνα, αλλά και να απολαύσουμε τις γεύσεις κάθε χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

Την επόμενη ημέρα η καθεμιά αποστολή αναχώρησε για την χώρα της μετά από μια εβδομάδα εγκάρδιας φιλοξενίας από τους Ιταλούς εταίρους.

Το ταξίδι αυτό αποτέλεσε πηγή γνώσεων και εμπειριών και η προσπάθεια των εταίρων ήταν εξαιρετική ως προς την ευόδωση των στόχων ,πολιτιστικών και παιδαγωγικών.

 

Από τη συντονιστική ομάδα

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης