Ροή Τοπικά

Παρέμβαση Σάκη Παπαδόπουλου στη Βουλή

Προβληματιστήκαμε αρκετά για τους λόγους που οδήγησαν τη Κυβέρνηση  να καταθέσει  κατεπειγόντως, με αβάσταχτη ελαφρότητα, ένα πολυνομοσχέδιο 160 άρθρων 14 Υπουργείων. Μετά τη συζήτηση στις Διαρκείς Επιτροπές Κοινωνικών Υποθέσεων και Οικονομικών, καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι η Κυβέρνηση ήθελε :

–          να αποφύγει μια γενικευμένη συζήτηση για μια σειρά παρατάσεων και ρυθμίσεων  εκκρεμοτήτων που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει με τη κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία διαλόγου, ακρόασης φορέων, συζήτησης εναλλακτικών προτάσεων και λύσεων που θα πρότειναν οι βουλευτές όλων των Κομμάτων. Ήξερε οτι σε αυτή τη κανονική διαδικασία, η συζήτηση θα επεκτείνονταν και στα αίτια της έκτασης της τραγωδίας στην Ελλάδα μετά τη πετυχημένη διαχείριση του 1ου κύματος της πανδημίας και στις τραγικές ευθύνες για τον εφησυχασμό – την ανεμελιά -τις ψευδαισθήσεις – την εκτεταμένη διασπορά σε εστίες συνωστισμού και υπερμετάδοσης – την ανεπαρκή ιχνηλάτηση – τα κενά στη θωράκιση του ΕΣΥ, αλλά και για το βάθος της ύφεσης, τις αποκλίσεις απο τις κυβερνητικές προβλέψεις… Ήξερε οτι η συζήτηση θα επεκτείνονταν  και στα μέτρα, τις παρεμβάσεις, τις εναλλακτικές πολιτικές που μπορούν να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τη συνεχιζόμενη μάχη με τη πανδημία, τις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας, σε μια προοπτική παραγωγικής ανασυγκρότησης, δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης.

Η Κυβέρνηση ήθελε :

–       να αποφύγει τη πρόσκληση της ΟΕΝΓΕ, της ΠΟΕΔΗΝ, της ΕΙΝΑΠ, των Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών της Βόρειας Ελλάδας – της Θεσσαλίας – όλης της χώρας, για να μην ακούσει τη περιγραφή της εφιαλτικής πραγματικότητας στα Νοσοκομεία και τώρα, να μην ακούσει για την εξάντληση των μαχητών του ΕΣΥ, για τα εκτεταμένα κρούσματα – και θανατηφόρα – ανάμεσα στους υγειονομικούς…  αλλά και τις προτάσεις τους για τις πραγματικά επείγουσες ρυθμίσεις προστασίας της δημόσιας υγείας παράλληλα με τον εμβολιασμό, για την  θωράκιση του ΕΣΥ – για την  έμπρακτη αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς των μαχητών του…

–       να αποφύγει τη πρόσκληση της ΓΣΕΒΕ, για να μην ακούσει το δριμύτατο κατηγορώ τους για τα λουκέτα, αλλά και για τις δυνατότητες ουσιαστικής στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

–       να μην ακούσει το σφυροκόπημα της μεσαίας τάξης, τους Επιστημονικούς Φορείς, να καταγγέλουν τη κυβερνητική πολιτική αλλά και να προτείνουν.

–       να μην ακούσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων να καταγγέλουν τις αντεργατικές νεοφιλελεύθερες κυβερνητικές παρεμβάσεις όπως: αυτή του άρθρου 91 που ανατρέπει θεσμοθετημένες συνδικαλιστικές διαδικασίες,  εκείνης του άρθρου 83 που παρατείνει και πάλι την αύξηση του κατώτερου βασικού μισθού, των άρθρων 70 και 72 για το ωράριο και τις απλήρωτες υπερωρίες των καταστημάτων που εξακολουθούν να λειτουργούν

–       να μην ακούσει για την αγνόηση προτεραιοτήτων και καθηκόντων της αφάνταστα δύσκολης παρούσας ιστορικής περιόδου

–       να μην ακούσει για την αγνόηση της στήριξης των ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού, των επαρχιακών εφημερίδων και συνολικά των περιφερειακών ΜΜΕ…

–       να μην ακούσει την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με αναπηρία ή τον Σύλλογο για την Κυστική Ίνωση και τις προτάσεις τους για την επέκταση της θετικής διάταξης του άρθρου 52 και σε άλλες χρόνιες παθήσεις

–       να μην ακούσει για τον εμπαιγμό της υποτιθέμενης επιτάχυνσης στη χορήγηση των εκκρεμών συντάξεων, για τις φωτογραφικές διατάξεις όπως αυτές που αφορούν τα καλοπληρωμένα στελέχη, τις απευθείας αναθέσεις και ανεξέλεγκτες επιχορηγήσεις, το φορολογικό μπόνους στα τυχερά παιγνίδια, την παράταση παραμονής στην υπηρεσία των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, για τα ιδιωτικά συνεργεία καθαριότητας στα Νοσοκομεία, για τους ιδιώτες γιατρούς στα Νοσοκομεία, για τα Ιδιωτικά Νοσηλευτήρια που κερδοσκοπούν αποφεύγοντας να ασχολούνται με τη πανδημία, για την υποτιθέμενη επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των 300 λεωφορείων που προμηθεύτηκε με leasing η ΟΣΥ χωρίς έλεγχο…

 

Αποδείξεις  άλλωστε για την αδιαφορία της Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει προτεραιότητες και κοινωνικές ανάγκες της σημερινής περιόδου δόθηκαν και στην μονοκομματική ψήφιση ενός Προϋπολογισμού για το  2021 προσαρμοσμένου στις ιδεοληψίες της, στις νεοφιλελεύθερες δοξασίες τους.

 

Απο το 1ο και το 5ο άρθρο,  η Κυβέρνηση δείχνει οτι έχει την αυταπάτη οτι η αναγκαιότητα της λήψης δειγμάτων βιολογικού υλικού και άμεσης εκτέλεσης  δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων απο τις ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού, καθώς και για την ηλεκτρονική καταγραφή στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών, θα λήξει στα τέλη Μαρτίου του 2021, λόγω των εμβολιασμών που θα προηγηθούν.  Η λειτουργία των ΚΟΜΥ λήγει και αυτή την 31/3/2021. Τεράστιο λάθος. Η πανδημία θα αργήσει να λήξει, με γνωστό οτι μπορεί να υπάρξει και 3ο κύμα, αλλά και μεταλλαγμένες μορφές του κορονοϊού.

Η κυβερνητική ανευθυνότητα συνεχίζεται και με τις ρυθμίσεις του 2ου άρθρου για τα δωρεάν τεστ. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί για την δωρεάν ηλεκτρονική συνταγογράφηση του μοριακού ελέγχου στους πολίτες που εμφανίζουν ύποπτη συμπτωματολογία και ο θεράπων γιατρός τους αναλαμβάνει την ευθύνη του ελέγχου. Διαπιστώνουμε οτι στον προϋπολογισμό του 2021 η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ μειώνεται κατά 308 εκατ. Ευρώ. Έτσι, η Κυβέρνηση αναθέτει την ευθύνη της ανίχνευσης στον ΕΟΔΥ και μόνον στις ΚΟΜΥ, στα επιλεγμένα 161 υποστελεχωμένα ΚΥ και στις Υγειονομικές Μονάδες των Ενόπλων δυνάμεων, αγνοώντας και τους ιδιώτες γιατρούς και τα ΠΙ στις δυσπρόσιτες περιοχές και τις 127 ΤΟΜΥ. Η ανεπαρκής ιχνηλάτηση του ΕΟΔΥ για την έγκαιρη αξιολόγηση της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας, καταφαίνεται με την αιφνίδια έκρηξη υπερβολικού αριθμού κρουσμάτων στη Θεσ/νίκη, στις Σέρρες, στη Δράμα, στη Λάρισα, στη Κατερίνη,  στη Πέλλα, στην Ημαθία, στη Φλώρινα, και βέβαια στην Ελευσίνα, στον Ασπρόπυργο, στη Μάνδρα της Δυτικής Αττικής και στη Κοζάνη που μπαίνουν σε ασφυκτική καραντίνα χωρίς να γνωρίζουμε τις εστίες υπερμετάδοσης που μπορεί να είναι στα εργοστάσια της περιοχής, που και σε άλλες περιοχές ήταν εστίες υπερμετάδοσης όπως και οι εργάτες γής, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι Συνοικισμοί ΡΟΜΑ και προσφύγων, οι Οίκοι Ευγηρίας, τα σχολεία, στρατόπεδα, εκκλησίες… Η χρησιμότητα της σωστής ιχνηλάτησης αποδεικνύεται στην Αυστραλία. Η Μελβούρνη έχει μηδενικό αριθμό κρουσμάτων, ενω στο Σίδνευ λήφθηκαν μέτρα καραντίνας μετά απο αιφνίδια ανίχνευση μεγάλου αριθμού κρουσμάτων.

