Τα ηλεκτρικά πατίνια έφτασαν και στα Τρίκαλα και εξελίσσονται στη… νέα τρέλα της πόλης.
Όπως καταγράφει μάλιστα το trikalavoice.gr ήδη ιδιωτικές εταιρίες έχουν εγκατασταθεί και έχουν τοποθετήσει σε σημεία στο κέντρο ενοικιαζόμενα πατίνια. Κατεβάζεις την εφαρμογή στο κινητό σου, φορτίζεις την κάρτα σου και… φεύγεις.
Χρήσιμες οδηγίες από τη ΓΕ.Π.Α.Δ. Θεσσαλίας για τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών
Λόγω της αυξανόμενης χρήσης ηλεκτρικών πατινιών, που υπάγονται στην κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), από συμπολίτες μας διαφόρων ηλικιών, και έχοντας σταθερά ως γνώμονα την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων, από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας εφιστάται η προσοχή όλων των χρηστών-οδηγών αυτών.
Επιγραμματικά, αναφέρουμε ορισμένες βασικές οδηγίες αναφορικά με την σωστή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών και τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής διακρίνονται σε:
- οχήματα των οποίων η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα. Αυτά τα οχήματα θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί. Οι οδηγοί αυτών πρέπει να έχουν συμπληρώσει την ηλικία των (12) ετών.
- οχήματα των οποίων η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα, αλλά δεν υπερβαίνει τα 25 χλμ./ώρα. Θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα, τηρουμένων των κανόνων σήμανσης και σηματοδότησης και των απαιτήσεων των ποδηλάτων. Οι οδηγοί αυτών πρέπει να έχουν συμπληρώσει την ηλικία των (15) ετών.
ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
– Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα.
– Απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
ΒΑΣΙΚΟΙ-ΕΙΔΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΧΡΗΣΤΩΝ
Οι χρήστες/οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται να:
- μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους,
- κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα,
- σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί,
- ρυμουλκούνται από άλλο όχημα,
- ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα,
- μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού,
- χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές (εκτός ορισμένων εξαιρέσεων),
- χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
Οι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται :
- να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια,
- να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών,
- κατά τη νύκτα, να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό ή άλλο ανακλαστικό εξοπλισμό που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις,
- να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο,
επιπλέον, οι χρήστες/οδηγοί:
- εφόσον το όχημά τους δεν διαθέτει δείκτες κατεύθυνσης, πριν την αλλαγή κατεύθυνσης, δίνουν με το χέρι τους την κατάλληλη προειδοποίηση,
- σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, κινούνται με ταχύτητα ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα.
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ/ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Η παραβίαση των ανωτέρω και λοιπών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει τη βεβαίωση διοικητικών παραβάσεων/προστίμων.
ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ
Οι οδηγοί/χρήστες των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η.Ο. από (12) ετών και άνω υποχρεούνται να φέρουν, όταν οδηγούν, οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου.
ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
Με σκοπό την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου, από αστυνομικούς Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι ως προς την ορθή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών και τήρηση του Κ.Ο.Κ..
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδική ασφάλεια και κατ’ επέκταση στην δημιουργία ασφαλών κυκλοφοριακών συνθηκών, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς.