Ροή Τοπικά

Τόνωση του τουρισμού στα Τρίκαλα. Οι στόχοι της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Το πλάνο στήριξης και ανάπτυξης του τουρισμού στη Θεσσαλία παρουσιάστηκε χθες το βράδυ στα Τρίκαλα.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της Περιφέρειας, Γιάννης Μπουτίνας και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Τρικάλων Βασίλης Γιαγιάκος, ως επικεφαλής του Ενιαίου Τουριστικού Φορέα των Τρικάλων, έθεσαν με σαφήνεια τους στόχους για τη νέα χρονιά, οι οποίοι συμπυκνώνονται στους εξής:

–  Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου και αύξηση διανυκτερεύσεων σε παράλια  Λάρισας-Πήλιο                               

– Αύξηση διανυκτερεύσεων σε Μετέωρα –Λίμνη Πλαστήρα                                    

-Εναλλακτικές μορφές τουρισμού σε Όλυμπο – ορεινά Καρδίτσας – ορεινά Τρικάλων                                       

– Νέες κατηγορίες τουριστών  στη Θεσσαλία

Χώρες στόχευσης και κατηγορίες τουριστών

– Γερμανία  adults 50+   

–    Γαλλία   adults 50+    

–   Ρωσία  μαθητικά groups     

–      Ισραήλ  youth + adults     

–    Κορέα – Ιαπωνία-  Κίνα γενικού τουρισμού    

–   Ολλανδία εναλλακτικές μορφές

Όλα τα παραπάνω στηρίχθηκαν στα συμπεράσματα και την ανάλυση του Τουριστικού Βαρόμετρου , μελέτη που εκπονήθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και θα αποτελεί το Παρατηρητήριο Τουρισμού Θεσσαλίας για τα επόμενα χρόνια

Η μελέτη έχει ως σκοπό την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μετρητικών εργαλείων για την αποτίμηση του Τουριστικού Προϊόντος της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της δημιουργίας του Τουριστικού Βαρόμετρου Θεσσαλίας (Thessaly Tourism Barometer – TTB).

Το προτεινόμενο σύστημα μετρητικών εργαλείων θα τροφοδοτεί με πρωτογενή δεδομένα τους δείκτες αποτίμησης του τουριστικού προϊόντος που περιγράφονται στην ενότητα «Μελέτη Δεικτών για την Αποτίμηση του Τουριστικού Προϊόντος» και θα καλύπτει τις βασικές πηγές συλλογής στοιχείων και ποσοτικών δεδομένων (επισκέπτες της Περιφέρειας Θεσσαλίας και επαγγελματίες/επιχειρήσεις του κλάδου του Τουρισμού στην Περιφέρεια Θεσσαλίας).

Τα βασικότερα συμπεράσματα ήταν :

–  Προσανατολισμός στη διεύρυνση της θερινής τουριστικής περιόδου                                                                                             

–  Η Θεσσαλία ως προορισμός Σαββατοκύριακου   Δημιουργία ανταγωνιστικών τουριστικών πακέτων για τους προορισμούς της Θεσσαλίας                                                            

–  Δημιουργία Κέντρου Υποστήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων σε θέματα μάρκετινγκ και ψηφιακών εργαλείων προώθησης                         

– Εκπόνηση Προγραμμάτων Κατάρτισης, των ιδιοκτητών και των εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις                          

– Διατήρηση και αύξηση της διαθεσιμότητας των προγραμμάτων ενίσχυσης των τουριστικών επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεών τους.                                                                          – “Κάθε επίσκεψη, μια διαφορετική εμπειρία”                      

–   Δημόσιες υποδομές

Με βάση όλα τα παραπάνω σχεδιάσαμε το φετινό πλάνο τουριστικής προβολής έχει ως εξής:

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Στο εξωτερικό ( 13

 