 

Με τα άρθρα 9, 10,11,12,13,14,15,16,  παρατείνεται έως 31/3/ η πρόσληψη επικουρικών λειτουργών του ΕΣΥ και του ΕΟΔΥ, η απαράδεκτη μετακίνηση του προσωπικού των ΤΟΜΥ – των Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και των επικουρικών, η παράταση της σύμβασης των ιδιωτών οικογενειακών γιατρών και της εργασίας ορισμένου χρόνου γιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω της πανδημίας, η απασχόληση ιδιωτών γιατρών στα Δημόσια Νοσοκομεία.

 

Με το άρθρο 21 παρατείνεται εως 31/3/ η μετατροπή χρήσης κλινών Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων για τη καταπολέμηση της διασποράς, με το 22 η αναγκαστική διάθεση χώρων στο Δημόσιο, με το 23 η επίταξη κινητών πραγμάτων, αναλωσίμων και μη, με το 24 η επίταξη σκαφών για τη διακομιδή ασθενών. Σημειώνουμε την αντίθεσή μας με τη κυβερνητική πρακτική να μην προχωρά στην έγκαιρη επίταξη μεγάλων Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων – όπως του ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ στη Θεσ/νίκη, για να αποφευχθεί η επικίνδυνη μετακίνηση ασθενών απο Νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλίας σε Νοσοκομεία της Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας, καθώς και την αντίθεσή μας στην άρνηση Ιδιωτικών Κλινικών να νοσηλεύσουν και περιστατικά COVID.

 

Με το άρθρο 33 νομιμοποιούνται οι δαπάνες υπηρεσιών σίτισης – καθαριότητας – φύλαξης στα Νοσοκομεία που παρέχονται απο ιδιωτικά συνεργεία.

 

Με το άρθρο 46 η Κυβέρνηση ρυθμίζει μέχρι 30/11/2022 τη δυνατότητα υπέρβασης του 48ώρου εβδομαδιαίας απασχόλησης των γιατρών του ΕΣΥ, με αιτιολόγηση για τους ελέγχους των Ευρωπαϊκών Οργάνων τις έκτακτες ανάγκες της πανδημίας και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων προσλήψεων ειδικευμένων γιατρών του ΕΣΥ. Η υπέρβαση του 48ώρου για να μην υπάρξουν κοινοτικά πρόστιμα, απαιτεί μεγάλο αριθμό μόνιμων προσλήψεων (υπολογίζονται απο την ΟΕΝΓΕ άνω των 5.000), ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό και για το οποίο ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης δεν δείχνει κανένα πραγματικό ενδιαφέρον, καθώς ούτε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για μόνιμες προσλήψεις, δεν προωθεί.

 

Με τα άλλα άρθρα, η Κυβέρνηση βρίσκει την ευκαιρία να θεσμοθετήσει ρυθμίσεις άλλων 13 Υπουργείων που μπορούσε να τις προωθήσει με τη κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία. Καταθέτουμε τις ενστάσεις μας  για πολλές ρυθμίσεις, όπως :

–          η εξαίρεση των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου στην ΕΡΤ απο τη καταβολή των δεδουλευμένων.

Καταψηφίζουμε τα άρθρα με τα οποία ρυθμίζεται :

–          η φορολογία των κερδών απο τυχερά παιγνίδια, με ρυθμίσεις υπέρ των στοιχηματικών εταιρειών (άρθρο 57 )

 

–          οι προμήθειες με απευθείας αναθέσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (άρθρο 70), οι αντεργατικές ρυθμίσεις στο ωράριο των καταστημάτων που εξακολουθούν να λειτουργούν και τις Κυριακές, με απλήρωτες υπερωρίες ( άρθρα 70 και 72), η μετάθεση της έναρξης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης για την 1/7/2021 (άρθρο 74 )

 

–          οι ρυθμίσεις των άρθρων 78, 79, 80, 83, 84, 85 του Υπουργείου Εργασίας

 

–          η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διεξαγωγή ΓΣ και αρχαιρεσιών ( άρθρο 91 )

–          η παράταση κατά 16 μήνες της ισχύος του νέου κανονισμού του ΟΑΕΔ ( άρθρο 92 )

–          η διευκόλυνση στους εφοπλιστές να καταβάλλουν μειωμένο επίδομα Χριστουγέννων στους ναυτικούς που είναι με συμβάσεις σε αναστολή ( άρθρο 98 )

–          οι περίεργες συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και δρομολόγησης πλοίων με αδιαφανείς διαδικασίες (άρθρο 99)

–          η κατάργηση της ΔΑΛ (άρθρο 100)

–          η επιτάχυνση των διαδικασιών για την έκδοση αδειών κυκλοφορίας αστικών συγκοινωνιών ΟΣΥ (άρθρο 106)

–          η αδικία των εργαζόμενων στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (άρθρο 107)

–          οι διατάξεις του άρθρου 117 για συμπληρώσεις στη πολεοδομική νομοθεσία, με κατάργηση της προέγκρισης οικοδομικής άδειας και προσθήκες στον αναπτυξιακό Νόμο

–          οι κυβερνητικές παλινωδίες στις ρυθμίσεις περί παραπομπής εγκλημάτων φοροδιαφυγής σε ποινική δίκη

–          οι απευθείας αναθέσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για έργα και συντήρηση συστημάτων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, χωρίς χρηματικό όριο (άρθρο 154)

Καταθέτουμε επιφυλάξεις : στα άρθρα 58 και 66 του Υπουργείου Οικονομικών, στα άρθρα 71 και 73 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στα άρθρα 112 και 114 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα άρθρα 124, 125,151 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στα άρθρα 130, 133 και 134 του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Καταθέτουμε και ερωτήματα, όπως :

–          τι εννοούσε η Υφυπουργός κ. Ράπτη οτι ο προϋπολογισμός δράσεων Ψυχικής Υγείας αυξήθηκε κατά 62% και γιατί το άρθρο 49 δεν έγινε αντικείμενο ξεχωριστής θεσμοθέτησης ;

–          ποιός ο λόγος νομιμοποίησης κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων διατάξεων των δαπανών του προσωπικού που μεταφέρθηκε απο το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής στο Υπουργείο Εξωτερικών ;

 

Εμείς, συνειδητοποιώντας τις προκλήσεις, τα καθήκοντα και τις δυνατότητες αυτής της εποχής, με επίγνωση των προτεραιοτήτων της παρούσας ιστορικής περιόδου θα αξιοποιούσαμε τις συνεδριάσεις της Βουλής, τη διαβούλευση με τα άλλα Κόμματα – κυρίως του προοδευτικού χώρου, με τους Φορείς, με τη κοινωνία, για να δώσουμε λύσεις σε πολύ σημαντικά ζητήματα :

–          στην ενίσχυση του ΕΣΥ για τη καλύτερη δυνατή διεκπεραίωση του συνεχιζόμενου πολέμου με τη πανδημία και για τη θεσμική και οργανωτική ανασυγκρότησή του, για τη προοπτική οργάνωσης ολοκληρωμένου – καθολικού – ποιοτικού ΝΕΟΥ ΕΣΥ, για τη δυνατότητα να μετατραπεί η Ελλάδα σε Χώρα – Πρότυπο για την ισότιμη και δωρεάν παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας σε ΟΛΟΥΣ : κάτοικους – πρόσφυγες – επισκέπτες της χώρας μας.

