Παρακολουθούμε με αγωνία όλες αυτές τις ημέρες τη συζήτηση που γίνεται σχετικά με τα φετινά θέματα των Μαθηματικών. Πιστοί στη δέσμευσή μας να μην διαταράξουμε την ηρεμία των παιδιών που διαγωνίζονται, σήμερα που οι διαγωνιζόμενοι για το 2ο και 5ο επιστημονικό πεδίο τελειώνουν τις εξετάσεις τους, νιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε τις απόψεις μας.
Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν δύσκολα και πολλά. Το στοιχείο βέβαια που τα ξεχωρίζει – αρνητικά – σε σχέση με αυτά των προηγούμενων ετών δεν είναι τόσο ο βαθμός δυσκολίας τους, όσο η παντελής έλλειψη φαντασίας, έμπνευσης και πρωτοτυπίας.
· Στα ερωτήματα Β3, Δ2 ζητείται δύο φορές το ίδιο πράγμα.
· Στα ερωτήματα Γ3, Γ4 χρειάζεται ακριβώς η ίδια ιδιότητα.
· Κρίνεται η εισαγωγή ή όχι του μαθητή στο Πανεπιστήμιο από το αν έχει πολύ καλές έως άριστες γνώσεις στην Τριγωνομετρία, τη στιγμή που στο Γυμνάσιο υποβαθμίζεται εντελώς και στη Β Λυκείου από τη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων έχει τεθεί εκτός εξεταστέας ύλης ή ζητείται μία πολύ απλή εξίσωση.
· Χρειάζονται πολλές και απαιτητικές πράξεις
· Δεν εξετάζεται ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης!!!!!
Η αίσθηση που έχουμε από τα χειρότερα θέματα των τελευταίων ετών ( επαναλαμβάνουμε, όχι για τη δυσκολία, αλλά εξαιτίας της έλλειψης έμπνευσης και ποικιλίας ) είναι πως λόγω χρόνου και δυσκολίας θα υπάρχουν ελαφρώς λιγότεροι άριστοι βαθμοί και σημαντικά περισσότεροι βαθμοί κάτω από τη βάση ( κυρίως στην 3η ομάδα προσανατολισμού ).
Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλες τις μαθήτριες και όλους του μαθητές καλά αποτελέσματα και να περάσουν ένα υπέροχο καλοκαίρι.
Χρύσα Λαζούρα – Θανάσης Οικονόμου
Μαθηματικοί φροντιστηρίου « σύνθεσις »