Και επισήμως αλλάζει την ονομασία του το ρύζι Uncle Ben’s, το οποίο θα βρίσκεται πλέον στα ράφια των σούπερ μάρκετ κάτω από το brand Ben’s Original, χωρίς μάλιστα την κλασική πλέον εικόνα του μαύρου Τεξανού αγρότη που κοσμούσε τις συσκευασίες του από τη δεκαετία του ’40. Το προϊόν θα φθάσει στα μαγαζιά με τη νέα του εμφάνιση το 2021.
Η εταιρεία Mars Food, στην οποία υπάγεται το επί δεκαετίες κορυφαίο σε πωλήσεις ρύζι στις ΗΠΑ (1950-δεκαετία ’90), είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο ότι θα προβεί σε επανεξέταση του ονόματος και του λογότυπου του προϊόντος, στο πλαίσιο του εντόνου δημόσιου διαλόγου και των διαμαρτυριών για τον ρατσισμό και την αστυνομική βία στις ΗΠΑ και όχι μόνο, που πυροδότησε η δολοφονία του 46χρονου Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από την αστυνομία.
Το ιστορικό προϊόν κατηγορείται για αναπαραγωγή ρατσιστικών στερεοτύπων μέσω του ονόματος και του σήματος του εδώ και δεκαετίες. Οι όροι «θείος» (uncle) και «θεία» (aunt)χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν στις νότιες αμερικανικές πολιτείες ως προσφώνηση για τους μαύρους πολίτες, σε αντίθεση με τις επίσημες προσφωνήσεις «κύριος» και «κυρία» που χρησιμοποιούνταν για τους λευκούς.
Το όνομα Uncle Ben’s υποτίθεται ότι αναφέρεται σε έναν μαύρο αγρότη από το Τέξας, γνωστό για το υψηλής ποιότητας ρύζι του, ενώ το διάσημο πρόσωπο της συσκευασίας είναι αυτό ενός σερβιτόρου ενός καλού εστιατορίου του Σικάγο, ο οποίος απαθανατίστηκε ως το σήμα του δημοφιλούς brand.
«Αντιλαμβανόμαστε τις ανισότητες που φέρνει στο νου το όνομα και το σήμα του προηγούμενου brand, και όπως είχαμε δηλώσει τον Ιούνιο, έχουμε δεσμευτεί να το αλλάξουμε», ανακοίνωσε η εταιρεία.
Η Mars Food δεν ήταν η μοναδική εταιρεία που έκρινε ότι ήρθε η στιγμή να επανεξετάσει το brand ενός δημοφιλούς προϊόντος της, επειδή παρέπεμπε σε ένα παρελθόν που οι φυλετικές διακρίσεις στις ΗΠΑ ήταν ακόμη κυρίαρχες και θεσμοθετημένες. Ομοίως, η Pepsi ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει λεπτομερώς την προώθηση και το μάρκετινγκ των δημοφιλών πάνκεϊκς της Aunt Jemina.