–          στην κάλυψη με μονιμότητα των αναγκών των Νοσοκομείων – των ΜΕΘ – των ΚΥ – των ΠΙ – των ΤΟΜΥ – των ΚΟΜΥ, σε λειτουργούς του ΕΣΥ. Γι’ αυτό προτείναμε τη προκήρυξη 15.000 νέων θέσεων γιατρών – νοσηλευτών – εργαστηριακού προσωπικού – άλλων εργαζομένων στο ΕΣΥ ώστε να καλυφθούν και τα κενά και οι θέσεις επικουρικών και συμβασιούχων και οι αποχωρήσεις και η προοπτική εφαρμογής του 48ώρου εβδομαδιαίας απασχόλησης που έχει θεσμοθετήσει η ΕΕ. Εμείς δεν αποκλείουμε και τη δυνατότητα μονιμοποίησης των εκτάκτων που πρότεινε το ΚΚΕ, αν υπάρχει συνταγματική δυνατότητα υπέρβασης των άρθρων 5,7,21, λόγω της μάχης με τη πανδημία. Η Κυβέρνηση αφήνει ανοιχτή αυτή την προοπτική με όσα ανακοίνωσε για τη μονιμοποίηση του προσωπικού των ΜΕΘ. Επειδή γνωρίζουμε όμως οτι δεν θα το κάνει, καταθέτουμε σχετική τροπολογία ρύθμισης με προκήρυξη αντίστοιχων θέσεων.

–          Στην οργάνωση νέων ΤΟΜΥ με τον πολύτιμο ρόλο των οικογενειακών γιατρών και της Ομάδας Υγείας

–          Στην δυνατότητα της δωρεάν ηλεκτρονικής συνταγογράφησης των τέστ μοριακού ελέγχου απο τους θεράποντες γιατρούς με συγκεκριμένα πρωτόκολλα

–          Στη θεσμοθέτηση κινήτρων για τη προσέλκυση γιατρών στο ΕΣΥ και ειδικά στις άγονες περιοχές και τις άγονες ειδικότητες, καθώς και για την επιστροφή στην Ελλάδα των νέων γιατρών που οδηγήθηκαν στη μετανάστευση

–          Στην γενναία αύξηση των αποδοχών των λειτουργών του ΕΣΥ

–          Στη χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης μισθού ενός μήνα (Χριστουγεννιάτικου δώρου) σε όλους τους μαχητές του ΕΣΥ, ως ελάχιστη αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς τους

–          Στην ένταξη των εργαζόμενων στα Νοσοκομεία στα ΒΑΕ

–          Στην προώθηση ερευνητικών προγραμμάτων και κλινικών μελετών όπως αυτό της αξιοποίησης ειδικών Τ – λεμφοκυττάρων στη λοίμωξη απο κορονοϊό

–          Στην υλοποίηση του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασθενούς και των Ηλεκτρονικών Μητρώων.

–          Στην εισαγωγή χρήσιμων ακριβών φαρμάκων, όπως τα σκευάσματα μονοκλωνικών αντισωμάτων που είναι αποτελεσματικά στη λοίμωξη απο κορονοϊό, με ευρωπαϊκή διαπραγμάτευση της τιμής τους. Ούτως ή άλλως το κόστος τους είναι πολύ μικρό σε σχέση με την ωφελιμότητά τους.

–          Στον μηδενικό ΦΠΑ για τα εμβόλια

–          Στην επέκταση των απαλλαγών απο το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας στους μεταμοσχευμένους πνευμονοπαθείς, στους πάσχοντες απο Κυστική Ίνωση ή απο καρδιακή ανεπάρκεια…

–          Στην ουσιαστική στήριξη με επιπρόσθετα μέτρα των ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού, καθώς και των επαρχιακών εφημερίδων και όλων των περιφερειακών ΜΜΕ

–          Στη δημοσίευση των διακηρύξεων στον περιφερειακό τύπο ως μόνιμο μέτρο

–          Στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση με μισθό ενός μήνα, στο προσωπικό πρώτης γραμμής αντιμετώπισης της πανδημίας σε όλες τις επιχειρήσεις αστικού συγκοινωνιακού έργου

–          Σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, στην αποτελεσματική αποφυγή του συνωστισμού σε όλα τα ΜΜΜ

–          Στη πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη των Διπλωματικών και άλλων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, όπως γίνεται και με τους υπαλλήλους του Υπουργείου Άμυνας που είναι στο εξωτερικό…

 

Οι παρεμβάσεις αυτές, καθώς και το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν τη παραγωγική ανασυγκρότηση, τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη, αποτελούν τη βάση για την οικοδόμηση του πολιτικού και κοινωνικού μετώπου για την προοδευτική εναλλακτική κυβερνητική λύση, όποτε κι αν γίνουν οι επόμενες εκλογές.

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης