Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus +KA2 με τίτλο ” Phoenix” πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα από 24 έως 28 Απριλίου 2017 η τρίτη διακρατική συνάντηση των εταίρων. Το σχολείο μας φιλοξένησε για μια εβδομάδα, δεκαεννιά μαθητές και εννιά εκπαιδευτικούς από σχολεία της Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας και Μεγάλης Βρετανίας.
Το πρόγραμμα Phoenix έχει ως κύριο θέμα διαπραγμάτευσης τη σχολική διαρροή, και για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, πραγματοποιήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες για τη συγκεκριμένη συνάντηση δράσεις.
Την πρώτη μέρα φιλοξενίας στη χώρα μας οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το τζαμί του Οσμάν Σαχ και το Μουσείο Τσιτσάνη, όπου ξεναγήθηκαν και γνώρισαν τον σπουδαίο Τρικαλινό συνθέτη και το έργο του. Στην μουσείο πραγματοποιήθηκε το πρώτο workshop της συνάντησης με θέμα τη γνωριμία των μαθητών με την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κλείσαμε το πρωινό πρόγραμμα παίζοντας ένα διαδικτυακό παιχνίδι με θέμα την Ευρώπη, που βρήκε νικήτρια την ισπανική ομάδα. Μετά το γεύμα οι εργασίες συνεχίστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας, όπου οι μαθητές επεξεργάστηκαν τον ηλεκτρονικό οδηγό της πόλης μας και έκαναν τον υποτιτλισμό στις γλώσσες τους.
Την επόμενη μέρα μετά την επίσκεψη μας στο κο δήμαρχο, περιηγηθήκαμε στην πόλη φτάνοντας στο Βαρούσι και το Φρούριο, όπου οι φιλοξενούμενοι μας απόλαυσαν τη θέα από το σύμβολο της πόλης μας, το ρολόι. Κατόπιν οι μαθητές ασχολήθηκαν με την προετοιμασία του workshop που αντικείμενο του ήταν παρουσίαση θεατρικού δρώμενου με θέμα: “Οι προκλήσεις του διαλόγου σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία”. Ενώ οι μαθητές έκαναν την πρώτη τους πρόβα υπό την καθοδήγηση της Λίνας Μαργώνη, οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων. Εκεί, μετά τη θερμή υποδοχή από τον αναπληρωτή προϊστάμενο κ. Ευάγγελο Αργυρόπουλο, η κα Δέσποινα Καραμπατζάκη ενημέρωσε και συζήτησε με τους εταίρους μας σχετικά με τη σχολική διαρροή και τις ενέργειες πρόληψης που γίνονται από το σταθμό συμβουλευτικής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το πρωινό της Τετάρτης επισκεφτήκαμε τα Μετέωρα. Περιττό ίσως να αναφέρουμε ότι οι φιλοξενούμενοι μας ενθουσιάστηκαν με το τοπίο αλλά και το θρησκευτικό-πολιτιστικό περιεχόμενο και την ιστορία των Μετεώρων. Το απόγευμα στο σχολείο με σκοπό την παρουσίαση τρόπων διδασκαλίας που μπορούν να κινητοποιήσουν τους μαθητές ,ώστε να αποφευχθούν τα φαινόμενα σχολικής διαρροής, διοργανώθηκαν δυο workshops – δειγματικές διδασκαλίες. Η πρώτη με θέμα “Robotics Hands-on activities for investigating Math concepts” από την Ελευθερία Καραγεώργου και η δεύτερη με θέμα “Motivate students through experiments and observation ” από τον υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Τρικάλων Βασίλη Παππά ,τον Θανάση Σπανιά και τον εκπαιδευτικό του σχολείου μας Αθανάσιο Καράμπελα.
Η επόμενη μέρα μάς βρήκε στο πέτρινο γεφύρι της Πύλης, στους πανέμορφους καταρράκτες της Παλιοκαρυάς και στο Μύλο του Ματσόπουλου. Εκεί οι μαθητές έκαναν τη δεύτερη και τελευταία πρόβα για το θεατρικό τους δρώμενο. Το απόγευμα στην αίθουσα δεξιώσεων της ΛΑΦ οι μαθητές παρουσίασαν με επιτυχία το θεατρικό τους. Ακολούθησαν στιγμές διασκέδασης. Όλοι μαζί, ξένοι κι Έλληνες, μαθητές και καθηγητές, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, γευτήκαμε Ελληνικές γεύσεις ως τα μεσάνυχτα.
Την επόμενη μέρα άρχισε η αναχώρηση των ξένων αποστολών. Δύσκολες οι στιγμές του αποχωρισμού των ανθρώπων που μαζί τους ζήσαμε μια βδομάδα όμορφη, δημιουργική, μοιραστήκαμε εμπειρίες και γνώσεις.
Προσπαθήσαμε πολύ για τη συνάντηση αυτή. Μαθητές και καθηγητές. Και η γεύση που μας έμεινε είναι ότι η προσπάθειά μας αυτή ευοδώθηκε, ως προς τους παιδαγωγικούς αλλά και ως προς τους πολιτιστικούς στόχους.
Και ενώ οι δράσεις του προγράμματος συνεχίζονται, οι επόμενες συναντήσεις των εταίρων θα ολοκληρωθούν την επόμενη και τελευταία χρονιά του προγράμματος.
Από τη συντονιστική ομάδα