  • ΙΣΡΑΗΛ –IMTM TEL AVIV, 11-12 /2/2020 μια μικτή έκθεση επαγγελματιών και κοινού , η μεγαλύτερη στη χώρα στην οποία περνούν όλοι όσοι προγραμματίζουν τα ταξίδια τους αλλά και όλοι οι outgoing agents της χώρας. Στόχευση : περιπατητικός τουρισμός – πολιτιστικός τουρισμός – γενικός τουρισμός . Φέτος κάνουμε μετά την έκθεση workshop με παρουσιάσεις προορισμών και Β2Β συναντήσεις
  • ΣΕΡΒΙΑ – IFT BEOGRAD, 20-23/2/2020 , η μεγαλύτερη έκθεση της Σερβίας στην οποία παρευρίσκονται όλοι οι outgoing agents της χώρας.. Στόχευση : γενικός τουρισμός – οικογένειες – τουρισμός αναψυχής
  • ΡΟΥΜΑΝΙΑ – TTR – BUCHAREST, 20-23/2/2020 έκθεση κοινού και γενικού τουρισμού . Στόχευση : γενικός τουρισμός – οικογένειες – τουρισμός αναψυχής
  • ΙΤΑΛΙΑ – EUROPEAN DIVE SHOW 2020 – BOLOGNIA , 27/02-03/03/2020 , η μεγαλύτερη συνάντηση καταδυτικού τουρισμού στην Ευρώπη . Στόχευση : η ανάδειξη και προώθηση  των καταδυτικών πάρκων .
  • ΙΣΠΑΝΙΑ – FERIA MASMADRID ,  27-29/03/2020 , μια από τις καλύτερες εκθέσεις για τον καταδυτικό τουρισμό .Στόχευση : η ανάδειξη και προώθηση  των καταδυτικών πάρκων .
  • ΟΛΛΑΝΔΙΑ – FIETS EN WANDELBEURSUTRECHT , 28/2-1/3/2020, θεματική έκθεση για ποδηλατικό (η μεγαλύτερη στην Ευρώπη) και περιπατητικό τουρισμό . Στόχευση : τουρίστες με ενδιαφέρον σε ποδηλατικό τουρισμό .
  • ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ITB – BERLIN, 4-8/3/2020 , η δεύτερη σε κατάταξη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση επαγγελματιών του τουρισμού στην Ευρώπη και η μεγαλύτερη της Γερμανίας . Απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες, ενώ τα τελευταία χρόνια επιχειρείται από τους διοργανωτές της «άνοιγμα» και στο κοινό. Χαρακτηρίζεται από το πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, όπως συζητήσεις Touristik Forum (ΤΕF), συνεντεύξεις τύπου, εκδηλώσεις απονομής βραβείων και διάφορες εκδηλώσεις και παρουσιάσεις. Στόχευση : Β2Β με τους μεγαλύτερους tour operators .
  • ΡΩΣΙΑ- MITT – MOSCOW  , 17-19/3/2020 ,  η διεθνής έκθεση της Ρωσίας γενική σε θεματολογία και για κοινό αλλά και τις τάσεις που δρομολογούνται για τους προορισμούς των Ρώσων την επόμενη χρονιά. Μια πολλά υποσχόμενη αγορά η Ρωσία για τη Θεσσαλία . Στόχευση : μαθητικές εκδρομές , τουρισμός αναψυχής , θρησκευτικός τουρισμός , πολιτιστικός τουρισμός . ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΉ ΠΑΡΟΥΣΊΑ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΆΣΕΙΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΏΝ ΣΕ ΡΩΣΙΚΆ ΚΑΝΆΛΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΆΚΤΟΡΕΣ
  • ΚΥΠΡΟΣ – TRAVEL THE WORLD EXPO 2020 – ΛΕΥΚΩΣΙΑ , 28-29/3/2020, είναι η 1ηςΔιεθνής Έκθεσης Θεματικού Τουρισμού  στην Κύπρο  . Στόχευση : εναλλακτικός τουρισμός ,  βιωματικός τουρισμός  , θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός .
  • KOREAKOTFA WORLD TRAVEL FAIR – ΣΕΟΥΛ , 21-24/5/2020, : η μεγαλύτερη έκθεση της χώρας για το κοινό και για επαγγελματίες. Άνοιγμα σε αυτή τη νέα αγορά κι ενδυνάμωση υπαρχόντων προορισμών . Στόχευση : πολιτιστικός και μαζικός τουρισμός , ανάδειξη άλλων προορισμών εκτός Μετεώρων και Ολύμπου . Από τη Θεσσαλία είναι και εμπορικός ακόλουθος κ Δίκαρος .
  • GERMANY – TOURNATUR – DUSSELDORF, 4-6/9/2020 ,  έκθεση με θέμα τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού , επικεντρωμένη σε τουρισμό περιπέτειας και στην οποία έχει περίοπτη θέση το Γερμανικό Ινστιτούτο Περιηγητικού Τουρισμού , αφορά περισσότερο επισκέπτες οι οποίοι αποφασίζουν τον προορισμό που θα επισκεφθούν για εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Οι πολυπληθείς επισκέπτες της έκθεσης, είναι άτομα με  υψηλό επίπεδο γνώσεων στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού. Στόχευση : ανάδειξη των θεσσαλικών τουριστικών  προορισμών για  εναλλακτικές μορφές τουρισμού .
  • FRANCEIFTM TOP RESAPARIS , 1-4/10/2020 , έκθεση γενικού τουρισμού ,η μεγαλύτερη στη χώρα και για πρώτη φορά θα συμμετάσχει η Περιφέρεια . Στόχευση : πολιτιστικός και μαζικός τουρισμός , ανάδειξη των θεσσαλικών τουριστικών προορισμών.
  • UK – WTM – LONDON Λονδίνο, 2-4/11/2020 η μεγαλύτερη τουριστική επαγγελματική έκθεση, στην οποία κάθε φορά σηματοδοτούνται οι τάσεις  της επόμενης χρονιάς και στην οποία παρευρίσκονται οι μεγαλύτεροι tour operators , καθώς και όλες οι αεροπορικές εταιρείες. Αποτελεί παραδοσιακή αγορά για την διεύρυνση στις πτήσεις σε Σκιάθο και Νέα Αγχίαλο. Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός κάθε χρόνο έχει τη δυνατότητα να προβάλλει τη Θεσσαλία σε όλα τα παγκόσμια κανάλια , να συναντήσει εκπροσώπους της ελληνικής κοινότητας , να συναντηθεί με εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών. Στόχευση : η παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας και η ανάδειξη τους .

Στην Ελλάδα (4)

 

  • 36η PHILOXENIA 2020 – Θεσσαλονίκη , Νοέμβριος 2020 , – η κλαδική έκθεση που με συνέπεια και συνέχεια αποτελεί εδώ και 35 χρόνια ουσιαστικό θεμέλιο για το ελληνικό τουριστικό επιχειρείν – οι πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες και δράσεις μέσα σε μια εορταστική ατμόσφαιρα –  ο εκθεσιακός και συνεδριακός κόμβος συνάντησης φορέων και ιδιωτών του τουρισμού στον  οποίο συγκεντρώνονται τα καινοτόμα στοιχεία και οι τάσεις του κλάδου – το καθιερωμένο PR ραντεβού των επαγγελματιών του τουρισμού στην Θεσσαλονίκη.
  • 3ο Yachting Festival  – Αθήνα , Απρίλιος 2020 , θα προβληθούν οι διάφορες δραστηριότητες στις παράκτιες και νησιώτικες περιοχές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να επιβιβαστούν σε σκάφη, κάθε λογής, και να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες είτε της απόκτησης ιδιόκτητου σκάφους, είτε ναύλωσης ενός επαγγελματικού σκάφους .
  • Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού)- Γαστρονομίας και Οίνου – Αθήνα , Οκτώβριος 2020 , θα παρουσιασθούν όλες οι προτάσεις για Θεματικό Τουρισμό στη Θεσσαλία . Η έκθεση Θεματικού Τουρισμού θα συναντήσει την Γαστρονομία και τον Οίνο της Ελλάδας. Στα πλαίσια της Γαστρονομίας θα παρουσιαστεί σε ειδικό συνέδριο η σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον Τουρισμό , θα γίνει ολοκληρωμένη παρουσίαση και μελέτης που έχει γίνει και θα ακολουθήσει συζήτηση με παράγοντες του τουρισμού και του πρωτογενή τομέα. Θα πραγματοποιηθεί Παγκόσμιο Συνέδριο Θεματικού Τουρισμού σε συνεργασία με την της Διάσκεψη των Παράκτιων Περιφερειών της Ευρώπης (Conference of Peripheral Maritime Regions CPMR)
  • MARATHON EXPO2020 – Αθήνα , Νοέμβριος 2020 , η μεγαλυτερη συνάντηση για τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα παράλληλα με τον Μαραθώνιο της Αθήνας

 

ROADSHOWS (3 )

 

  • SYDNEY * MELBOURNEAUSTRALIA – 24/2 – 1/3/2020 , σε δυο πόλεις Σύδνεϋ και Μελβούρνη θα πραγματοποιηθεί το 1ο GREEK PANORAMA ROADSHOW σε συνεργασία με την FEDHATTA και την AFTA. Παράλληλα θα συμμετέχουμε στο 33ο LONSDALE STREET GREEK FESTIVAL που κάθε χρόνο φιλοξενεί πάνω από 150.000 επισκέπτες . Στόχευση : ανάδειξη των θεσσαλικών τουριστικών προορισμών – ενδυνάμωση των θεσσαλικών προιόντων .
  • BEOGRAD * WIENN* BUDAPEST * PRAHA * WARSAWAPRIL 2020 – 5 πρωτεύουσες σε 7 ημέρες , με δυνητικό κοινό για όλους τους προορισμούς της Θεσσαλίας . Στόχευση : παρουσίαση θεσσαλικής γαστρονομίας – παρουσίαση όλων των προορισμών της Θεσσαλίας

Τα roadshows εμπεριέχουν α) παρουσίαση των τουριστικών προορισμών σε προσκεκλημένους tour operators και κοινό σε προεπιλεγμένο χώρο , β) διοργάνωση Β2Β , γ) παρουσίαση θεσσαλικών προιόντων  και γευσιγνωσία , δ) γαστρονομικές συνταγές και άλλες δράσεις ανάλογα με το κοινό .

ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

  • Σεμινάρια σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού . Το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης σε εργαζόμενους και επιχειρηματίες στο τουριστικό προιόν στη Θεσσαλία είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο με βάση την έρευνα για τις ΟΧΕ και την έρευνα για τη δημιουργία του Τουριστικού Βαρόμετρου .
  • Περιπατητικό μονοπάτι Μετέωρα –Άγιο Όρος . Η ναυαρχίδα του περιπατητικού τουρισμού και του εναλλακτικούπολιτιστικού-θρησκευτικού-αρχαιολογικού  τουρισμού .
  • Καταδυτικά Πάρκα .Προωθητικές ενέργειες με φιλοξενία video των καταδυτικών πάρκων της Θεσσαλίας .Το 2020 ξεκινά η επισκεψιμότητα στο καταδυτικό πάρκο της αλοννήσου και θα πρέπει να προβληθεί και προωθηθεί ανάλογα με την τεράστια σημασία του .
  • Οργάνωση του Film Office Thessaly . Σε συνεργασία με το Film Office Greece ,ξεκινά η λειτουργία του γραφείου υποδοχής κινηματογραφικών παραγωγών στη Θεσσαλία .Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης κινηματογραφικών παραγωγών και hospitality managers για την εξεύρεση film points .

 

  • Δημιουργία ενός θεματικού τουριστικού οδηγού (έντυπο).Ένας πλήρης οδηγός για τις 4 ΠΕ , όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να βρει , που θα περιηγηθεί , που θα διαμείνει και ότι θα πρέπει να δει και να γευτεί στην περιοχή για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του προορισμού .
  • USB Card όπου θα αποθηκευθούν photos-videos-χρήσιμες πληροφορίες .Σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας θα περιέχει όλα τα στοιχεία του τουριστικού οδηγού σε ηλεκτρονική μορφή .
  • Θεσσαλική φιλοξενία στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος .Αρχές της τουριστικής περιόδου μια εβδομάδα θεσσαλικής φιλοξενίας στις αφίξεις του Ελ. Βενιζέλος με κέρασμα , παραδοσιακά δρώμενα , παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας
  • Φιλοξενία τουριστικών άρθρων και προβολή προορισμών σε περιοδικά
  • Fam trips – Press trips . Συνεχίζουμε στοχευμένα να καλούμε ή να αποδεχόμαστε προσκλήσεις από πράκτορες ή από δημοσιογράφους ανάλογα με το πόσο γνωστό και πόσο θεματικό είναι το μέσο που εκπροσωπούν
  • Καταχωρήσεις σε in flight magazines και άλλα περιοδικά τουριστικού περιεχομένου .
  • Συνδιοργάνωση εκδηλώσεων και αθλητικών εκδηλώσεων για τη στήριξη του εναλλακτικού τουρισμού στη Θεσσαλία .
  • Επίσης θα συμμετέχουμε και σε κάθε άλλη έκθεση εσωτερικού ή εξωτερικού ή διοργάνωση τουριστικού, πολιτιστικού ή αθλητικού χαρακτήρα, ημερίδας, forum και festival, μέσω των οποίων θα μπορούν να προβληθούν άμεσα ή έμμεσα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας (πολλές φορές στην κατάρτιση του προγράμματος δεν έχουν ανακοινωθεί αυτές οπότε όταν ανακοινώνονται και κρίνεται αναγκαία η συμμετοχή της Περιφέρειας θα αποφασίζεται μεμονωμένα . Από τις παραπάνω εκθέσεις κι εκδηλώσεις θα ζητηθεί η έγκριση από τον ΕΟΤ και σε συνέχεια προγραμματίζεται η συμμετοχή της Περιφέρειας.
  • Πρόγραμμα του Όρκου του Ιπποκράτη , σε απόφοιτους Ιατρικών Σχολών των καλύτερων Πανεπιστημίων του κόσμου οι οποίοι σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μετά την αποφοίτηση τους θα δίδουν τον Όρκο του Ιπποκράτη στη Λάρισα» .

Ο Γιάννης Μπουτίνας υπογράμμισε ότι «εμείς σαν Περιφέρεια αναλαμβάνουμε όλες τις πρωτοβουλίες, δημιουργούμε τις υποδομές και σας εξασφαλίζουμε τις συνεργασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Καλούμε όλους τους επαγγελματίες του χώρου να συμμετάσχουν ενεργά στο φετινό πρόγραμμα και είμαστε στη διάθεση όλων για μια γενικότερη διαβούλευση και συζήτηση πάνω στο επόμενο πρόγραμμα 2021».

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης