Ανοιχτή επιστολή του πρωτοπρεσβύτερου Αθανάσιου Τύμπα, Θεολόγου-Μουσικού, προς τους ιερείς που επιθυμούν δεύτερο γάμο. Αναλυτικά:
«Αγαπητοί συνάδελφοι, πριν γίνετε ιερείς ίσως ο πνευματικός σας δεν σας ενημέρωσε για τις υποχρεώσή σας, να τηρείτε τους ιερούς κανόνες,γι’ αυτό έχετε αυτό το παράλογο αίτημα.
1ον. Αγνοείτε ότι οι κανόνες της Εκκλησίας μας είναι αναλλοίωτοι μέσα στον χρόνο, διότι θεσπίστηκαν από τους Αγίους Πατέρες στις Ιερές Συνόδους και γίνανε αποδεκτοί από τον πιστό λαό. Οι κανόνες δεικνύουν τον ασφαλή δρόμο για την αγιότητα. Μας υποδεικνύουν τι είναι αμαρτία και τι δεν είναι. Αυτό δεν θα αλλάξει έως το τέλος του κόσμου, διότι οι ψυχές των ανθρώπων αποτελούνται από την ίδια ουσία από καταβολής κόσμου.
2ον. Οφείλατε λοιπόν να γνωρίζετε πριν γίνετε ιερείς, ότι ο άνθρωπος που πιάνει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού στα χέρια του, πράγμα που δεν γίνεται ούτε από τους αγγέλους, κατά τους Ιερούς κανόνες οφείλει να είναι άρτιος και σωματικά και πνευματικά. Ο ιερέας δεν μπορεί ούτε πριν την ιεροσύνη του αλλά ούτε και μετά την χειροτονία του να είναι τυφλός ή κουτσός ή όσον αφορά τα πνευματικά να έχει πέσει σε βαριά αμαρτήματα όπως είναι η μοιχεία, η πορνεία , ο ακούσιος ή εκούσιος φόνος.
3ον. Αγνοείτε, ότι αυτά δεν ισχύουν μόνον για τον ιερέα, αλλά και για την πρεσβυτέρα. Εάν μετά την χειροτονία υποπέσει η πρεσβυτέρα σε κάποιο από τα παραπάνω αμαρτήματα, οφείλει ο ιερέας να πάψει να λειτουργεί, διότι με το μυστήριο του γάμου ”έσονται οι δύο εις σάρκα μία”. Δεν ευθύνεται ο ιερέας που επέλεξε μια σύντροφο που δεν είχε τα πνευματικά χαρίσματα για να σταθεί στο ύψος της; Πώς θα υποδείξει ο ιερέας σε ένα νέο ζευγάρι που πρόκειται να παντρέψει, τον τρόπο να έχει έναν πετυχημένο γάμο, όταν ο ίδιος έχει αποτύχει στον δικό του;
4ον. Όσοι ιερείς κοιμήθηκε η πρεσβυτέρα τους, ζητώντας να ξαναπαντρευτούν αποδεικνύουν ότι δεν έχουν εμπιστοσύνη και πίστη στον αληθινό Θεό, διότι ο Απόστολος Παύλος μας λέγει, ότι ο Θεός σε κανέναν άνθρωπο δεν επιτρέπει να σηκώσει σταυρό μεγαλύτερο από αυτόν τον οποίο μπορεί να σηκώσει. Τί θα συμβουλέψει ο δευτεροπαντρεμένος ιερέας σε μια χήρα, να ξαναπαντρευτεί ή να μείνει πιστή έως τον θάνατό της; Γιατί στο ευαγγέλιο ο ίδιος ο Χριστός ανέστησε τον γιό της πιστής χήρας; Γνωρίζουμε ότι γύρω μας υπάρχουν ιερείς με τέσσερα και πέντε παιδιά, (π.χ. πατήρ Σαράντης Σαράντος), που αγωνίζονται μόνοι τους να τα αναθρέψουν, όπως εξάλλου κάνουν και χιλιάδες γύρω μας αξιέπαινες χήρες. Αυτό δεν έκαμε και ο άγιος Λουκάς ο ιατρός; Αυτούς δεν πρέπει να έχουμε για παράδειγμα; Γιατί οι δημοσιογράφοι δεν προβάλλουν αυτούς και προβάλλουν όσους δεν στέκονται στο ύψος τις ιεροσύνης τους που άλλωστε οι ίδιοι ελεύθερα επέλεξαν;
5ον.Το τίμιο είναι στις παραπάνω περιπτώσεις μόνος του ο ιερέας να ζητήσει από τον επίσκοπό του να πάψει να τελεί τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας και να τον τοποθετήσει ψάλτη σε κάποια ενορία ή υπάλληλο κάποιου εκκλησιαστικού μουσείου. Είναι παράλογο να οδηγούμε ένα σαραβαλιασμένο αυτοκίνητο και να βάζουμε μέσα σ’ αυτό τα παιδιά μας, είναι παράλογο τις ψυχές των ανθρώπων μιας ενορίας να τις καθοδηγεί ένας ιερέας που δεν μπορεί ο ίδιος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, που δεν μπορεί να θυσιάσει τις προσωπικές του απολαύσεις ώστε να μην σκανδαλίσει το ποίμνιό του. Είναι ντροπή να βλέπουμε επανειλημμένα τον τελευταίο καιρό έναν συνάδελφό μας ιερέα στην τηλεόραση να ρητορεύει και να προσπαθεί να υποδείξει στην επίσημη εκκλησία το ”σωστό”, ενώ ο ίδιος δεν μπορεί να αποταγεί ούτε τη μοτοσυκλέτα του.
Ας συνέλθουμε αγαπητοί μου ιερείς. Κληθήκαμε από τον Θεό με τα λόγια μας αλλά και με το παράδειγμά μας να οδηγούμε τα πνευματικά μας παιδιά προς την αγιότητα και όχι προς την αμαρτία. Και εγώ, εάν ο Θεός πάρει την Χάρη από πάνω μου λόγω της περηφάνιας μου, μπορεί να θέλω να ξαναπαντρευτώ. Είναι παράλογο όμως να ζητούμε από την μητέρα μας Εκκλησία να αλλάξει την Ιερά της Παράδοση, που γεννά Αγίους και ευτυχισμένους ανθρώπους, επειδή εμείς δεν έχουμε την καλή προαίρεση να μετανιώσουμε για τα πάθη μας και να την ακολουθήσουμε».