Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τη… φυγή της από την Ελλάδα, η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour επιστρέφει στη χώρα μας. Ειδικότερα η Carrefour International Partneship, σύμφωνα με δημοσίευμα της Ημερησίας, ανακοίνωσε τη νέα συνεργασία που υπεγράφη με την Retail & More S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom (που ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη), προκειμένου να επαναφέρουν το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour στους Έλληνες καταναλωτές.
Η συνεργασία, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια. Τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022.
Η ανάπτυξη σε πρώτη φάση
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, στόχος σε πρώτη φάση είναι να ανοίξουν οκτώ επώνυμα καταστήματα (όχι hypermarkets) και αρκετά άλλα franchise.
Ειδικότερα, τα σχέδια της «Retail & More» περιλαμβάνουν αρχικά την ανάπτυξη 4 ιδιόκτητων καταστημάτων λιανικής στην Αθήνα και ακόμη 4 μικρότερων σε: Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ηράκλειο και Πάτρα. Στην συνέχεια αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνεργασίες franchise με μικρότερα τοπικά σουπερμάρκετ, παράλληλα με την διάθεση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε επιλεγμένα σουπερμάρκετ της επαρχίας.
Ανάπτυξη σε νέες αγορές
«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε. Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.
Εμπειρία omnichannel
Από την πλευρά του ο Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & more ανέφερε ότι «είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους».
Τέλος, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom, δήλωσε: «Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour».
H Carrefour
Η γαλλική Carrefour είναι μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες υπεραγορών, με παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες, στην Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Εισήλθε στην ελληνική αγορά το 1995 μετά από συμφωνία συνεργασία με την οικογένεια Μαρινόπουλου. Τον Ιούνιο του 2012, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά, και την ανάληψη της εταιρείας εξ ολοκλήρου από τον όμιλο Μαρινόπουλου, λόγω της συνεχούς μείωσης της κατανάλωσης και της έντονης αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα, σε συνέχεια της αποχώρησης της γερμανικής Aldi και την πτώχευση της ελληνικής Ατλάντικ.
Η Carrefour διαθέτει παγκόσμια παρουσία με 12.215 καταστήματα σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο, με 320.000 εργαζομένους και με ετήσιο τζίρο 78,6 δισ. ευρώ, ενώ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Euronext Παρισίου. Μετεξέλιξη σε όμιλο τροφίμων Ο όμιλος AVE, μετά την ολοκλήρωσή της αποεπένδυσής του από τον κλάδο της εκμετάλλευσης των ψυχαγωγικών πάρκων, με την είσοδό του στο χώρο της διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στοχεύει να μετεξελιχθεί σε όμιλο τροφίμων αυξάνοντας το μερίδιο του στην αγορά, δημιουργώντας ισχυρές συνέργειες που ενδυναμώνουν την παρουσία του εντός και εκτός συνόρων.
Η ίδρυση της Retail & More
Θυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, ο όμιλος AVE, μέσω της θυγατρικής της, Teleunicom, προέβη σε ίδρυση ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία, Retail & More, με ποσοστό συμμετοχής 51%. Η εν λόγω εταιρεία, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανέρχεται σε 250.000 ευρώ, έχει βασική δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (συμπεριλαμβανομένων και τροφίμων). Επίσης, η νεοσύστατη εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση αποκλειστικής διανομής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour.
CEO της εταιρείας είναι ο Βασίλης Στασινούλιας, γνώριμος από την παρουσία του ως κορυφαίο διοικητικό στέλεχος της Carrefour Ελλάδας, ενώ στο Δ.Σ. βρίσκουμε ακόμη τους:
- Θωμά Ρούμπο, ως Πρόεδρος – γνωστό από την θητεία του στην Dionic (όπου η AVE κατέχει ποσοστό 32,7%),
- Θανάση Μπακόπουλο, Αντιπρόεδρος,
- Δημήτρη Κοντογιάννη, και
- Βασίλη Παπαδόπουλο.