Τοπικά

Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ζητούν οι δάσκαλοι των Τρικάλων

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το «πολυνομοσχέδιο» για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα.

Η ανακοίνωση του «πολυνομοσχεδίου» από το Υ.ΠΑΙ.Θ., δυστυχώς δεν αποτέλεσε έκπληξη. Για μια ακόμη φορά το Υπουργείο επέλεξε να καταθέσει για «δήθεν» διαβούλευση το νέο «πολυνομοσχέδιο» για την παιδεία, χωρίς να επικοινωνήσει θεσμικά με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τις Ομοσπονδίες τους.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Πρωτοχρονιά ψήφισε τον νόμο για τους αναπληρωτές και Πάσχα τον νόμο για το Λύκειο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. επέλεξε την απόλυτα ακατάλληλη  συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, να προχωρήσει σε μια μεθοδευμένη, λανθασμένη και  καταδικαστέα ενέργεια που φανερώνει μόνο κακές προθέσεις. Η επίκληση στη δημόσια διαβούλευση είναι προσχηματική αφού το κείμενο έχει ήδη παρουσιαστεί και εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Το Υ.ΠΑΙ.Θ προχωρά ακάθεκτα στις προειλημμένες αποφάσεις του στερώντας το δικαίωμα συζήτησης, διαπραγμάτευσης και κατάθεσης προτάσεων από αυτούς που θα υποχρεωθούν να υλοποιήσουν ένα μελλοντικό νόμο επάνω στον οποίο τους έχει «απαγορευτεί» η γνώση και ο λόγος.

Φαίνεται ότι η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., σχεδιάζει για εμάς χωρίς εμάς, αλλά και δεν νοιάζεται για την αποδοχή των «προτάσεών» της από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ορθή σκέψη και μεράκι, ικανά για να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο.

Στη σπουδή της, μάλιστα, για ταχύτατη νομοθέτηση, η ηγεσία του Υπουργείου, που υπερφίαλα οικειοποιείται τα επιτεύγματα των εκπαιδευτικών στις «ψηφιακές τάξεις» και στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», λησμόνησε ότι είχε, αν επιθυμούσε, τη δυνατότητα να προχωρήσει σε τηλεδιάσκεψη με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, και τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε., αντί αυτού επέλεξε να αποκαλύψει τα σχέδιά της για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με μια συνέντευξη τύπου! Μάλλον όμως εδώ έκρινε ότι η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία δεν της ήταν χρήσιμη κι ούτε, φυσικά, ευχάριστη.

Είναι οξύμωρο η κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η Χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. να χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές στην «αχαρτογράφητη» εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο καθώς γνωρίζουν ότι οι «έκτακτες συνθήκες» έχουν «παγώσει» δημοκρατικά δικαιώματα και τους στερούν το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης.

Μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο:

  • Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο από τα 22 στα 24 (συν 10% με απόφαση του Διευθυντή)!
  • Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7/θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2/θέσια και πάνω Νηπιαγωγεία, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
  • Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης.
  • Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας..
  • Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
  • Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης θα έχει ως επιστέγασμα ένα υποχρηματοδοτούμενο σχολείο.
  • Η Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και νέο Π.Δ. για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα καταρτίζεται από τον Σεπτέμβριο του 2020 για να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβρη του 2021, χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο.

Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις αντιδημοκρατικές της μεθοδεύσεις και την καλούμε, για τελευταία φορά, να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του «πολυνομοσχεδίου». Θα συναντήσει απέναντί της τη δυναμική αντίδραση του κόσμου της εκπαίδευσης που αυτή τη στιγμή δίνει τον αγώνα να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο σε καιρό πανδημίας.

Συνάδελφοι, -σες,

φοράμε μάσκες αλλά δεν μένουμε σιωπηλοί!

Τηρώντας τα μέτρα αυτοπροστασίας, σας καλούμε στην εκπαιδευτική κινητοποίηση που οργανώνεται από το ΣΕΠΕ Τρικάλων και την ΕΛΜΕ Τρικάλων,

την Τρίτη 28 Απριλίου 2020, στις 12:00 το μεσημέρι

στην πλατεία ΟΤΕ (στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)

Δίνουμε αποφασιστική απάντηση στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας!

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του εν λόγω «πολυνομοσχεδίου»

και την έναρξη ενός θεσμικού, σοβαρού και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

 

 

 

ΤΡΙΚΑΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

 

 

ΤΑΜΠΑΚΑ ΟΛΓΑ

 

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης